draagmerrie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

draagmerrie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 23:36

ik ben op zoek naar een "lege" merrie, waaruit ik (tegen betaling natuurlijk) een veulen mag fokken, wie heeft hier een geschikte merrie voor die ik daarvoor mag "lenen"?

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:40

Is het al niet wat laat om nu nog te dekken Verward

Buiten dat zitten nog al wat haken en ogen aan zo'n onderneming. Laat alles maar goed op papier zetten voor je er aan begint.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:53

kan je niet beter een veulen kopen?
nu zijn d'r genoeg om uit te kiezen en je hoeft niet af te wachten of alles wel goed gaat tijdens de dracht en of je ze uberhaupt wel drachtig krijgt.
Waarom wil je dan zelf een veulen fokken? Scheve mond

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

draagmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 09:46

ik heb zoiets dergelijks gedaan. mijn vriendin wilde graag een veulen, mijn merrie vond ze wel leuk (heeft ook weleens op haar gereden).
toen ik zei dat ik best nog wel een veulentje wilde fokken waren we het snel eens. ik heb samen met haar de hengst uitgezocht, die de vader van het veulen moest worden. het resultaat mag er wezen en is nu al 4 maanden oud.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Re: draagmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 13:19

jackie schreef:
ik heb zoiets dergelijks gedaan. mijn vriendin wilde graag een veulen, mijn merrie vond ze wel leuk (heeft ook weleens op haar gereden).
toen ik zei dat ik best nog wel een veulentje wilde fokken waren we het snel eens. ik heb samen met haar de hengst uitgezocht, die de vader van het veulen moest worden. het resultaat mag er wezen en is nu al 4 maanden oud.

ja, maar dat is wel iets anders, zij is een vriendin van jou.
Zou je dat ook met een wild vreemde doen???

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

draagmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:35

nee, jesdepes, waarschijnlijk niet. mijn merrie is tenslotte geen fokmachine. ik wil nog wel eens een veulentje fokken, maar dit jaar en volgend jaar zeker niet. en trouwens is de volgende voor mij Cool Schijnheilig