Ka & KPN, een lekker stel :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Ka & KPN, een lekker stel :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 00:57

Een maandje geleden ben ik overgestapt van Ben naar KPN. Heerlijk, weer zo goed als altijd drie of vier streepjes ontvangst, nooit meer 'Ben Onbereikbaar', nooit meer 'ik kan zo wegvallen hoor', weg bij die provider van wie ik nooit ook maar één reactie op klachten heb ontvangen.

Afijn, mijn entree bij KPN begon al goed: ik kreeg een nummer toegewezen dat pas 5 weken (!) uit de roulatie bleek te zijn. KPN heeft een tekort aan nummers en kan dus niet (zoals gebruikelijk is) ieder opgezegd nummer 1 tot 2 jaar achterhouden tot het weer mag worden uitgegeven. Maar ik zag het toch niet zo zitten om de personal assistant te spelen van de jongen van wie het nummer was geweest (ik werd meteen de eerste middag al 3 x voor hem gebeld en vervolgens door hemzelf), dus snel een nieuw nummer aangevraagd. Dat kon, was binnen een uurtje geregeld, heel fijn - hoewel pas na het weekend want ik kwam er natuurlijk vrijdagavond na 6 uur achter en ik zat inmiddels aan de andere kant van het land Haha!. Gelukkig kreeg ik weer een erg makkelijk te onthouden nummer. KPN kon alleen niet garanderen dat met dit nummer niet hetzelfde aan de hand was, maar toen ik na 48 uur nog steeds niet voor iemand anders was gebeld, geloofde ik het wel.

Tussendoor nog ff een klein akkefietje met mijn nieuwe 3410 die een lamme 8-toets bleek te hebben. Lekker als je zo'n sms-grootverbruiker bent als ik, je ramt je duim lam op t's, u's en v's. Maar goed, telefoontje kon ook nog makkelijk omgeruild worden, dus ook tot zover heel fijn.

Afgelopen weekend ontving ik mijn eerste rekening. Maar helaas, niets Hi Profile met kortingsactie zoals ik heel netjes geregeld had, maar een peperduur FlexiBel Premium-abonnement stond op die factuur. En men wilde volgende week via automatische incasso 141 euro van mijn rekening gaan halen. Dus vanmorgen maar eens gebeld en idd, ik stond met het verkeerde abonnement in het systeem... Klantenservice heeft er een aantekening van gemaakt en nu zorgen ze ervoor dat binnen een paar dagen het juiste abonnement aan mijn nummer wordt gekoppeld. Hoop ik...

Last but not least was de factuur ook nog geadresseerd aan 'de heer'. Heb meteen maar verteld dat ik toch echt een vrouwtjesmens was, en gelukkig geloofde het meisje aan de telefoon mij op grond van mijn stem. Haha!

Zucht... een goed begin is het halve werk, zeg ik altijd maar. Ben benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat bij KPN. Haha!

Waar zouden we zijn zonder... oh nee, dat was een ander bedrijf. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>



Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 08:47

Ik snap niet dat jij niet tevreden was over Ben. Ik Ben nog steeds een erg tevreden klant, niet in het laatst vanwege het goedkope abonnement!
En alle 'problemen' die ik tot nu toe heb gehad hebben ze super opgelost.

En ik was toch prima te bereiken verleden week in die uithoek van het land Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 09:07

Ja ik vind Ben ook zo slecht nog niet. Ik kom de laatste tijd in behoorlijke uithoeken van Nederland, en ik heb altijd ontvangst. OK 2 jaar geleden was het inderdaad wat minder gesteld met de dekking, maar tegenwoordig vind ik het prima. Ik ben best tevreden met ben wat betreft de prijs/kwaliteit verhouding en wat qua service vind ik ze helemaal top.

Amor Vincit Omnia

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 09:20

Ach je hebt nu iig reactie op je klachten....
Met Ben heb ik nooit gebeld, ik bel met O2 (telfort) dat gaat ook prima. KPN is helemaal toppie!

:evaw:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 09:27

Ligt er denk ik ook aan waar je regelmatig komt. Bij mij thuis in Utrecht had ik prima ontvangst en bij mijn ouders in uithoek Twente ook (altijd 4 streepjes). Maar een dorp als Schalkwijk bijvoorbeeld heeft totaal geen ontvangst. En laat ik daar nou elke dag doorheen denderen met de trein... Dus dan gaat het bij Culemborg al van: 'ik kan zo wegvallen hoor' en ergens ter hoogte van station Houten komt de verbinding dan pas terug. Niet dat ik nou dagelijks bel in de trein, maar als ik bel, dan is het wel irritant. Een vriendin van mij woont bij het Wilhelminapark in Utrecht, dicht bij het centrum dus. Zij heeft ook Ben en moet op haar balkon gaan staan als ze gebeld wordt, anders doet-ie het niet. En zelfs dan nog met moeite 2 streepjes. Als ik bij haar was, dan was het ook altijd lekker rustig op mijn telefoon. Haha!

En wat die klacht betreft: ik heb een klacht ingediend tegen pure privacy-schending (wil daar even niet verder op ingaan). Heel netjes opgesteld, maar nooit iets op gehoord. Twee maanden later abonnement opgezegd, ook in die brief aangegeven dat ik nooit iets op mijn klacht had gehoord, kopie van klachtbrief meegestuurd, weer niets gehoord. Of ja, twee weken later een wervend foldertje: 'Ben heeft uw opzegging ontvangen, maar we mogen u een aanbieding doen'. En ook nog een paar dagen later gebeld worden met dezelfde mededeling. Nagevraagd, maar niets te vinden over een klacht.

Denk dat ik het maandagochtendmodelletje van Ben ben geweest... Haha!

Ben de pineut... eh, Was de pineut. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:10

ik heb ook ben en heb overal bereik... zelf in heeeeeeeele kleine plaatsjes hier in "de uithoek van het land" zoals fitz het zo mooi noemt.
mijn broer heeft dutchtone en heeft eigenlijk nergens bereik... is wel grappig.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:30

Terwijl mijn vriend met Dutchtone bijna altijd kan bellen Verward

:evaw:

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:46

LiSSy schreef:
ik heb ook ben en heb overal bereik... zelf in heeeeeeeele kleine plaatsjes hier in "de uithoek van het land" zoals fitz het zo mooi noemt.
mijn broer heeft dutchtone en heeft eigenlijk nergens bereik... is wel grappig.


Meteen de klantenservice bellen!!!!

Echt hoor! Het is gratis er zijn geen wachtrijen en het is echt niet normaal als je nergens bereik hebt.
Ik werk zelf bij Dutchtone en inderdaad een paar jaar geleden was de dekking slecht. Zelfs vorig jaar rond deze tijd kwamen er nog veel klachten binnen. Nu krijgen we praktisch geen klachten meer over de dekking.
Ook is er een folder verstuurd waarin we klanten oproepen om te bellen waar ze problemen hebben met de dekking.

Er zijn een paar plaatsen waar we inderdaad problemen hebben. Hiervan kunnen ze bij de klantenservice precies zien wanneer er nieuwe masten geplaatst gaan worden. Maar als hij overal problemen heeft is er waarschijnlijk iets heel anders aan de hand.

Voor zulke problemen moet men echt bellen ipv klagen dat het bereik zo slecht is.
We zijn er bij Dutchtone erg trots op dat we in een jaar veranderd zijn van een slechte dekking naar een behoorlijk netwerk en vooral dat de klantenservice echt perfect is nu!

Vorig jaar hadden we wachtrijen van soms wel drie kwartier, ook was het toen nog de bedoeling dat je 80 tot 120 gesprekken op een dag had. Dus je had niet de tijd om een probleem echt op te lossen. Het was altijd we geven het door.
Nu worden echte netwerkproblemen nog steeds doorgegeven aangezien we natuurlijk zelf niet een mastje kunnen komen plaatsen maar er is een veel beter contact tussen ons en de afdeling die daadwerkelijk over het netwerk gaat.
Ook zijn de wachtrijen volledig verdwenen. Tussen 12:00 en 14:00 en tussen 17:00 en 19:00 willen er nog wel eens twee/drie wachtenden zijn maar aangezien er zoveel medewerkers zijn valt dat niet eens op.
Het is nu zo dat 90% van de klanten binnen tien seconden een teleadviseur aan de lijn heeft.

Ik kan nu echt zeggen dat de klantenservice van dutchtone goed is!
Toen ik vorig jaar begon was het echt dramatisch maar nu zijn we er echt trots op!
Ook is de klantenservice gewoon gratis en de meeste diensten die we aanbieden ook. Zo kost het opvragen van de pukcode niets, ook een gespecificeerde factuur kost niets.
Enz. enz. dit is de weg die dutchtone in gaat slaan met de rebranding naar orange.
Service, service en nog eens service!

Met de klantenservice van ben heb ik slechte ervaringen. Nou ja ik heb niemand gesproken want de wachtrij was eindeloos....
Ook over kpn was ik niet te spreken omdat ik eerst moest betalen (maar ja dat was wel een prepaid dus redelijk normaal) en het opvragen van de unlockcodes om de simlock te verwijderen was een gebed zonder eind!
Niet gewoon wat is de imeicode en dan kunnen we nu het toestel samen unlocken (dutchtone) maar nee er moest eerst een formulier toegezonden worden, dit moest je ingevuld terugsturen en dan na zoveel weken kreeg je weer een brief terug. Ik heb het maar laten zitten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:56

Fitzroy schreef:
Ik snap niet dat jij niet tevreden was over Ben. Ik Ben nog steeds een erg tevreden klant, niet in het laatst vanwege het goedkope abonnement!
En alle 'problemen' die ik tot nu toe heb gehad hebben ze super opgelost.

En ik was toch prima te bereiken verleden week in die uithoek van het land Haha!


Eeeeh...maar iedere keer als wij aan de telefoon zitten en jij zit in de auto dan val je weg... Verward }>

Ik heb dat trouwens ook gehad met Dutchtone, dat ik een nummer kreeg van iemand van een paar weken geleden. Zelfs zijn voicemail stond er nog op!! Frusty

Nu zit ik sinds een jaar bij Vodafone, en daar ben ik heel tevreden over. Ze zijn wel duurder maar ook erg goed, ik heb in principe altijd bereik, zelfs in de parkeergarage van mijn werk.

Nog even wat over die telefoon, ik zat net even op de Nokia site te kijken en de 3410 is zeker een verbeterde 3330 ofzo? Ik ga vanmiddag mijn abonnement verlengen met een jaar en dan neem ik de 5210. Die kan tegen schokken en water, want heeft frontje van zacht materiaal zeg maar. Ideaal voor mij, aangezien telefoons bij mij heel wat te verduren hebben. Mijn 3330 rammelt ook aan alle kanten. }>

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 11:03

Jura schreef:
...de 3410 is zeker een verbeterde 3330 ofzo?...


Klopt. Hij kan wat dingetjes extra, maar voor de rest issie gewoon iets 'gestroomlijnder', zeg maar. En kiwi-groen, ook niet onbelangrijk Haha!. Ze hadden ook nog geen beschermhoesjes voor de 3410, er zit er nu eentje van de 3310/30 omheen en die past prima. Overigens zijn die hoesjes ideaal tegen vuil, krassen en stoten. Had eerst een leren, nu zo'n doorzichtig plastic ding ('Barbie-hoesje' noem ik het), maar ik vind het ideaal. Knalt-ie ook niet uit elkaar als ik 'm laat vallen.

Die 5210 is trouwens best spacey! Cool

BTW wat slecht zeg, dat jij ook een nummer kreeg dat net opgezegd was! Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:07

Ik hou niet van hoesjes, bij mijn vorige telefoon, een 3210, had ik er wel één, maar de telefoon werd daar helemaal lelijk van. Kreeg je deze telefoon gratis bij je abonnement?
Ik zat te twijfelen tussen de 3510 en de 5210 maar het wordt toch de 5210 want die is voor mij veel handiger. Ik vind het alleen jammer dat er geen polyfone beltonen op kunnen, maar verder is ie wel weer geavanceerder dan de 3510.

Ja dat was bij Dutchtone, dat nummer heb ik overigens nog steeds, ik heb het toen gehouden en het is na een jaar meegegaan naar mijn abonnement bij Vodafone.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:13

Noord-Nederland heeft Ben goed bereik, ik heb Libertel(Vodafone) maar mijn Ben kaart is beter...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 11:20

Op zich heeft Ben ook wel goed bereik, maar het is daar vaak alles of niets. Zo heb je 4 streepjes en 2 km verderop ineens he-le-maal niets, niet eens je logo meer.

Ik werd een keer afgehaald van het station in Dieren en we reden met de auto via Laag Soeren naar Eerbeek. Dieren 4 streepjes, Laag Soeren nul-komma-niks en we waren LS nog niet uit of ik had weer 4 streepjes. Maar degene die ik op dat moment aan de telefoon had, was ik toen inmiddels al kwijt.

Vorige week - een jaar later - was ik weer in Laag Soeren, en er is nog niets veranderd. Sterker nog: ook Maarten en ik hadden daar met KPN slechte ontvangst (1 of 2 streepjes). Alleen mijn zusje - die Dutchtone heeft - had daar volledig bereik... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:36

Heb ook altijd bereik met Dutchtone. Behalve in de supermarkt bij het vriesvak. Huilen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:38

Karin schreef:
[
BTW wat slecht zeg, dat jij ook een nummer kreeg dat net opgezegd was! Boos!
[/quote]


Waarschijnlijk was het geen nummer dat net opgezegd was,want dat kan helemaal niet officieel Schijnheilig
Maar het gebeurd weleens dat er een nieuw nummer aangevraagd word omdat je bijv. lastig gevallen word. Tijdens het toewijzen van het nieuwe nummer wordt door de computer gevraagd wat je met het oude nummer wil doen. Je hebt dan globaal drie keuzes. Houden/Vrijgeven voor dezelfde dealer (dutchtone dus)/ of vrijgeven voor een andere dealer.

Het is dan de bedoeling dat je kiest voor houden (wordt uiteraard wel in andere bewoordigen duidelijk gemaakt Haha! )
Alleen het probleem is dat er altijd wel mensen zijn die het niet precies weten en ipv het na te vragen kiezen ze vrijgeven voor zelfde dealer. (dit is namelijk in een andere procedure wel nodig). Gevolg hiervan is dus dat het nummer voor ons direct vrij voor gebruik is. Heb ik jou een kwartier later aan de lijn en je wilt een ander nummer: geen probleem.

Het is natuurlijk stom maar ja het blijft mensenwerk.

Ik heb zelf overigens altijd kpn gehad en nooit problemen eigenlijk. Nu heb ik sinds een jaar dutchtone en dat bevalt ook prima.
Tuurlijk zijn er plaatsen waar ik geen bereik heb maar dat had ik met kpn ook en echt niet kunnen bellen heb ik nog niet meegemaakt.
Wel vind ik dat het lang duurt voor je verbinding krijgt. Als je drukt op bellen duurt het wel even voor hij overgaat.

Maar ja zo heb je bij elke provider wel wat. Ik zit met smacht te wachten op de dag dat we daadwerkelijk overstappen naar orange.
Want alhoewel dutchtone zichzelf aanzienlijk heeft verbeterd het afgelopen jaar hangt er nog steeds een negatief imago omheen.
Met orange zal dat hopelijk verdwijnen.
Zijn trouwens mooie winkels in orange-style.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 12:11

Het nummer dat ik in eerste instantie kreeg, was opgezegd rond 14 april en op 24 mei weer vrijgegeven. KPN heeft dat voor me nagezocht in het systeem. Ze gaven zelf toe dat het geen fout was, maar dat ze nou eenmaal niet anders konden en dus opgezegde nummers vrij snel weer uitgaven.

Extra banketstaaf was het voor die jongen. Die had begrepen dat hij zijn KPN-nummer kon meenemen naar Vodafone en wachtte dus op bericht van Voda. In plaats daarvan kreeg hij dus ineens meldingen van vrienden die hem vertelden dat iemand anders (ik dus) zijn nummer had... Volgens KPN was er wat dat betreft sprake van een misverstand: hij kon geen zakelijk nummer dat op naam stond van zijn oude werkgever privé meenemen naar een nieuwe provider, en hij had begrepen van wel. Miscommunicatie in de telecommunicatie... Haha!

Overigens bedenk ik me net dat die factuur die ik van KPN kreeg ook helemaal niet klopte. Ik zou in dat ene weekje in mei 46 telefoontjes hebben gepleegd en in juni 151. Dat lijkt me extreem veel, dat zijn er gemiddeld 5 per dag en zoveel bel ik echt niet, zelfs met Almelo erbij niet! En ik twijfel al helemaal omdat ik relatief veel sms-jes verstuur, en volgens die factuur had ik er in mei 5 verstuurd en in juni niet één! Hoop toch wel dat ze de juiste gegevens nog boven water krijgen...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Aeva, Angie91, BETUWE, Kabayo, Lalladidoo, marleen_88, mvdende, nafkedemi, Remembrance, Roosch, Selina, SemrushBot, Sintara, Swift, Theseus, Touchem, xxxmh en 139 bezoekers