Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:17

Ik volg dit topic ook al zo lang en elke keer heb ik toch weer hoop. Veel succes maar weer met het zoeken


amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:41

Duimen draaien nog steeds...

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:52

Ik ben een stille meelezer maar wil toch even kwijt dat ik hoop dat Beans snel thuis zal komen.
Ben zelf ooit 3 uur een hond kwijt geweest en dat waren de langste 3 uur van mijn leven.
Kan me niet voorstellen hoe men zich deze vele weken voelt.
Succes!!

Geniet nu, het is later dan je denkt

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:49

Beans schreef:
Hoi Leonoor, wil je weer een updeetje plaatsen?

Goed nieuws vandaag: iets na 12 uur weer een melding: een mevrouw heeft haar vanmorgen rond 7.10 uur gezien bij stoplichten bij Uelsen! Vorige week ook al, was ze net na haar werk toch maar teruggereden naar benzinepomp waar ze de flyer had zien hangen voor m'n nummer! Als ze haar weer ziet, belt ze ook weer! Ik denk dat deze melding vrijwel zeker Beans betreft, zit wel in zwerfgebied.
Kreeg net ook telefoontje van de hondengedragstherapeute die ik had gemaild, Beans' verhaal uitgelegd, en gevraagd of zij antwoord wist op de vraag of Beans ons na bijna 10 weken volledige vrijheid nog zou kennen: een hond vergeet geen negatieve of positieve ervaringen, er is kans dat ze ons nog (her)kent en dolblij zou kunnen zijn bij weerzien, MAAR: het hangt ook erg af van de ervaringen die ze in de afgelopen bijna 10 weken heeft opgedaan: als daar meer traumatisering bij is gekomen, kan dat ook haar geestelijke vermogens zo hebben aangetast dat ze nooit meer in een gezin zou kunnen functioneren. Aangezien er nu heeeeel weinig meldingen komen, is ze heel handig geworden in mensen ontwijken, en ik durf daaruit te concluderen dat ze dan ook weinig slechte ervaringen met mensen op kan doen.
Hoe dan ook ben ik opgelucht met de verse melding, Beany is weer in leven gezien! Moet even kijken of ik een paar dagen 's morgens heel vroeg bij Uelsen kan zijn met allerhande lekkers en onze schattige shih tzu pup Bernie (of Bernard of Snorro).
Is inmiddels wel de derde keer dat ze bij de stoplichten bij Uelsen aan de kant vh industriegebied is gesignaleerd (2x door deze mevrouw, een keer door een andere, is inmiddels ook week of 3 geleden).

Groetjes!
Niek

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:55

Geweldig!Nog steeds meldingen.

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:05

had het nog niet gemeld, maar 2 maart hebben mijn man en ik ook een rondje duitsland gedaan, hebben beetje rondgekeken met verrekijker maar helaas niets gezien, donderdag is manlief ook weer vrij en wil best nog een rondje duitsland doen en beetje op de uitkijk gaan staan, telefoonnummer ben ik helaas kwijt geraakt (kinderen die met iphone spelen) als iemand me die wil pb-en kan ik bellen mochten wij wat zien!

kan iemand de eigenaresse vragen of het "meekijken" gewenst is of liever niet?? wij gaan overigens niet uit de auto!!

trotse mama van een koningskoppel
Tycho: 12-08-06
Shenaya: 19-03-08

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:06

Zo, uitkammen dat dorpje/streekje!
Owww, laat het nu toch lukken! *duimduim*

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:31

Ik durf te zeggen dat Niek geen problemen heeft met spotters,alleen is de kans dat je haar overdag ziet lopen wel kleiner omdat ze mensen echt uit de weg schijnt te gaan.

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:47

Dat is een elk geval goed nieuws. Ze leeft nog wel. Nu maar hopen dat het niet lang meer duurt.

Complimenten voor de eigenaars denk dat er al veel mensen hadden opgegeven!

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:54

zigranta schreef:
Ik durf te zeggen dat Niek geen problemen heeft met spotters,alleen is de kans dat je haar overdag ziet lopen wel kleiner omdat ze mensen echt uit de weg schijnt te gaan.

maar niet geschoten is altijd mis ;)

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:01

Dat klopt!Maar ik meld het toch even om eventuele teleurstelling te voorkomen. :j

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:03

zigranta schreef:
Dat klopt!Maar ik meld het toch even om eventuele teleurstelling te voorkomen. :j

ja natuurlijk!!

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:05

Ik hoop dat het dit keer gaat lukken zeg, ik duim hier hoor!

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:14

ìk weet dat de kans kleiner is als we overdag gaan, maar mss zien we iets. gaan overigens ook uit eten die richting dus gaan we gewoon wat eerder van huis, en kunnen eventueel na het eten (schemerig) nog even beetje rondrijden en kijken..

trotse mama van een koningskoppel
Tycho: 12-08-06
Shenaya: 19-03-08


zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:17

Alle ogen zijn welkom!Misschien heeft Leonoor een telefoonnr voor je.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:17

__baron__ schreef:
ìk weet dat de kans kleiner is als we overdag gaan, maar mss zien we iets. gaan overigens ook uit eten die richting dus gaan we gewoon wat eerder van huis, en kunnen eventueel na het eten (schemerig) nog even beetje rondrijden en kijken..

super!!! :D

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 07:26

Beans schreef:
Hai Leonoor,

Wil je doorgeven dat meezoeken/kijken/meldingen forceren wel gewenst is? En de grootste kans om Beans te signaleren is schemertijd 's morgens en 's avonds... Het Beans meldnummer is: 06-17026263, het liefst per SMS omdat ik geregeld ook in Duitsland (Uelsen, Getelo, Itterbeck) ben, en dit zo'n prepaid is (dan kost gebeld worden in het buitenland ook kapitalen). Het signaleren is al erg lastig, vangen helemaal, ze is echt extreem angstig, dus onderneem alleen een vangpoging als je 100% zeker bent dat die lukt, anders wordt Beans alleen maar banger en vlucht ze ook weer uit dit gebied (wat we vorige week met de speurhonden en enige inspanning in kaart wisten te brengen). Liever dat ze dan in dit gebied blijft, dan weten we iig waar ze ongeveer zit en daar is iedereen op de hoogte (ook jachtopzieners, boswachters, politie, etc.)
Hartstikke bedankt aan iedereen die zo meedenkt, meehelpt, meeleest, etc.
Beany's avontuur heeft nu wel lang genoeg geduurd, ik mis haar!
Groetjes,
Niek

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:55

Wow, echt ongelooflijk dat ze nog steeds in de rondte loopt, en wel op een vaste plaats!
Dat biedt toch (hopelijk) weer perspectieven. :j Ik blijf duimen draaien!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:06

Stoplichten bij industriegebied Uelsen? Dus bij Zak in de buurt? En bij een tankstation? Klopt dat?

Dan hou ik mijn ogen extra goed open! Dan zou ze namelijk steeds meer in richting van de stal komen waar ik mijn paarden heb staan en het gebied waar ik dus ook regelmatig buitenritten maak...!

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:11

Uiteraard gaan wij GEEN vangpoging ondernemen!! ook niet als ze dichtbij is, denk dat het beter is als ze al gevangen word dat dat door een bekende van haar gebeurd, ik ga er enkel naartoe om mee te kijken en zo ook een beetje hulp te bieden. het nr is opgeslagen, morgen na etenstijd rijden we ook nog die richting uit mocht ik wat zien dan sms ik!!

trotse mama van een koningskoppel
Tycho: 12-08-06
Shenaya: 19-03-08

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:22

Wat een taaie hond is Beans zeg! Zolang al op zichzelf buiten met die kou...hier draaien de duimen ook! Ik hoop van harte dat ze gauw weer bij je is!

Schoentje!

Sjeempie

Berichten: 2184
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:26

geweldig nieuws. ik zal mijn ogen open houden. ik rij nu regelmatig door uelsen, morgen ook. ik heb niek's nummer in mijn telefoon staan dus mocht ik haar spotten dan weet ze dat direct.

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:03

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:08

Mooi nieuws dat Beans op dezelfde plek blijft. Heel veel succes met vangen.
DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:54

Maar als Beans mensen steeds meer ontwijkt, zal ze dan niet ook bij de schuren e.d. wegblijven?
Komt ze nog steeds bij de caravan of niet? Wellicht daar anders eens een paar keer gaan posten zonder vangplannen, om te kijken om welke tijden ze daar is om te slapen/ rusten, en als daar een patroon in zit met een dierenarts gaan posten om haar te kunnen verdoven als ze er heen keert om te rusten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers