Dag Mon Cherie... |(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Dag Mon Cherie... |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 13:16

2 Mei werd er bij ons op stal een hengstveulen geboren, z'n moeder was Jolanda, vader Dutchboy.
Het veulentje was eigenlijk niet echt goed te pas, dus wij met t diertje naar de da, bleek dat ie navelontsteking had. Dit begon aan z'n linker voorbeentje door te breken. De assistente wilde de naam van 't veulentje weten, maar t had eigenlijk nog geen naam, dus we hebben het paardje ter plekke de naam Mon Cherie gegeven. (naar een van Natas' dr vorige paarden)
We moesten antibiotica spuiten, en Monsje begon op te knappen. Volgens de da was ie door het oog van de naald gekropen.
Toen we echter stopten met de antibiotica kreeg Monsje aan z'n rechter achterbeentje een ontzettend dik spronggewricht. Weer antibiotica, maar t wilde niet overgaan. Het werd open gesneden, en we moesten het elke dag spoelen. Monsje moest elke 2 uur opgetild worden zodat ie bij zn moeder kon drinken. We waren echt constant met 'm in de weer. Het was zo'n lieverd, echt, het liefste veulen dat ik ken (en ik ken er veel! Scheve mond ).
In totaal zijn we wel zo'n 20 keer met Monsje bij de da geweest, echt niet meer normaal.
Vandaag, 25 juni, moesten we weer met Monsje naar de da. Er zijn rontgenfoto's gemaakt, waaruit bleek dat heel het bot was aangetast door die rotbacterie... Volgens de da was t hopeloos, we moesten 'm laten inslapen... Dus de da heeft Monsje in de vrachtwagen in laten slapen, we wilden m op stal begraven namelijk..
En nu ben ik zooo depri! Huilen Huilen Ik was echt ontzettend gek met Moncherie... Ik vind t zo vreselijk oneerlijk dat zo'n klein beestje dat nooit geen vlieg heeft kwaad gedaan niet mag leven. Monsje weet niet eens hoe t is om geen pijn te hebben...
Afbeelding
Dit is Monsje in de trailer, hele vage foto, maar de enige die ik heb.

edit: heb de foto ergens anders geupload, misschien doet ie t nu
Laatst bijgewerkt door Concorde op 28-06-02 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:21

Jee... dat moest niet mogen hè? Zo jong... Heel veel sterkte ermee.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:47

Ah wat naar joh!
Juist als je je helemaal rot rent om dat beestje te helpen... daar heeft het iig niet aan gelegen. Wel een heel toepasselijke naam!

Heel veel sterkte!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 14:40

ah wat erg he
ben het met laui! eens je doet zo je bets bent er zo veel mee bezig en dan als nog Verdrietig

heel veel sterkte er mee............

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:17

Heel veel sterkte, ik weet precies hoe oneerlijk het is, het veulentje van mijn verzorgpony, heeft de eigenaresse ook moeten laten inslapen om precies dezelfde reden..

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:53

jeetje wat erg! Huilen
Het zat dat veulen niet mee als ie steeds zo ziek was. Maar jullie hebben iig jullie best gedaan!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:05

Wat erg zeg, arm ding. Heel veel sterkte ermee!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:30

Oh, zo jong.
Van een oud paard kan je nog zeggen: die heeft een goed lang leven gehad. Maar zo'n jong diertje dat nog volop aan het leven moest beginnen...
Het is niet altijd eerlijk hé.
Jammer dat de foto het niet doet.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 09:29

wat balen zeg.
Iig, neem je zelf niks kwalijk, je hebt het beste voor hem gedaan.
sterkte

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 09:35

Sterkte. Je hebt je best gedaan, meer kan je niet doen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:12

He wat verschrikkelijk! Zo jong nog Huilen
Het is hopelijk een troost dat hij nu geen pijn meer heeft en daarboven ergens in een volle, groene wei rent met alle andere paardjes die zijn gestorven en op je neerkijkt met een dankbare blik dat jij hem, in die korte tijd dat hij op aarde was, zo goed hebt verzorgt.
Veel sterkte! Kop op!

p.s je foto doet het helaas niet...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:45

Wat vreselijk zeg! Ik kan me voorstellen dat je door dit alles een sterke band met het beestje had! Sterkte hoor!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 21:41

Echt heel oneerlijk, op zo'n jonge leeftijd
Huilen Huilen Huilen


Heel veel sterkte
Mayke