ayla - Shelters of Stone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

ayla - Shelters of Stone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 09:40

Wie heeft het al gelezen? Ik stond 1 mei bij de boekhandel op de stoep, maar het viel me erg tegen. Veel herhaling, slecht ge-edit en eigenlijk gewoon vrij saai. Wel aan te raden als je de anderen ook gelezen hebt, simpelweg omdat je het verhaal wil volgen, maar dan zou ik wel wachten op de goedkopere paperback.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:51

Ik heb het boek ook gelezen. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje langdradig en er gebeurt weinig spannends in. Gaaaap Er wordt erg veel in herhaling gevallen en dat maakt het een beetje saai. Vooral het feit dat Ayla geen Zelandoni wil worden neemt mij iets te veel pagina’s in beslag. Boos!
Het geheel is wel erg mooi omschreven, wat maakt dat het lijkt alsof het als een film voor je afgespeeld wordt.
Al met al zit ik niet echt te springen op het vervolg, dus nr. 6.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:52

Is de schrijfster Jean M. Auel? De volgende van de Aardkinderen Serie? Deel nummer vijf? Ik vond het vorige deel (deel vier) al vreselijk langdradig en alleen maar vol herhalingen, maar toch ben ik van plan om deel vijf te lezen. Of ik het uiteindelijk ook ga aanschaffen (Ik heb de eerste vier delen in hardback) is nog vraag twee.

Er zal wel een reden zijn waarom de auteur 12 jaar heeft gewacht voordat dit deel uitkwam. Maar toch, ik ben heel benieuwd...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 09:54

Cassidy"]
Is de schrijfster Jean M. Auel? De volgende van de Aardkinderen Serie? Deel nummer vijf?
[/quote]
Klopt allemaal.

[quote="Cassidy schreef:
Er zal wel een reden zijn waarom de auteur 12 jaar heeft gewacht voordat dit deel uitkwam. Maar toch, ik ben heel benieuwd...


Volgens mij is ze door de uitgever onder druk gezet om het nu eindelijk uit te brengen, maar sterk is het bepaald niet.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:19

Ik heb nu de eerste 2 delen gelezen, maar ik moet me er toe verzetten om aan het 3e deel te beginnen. Ik wil hem wel graag lezen zodat ik bijna de hele serie gelezen heb en ik heb ze toch in de kast staan dus.........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:09

Deel drie is de leukste. Vind ik zelf dan. Daar komt ze Jondalar tegen. Meer verklap ik niet. Je moet het echt lezen, het is de moeite waard...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 13:11

Jondalar komt ze in deel 2 tegen. Deel drie speelt bij de mammoet jagers, en is een verkapte 'boeketreeks', wel erg leuk trouwens. Deel 2 is mijn favoriet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:41

Oeps sorry...deel 2 dan. Mijn favoriet is deel twee. Goh, ik moet ze nodig nog een keertje ter hand nemen.... *LOL* normaal onthoud ik zoiets wel... Frusty

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:24

Lielle schreef:
Jondalar komt ze in deel 2 tegen. Deel drie speelt bij de mammoet jagers, en is een verkapte 'boeketreeks', wel erg leuk trouwens. Deel 2 is mijn favoriet.

Is dat waar ze Ranec tegen komt? Of is dat deel vier? Vreselijk Frusty Misselijk ! Ik heb hele stukken overgeslagen.

Ik had al niet zulke goede recensies gelezen over deel 5. Ik wacht wel op de paperback uitgave Schijnheilig .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:29

Ik zit ergens rond pagina 300 van deel 5 en ik vind 'm nog steeds Kwijl

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 17:08

Sonja schreef:
Ik zit ergens rond pagina 300 van deel 5 en ik vind 'm nog steeds Kwijl


meen je dat? Hij viel me zo tegen!

Ranec is idd deel 3. Deel 4 is de tocht naar het 'huis' van Jondalar (the plains of passage)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:17

ik vond deel 5 ook tegen vallen, maar de eertse 4 delen (zeker deel twee) heb ik met plezier (meerdere malen) gelezen