dubbele longe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 20:14

hallootjes

ik heb vraagje!. ik hoor jullie vaak over dubbele longe.. maar hoe doen jullie dat in godsnaam... kan me er eigenlijk niet zo heel veel bij voorstellen...

ben erg benieuwd....

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:40

Je neemt i.p.v. 1 longeerlijn, 2 longeerlijnen. als je een longeersingel gebruikt, doe je aan allebei de bitringen een logeerlijn en je haalt allebei de lijnen door een ringetje van de longeerlijn. meestal de middelste. als je nu met beide lijnen in je handen achter je paard gaat staan, dan zitten de longeerlijnen ong. net zo als bij een paard die voor de wagen staat.Dus je doet de longeerlijnen alsof je gaat mennen met je paard. als je nu in de longeerhouding gaat staan, dan loopt de binnenste longeerlijn van het bit, door de ring van de longeersingel rechtstreeks naar jou hand en de buitenste longeerlijn van het bit, via de longeersingel, en dan achter de kont van het paard langs en dan naar jou hand.

Als je met zadel longeert, dan maak je de longeerlijnen en de ringentjes aan de voorkant van het zadel vast en dan door de bitringen naar je hand toe.



ik hoop dat je het zo begrijpt. Knipoog Haha! ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 07:27


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 08:57

hoi

nog een vraagje?

is het niet ongelooflijk gevaarlijk zo'n dubbele longe. als je paard ervan doorgaat ( niet dat ze dat doet maar weet maar nooit)
en vinden ze het niet eng dat ze iets achter de kont hebben.
en nog één vraagje: als je met zadel longeert moest je het buitenste touw dan ook achter de kont doen. of moet ie dan alleen over de rug?

bye

joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:55

je moet je paard rustig laten wennen aan het touw achter zijn kont. het voordeel van twee longeer lijnen is dat je meer controle over de beuging hebt. en dat je paard niet kan gaan hangen. verder kan je een paard op deze manier heel mooi verzamelen. als je paard schrikt en hij geeft een behoorlijke bok party dan is het inderdaad even oppassen gablazen daarom moet je ook beginnen met de binnen teugel alleen aan de binnenste bit ring vast te maken en de buiten lijn op de rug te leggen. het is jammer dat je niet in deurne was want emiel heeft hier in zijn clinic aandacht aan besteed. misschien is het handig om een goed longeer boek erbij te kopen

gr musje

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 07:33

Was in deurne idd erg leerzaam om te zien.
Bij gebrek aan een longeerbak bij ons op stal is de dubbele longe een uitkomst om te voorkomen dat ik alle hoeken van de bak ingesleurd wordt omdat mijn paard liever rechtdoor gaat dan op een volte Haha!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 08:48

en als je het helemaal goed en veilig wilt doen: koop een speciale dubbele longe in plaats van dat je met twee losse longes gaat staan rommelen... Verder staan er hier op RT veel berichten over dit onderwerp!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hieperdi en 11 bezoekers