Welke pad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Welke pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 23:53

Omdat Buddy zadelmak zal worden gemaakt met een zadel van degene die hem gaat trainen, zal er ook elke keer dezelfde pad opgaan, die ook gebruikt wordt voor andere paarden. Ik wil dus alvast een eigen pad. De maat daarvan maakt toch niet uit, zoals bij een zadel, dus wil ik alvast een eigen pad. Maar welke pad is het best? je hebt ze ook van neopreen met die gaten in het midden enzo...of gewone, of met bont...welke kan ik het best nemen?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 00:00

Wat je ook kunt doen, om er zeker van te zijn dat je geen schimmel e.d. van andere paarden krijgt is een dekentje onder de pad. Tevens is het dan een goed idee om je eigen singel te hebben.

Maar idd de meeste pads zijn 'one size fits all'. Ik zou met een 'gewone' beginnen. Het is natuurlijk wel van belang dat de zadel van je trainer een beetje past Verward Indien niet, dan zul je een pad moeten aanschaffen die het geheel wat passender maakt.

Maar ik ga ervan uit dat jou trainer daar goed naar zal kijken.

Wanneer gaat hij beginnen?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 00:22

Een gewone pad...en dat is? Haha! Buddy is al begonnen met de training, gewoon loswerken...maar wil dus al wel een eigen pad heb...inderdaad ivm schimmels en dat soort dingen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 00:34

Een 'gewone' pad. Een dikke pad, zonder uitsnede voor de schoft (mijn persoonlijke voorkeur). In alle kleuren verkrijgbaar. Rechthoekig, nep bont aan de binnenkant.

Het voordeel van die dikke pads is dat ze zo dik zijn dat je wel bijna elk zadel op bijna elk paard kan leggen.

Dat was vroeger namelijk ook het idee met die western zadels. De cowboys hadden hun eigen zadel, maar met bijvoorbeeld een cattle-drive gingen er een aantal paarden per cowboy mee, zodat ze af konden wisselen.
Die ventjes konden natuurlijk niet 5 zadels meeslepen, dus hun zadel moest op elk paard kunnen, en met een dikke pad eronder lukt dat wel.

Tegenwoordig wordt er wel veel meer op gelet of het zadel wel echt op het paard past, en zijn er ook veel meer en dunnere pads beschikbaar.

Maar het westenzadel is bij lange na geen 'close-contact' zadel, dus er moet altijd aardig wat onder wil het voor het paard fijn zitten. In tegenstelling tot dressuur zadels, waar natuurlijk 'kussens' onder zitten. En goed passend dressuur zadel kan ook zonder sjabrak op het paard gelegd worden....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 07:58

Ik heb zo'n equitex pad van Divoza. Kostte wel wat maar dan heb je ook wat. Bovendien kan deze ook nog eens op 40 graden in de wasmachine en is het ding antiseptisch, warmteregulerend etc etc. Ideaal.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

ideaal pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:06

Hee Xono,

Ik heb twee Toklat pads, type coolback, gemaakt van holle vezel, heel dik en wollig en fluffy zijn ze. Mijn paard kreeg van die rare kale plekken aan de achterkant van het zadelmet een “gewoon” pad. Ik ben toen het Toklat gaan gebruiken en de plekken verdwenen als sneeuw voor de zon. Ze zien er ook heel comfortabel uit. Je zou het zelf graag op je rug hebben, zeg maar… Schijnheilig
Deze pads hebben ook het grote voordeel dat je ze zo in de was kunt gooien, ff in de droger en hupsakee, rijden maar weer. Zeker met warm weer en veel zweten is het ideaal. Je hebt ze in allerlei mooie effen kleuren. Ik heb ze bij de Oregon Trail Tack store gekocht. Ze kosten 77 euro. zie voor voorbeeld www.toklat.com

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 10:09

Ik heb zelf meerdere Pads van Toklat en die bevallen goed. Kijk anders even:

http://www.toklat.com/products_wpad.html

En dan vooral de premium southwest pad in verschillende kleurschakeringen. De onderkant is van nepbont, wit word sneller vies maar schuift minder gauw, zwart heeft een hoger aandeel aan kunststof, schuift wat sneller maar is minder besmettelijk.

http://www.toklat.com/pwp_sw.html

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

site

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:18

Hoi,

Ik heb ook zoiets als de "coolback" maar dan loopt ie niet rond.
En idd.... het fijne hiervan vindt ik ook dat je ze kunt wassen !!!

trouwens... deze site had ik nog nooit gezien, mooie, informatieve site!!!


groetjes Jolanda

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:33

De mijne zijn ook gewoon 32 x 32, dus ook niet rond zoals op het plaatje op de site. Het is wel dat fluffy, knuffelige spul. Ik heb m in zwart en mais. denk er nog over om donkerbruin te nemen. Voor de afwisseling...Ik heb ook pas 6 pads liggen Lips are sealed

Vallerina
Berichten: 137
Geregistreerd: 05-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:48

Jac schreef:
Ik heb ook pas 6 pads liggen Lips are sealed

paardenmensen zijn verzamelaars? Zoveel pads, zoveel dekens, paard heeft nog een uitgebreidere garderobe als ik ...

Ik gebruik èn een Tuffy èn een Toklat/coolback pad.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-02 13:21

En dat met on zonder schoftuitsparing...Buddy heeft een niet al te hoge schoft, maar ook niet weinig...

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 13:28

Een pad zonder schoftuitsparing gaat wel in model liggen hoor. En Buddy heeft net genoeg schoft dat het zadel goed blijft liggen. Een pad zonder schoftuitsparing is goed voor het begin. Je kunt er later altijd nog een ander bijkopen. Als je eenmaal een zadel hebt kun je altijd nog beslissen of een build-up pad nodig is of eentje met uitsparing.

Wat ik niet zou doen is een deken onder de pad. De kans dat daar kreukels in komen of dat hij dubbel slaat en drukkingen veroorzaakt is veel te groot.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 17:17

Jac, jij hebt die Toklatpads bij de Oregon Trail Tack store gekocht...waar kan ik dat vinden?
En anders Cassidy, waar heb jij die pads gekocht? Naar wat jullie erover zeggen, ben ik er zeer over te spreken Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 18:17

Ha Xono,
Goeie keus hoor! Ik heb net een zwarte pad binnen en die is ook weer prima in orde. Ik heb gewoon per mail besteld:
oregon.trail@worldonline.nl

Hier is het adres van Hans en Monique:
Oregon Trail Tack Store
Dorpsstraat 15
9537 TB Eestergroen
0599-287345
kosten 77 euro en 5 euro verzendkosten

Mag hier misschien geen reclame maken, SM, maar ik ben er heel tevreden over!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-02 21:50

Hartstikke bedankt Jac, ik heb ze een mailtje gestuurd...maar eeh, Jac? Welke pad heb jij dan? Ook premium southwest of een andere?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:19

Neuh, ik heb een Toklat coolback, holle vezel. Monique en Hans weten dan wel welke je bedoelt. Die southwests zijn ook mooi, maar niet zo makkelijk te wassen...
Enne in allerlei kleuren, ik heb een zwarte en een maiskleuringe, maar wil nog een donkerbruine erbij...Zou bij jouw Buddy mooi staan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 02:39

XoNo schreef:
Jac, jij hebt die Toklatpads bij de Oregon Trail Tack store gekocht...waar kan ik dat vinden?
En anders Cassidy, waar heb jij die pads gekocht? Naar wat jullie erover zeggen, ben ik er zeer over te spreken Haha!


Ik heb mijn pads via Arthur's Westernstore, en ook van de Western import company op de Madepolder.