Pikeur GPA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Pikeur GPA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 09:01

Wie van jullie heeft een Pikeur GPA -helm of heeft er ervaring mee?
Ik wil er graag een gaan kopen, omdat die Casco absoluut niet werkt bij mij (kan hem zo achter van mijn hoofd aftrekken Verward ).
Ze waren altijd f 570,- maar nu keek ik gisteren op de site van Divoza en toen zag ik dat hij ondertussen F 620,- kost (flinke stijging, maar oke daar gaat het nu niet over...)

Wat vinden jullie...is het ding zijn geld waard en zit het lekker??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:05

Jemig F 620,- zit er ook een gouden randje aan dan? Haha!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:02

ik heb er 1, het was voor mij de enige veiligheidscap die past, dus dan is de keus snel gemaakt. De andere capjes stonden echt heel erg bovenop mn hoofd en gingen daar dan ook nog eventjes schuiven, dus dat heeft zowiezo geen zin. Die pikeur vind ik persoonlijk erg prettig, voor zover een cap prettig is dan he Knipoog je krijgt er wel een zweethoofd van, en je voelt hem als je hem opzet wel even zitten, maar het went snel.
En de prijs, ja, hij is duur, maar ik denk altijd maar: ik zit op een paard van weet ik hoeveel (ok, dat verschilt per paard), ik heb 2 merkzadels (die pasten tenminste op mn paard) en dan zou ik gaan zeuren dat die cap te duur is? Ik heb maar 1 hoofd, en in verhouding tot de andere kosten valt die cap dan echt wel mee...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 17:05

Ik heb ook een GPA, ben er super tevreden over.
Zit gewoon echt goed, ik vind zelf die Casco's ook niet lekker zitten.

Het is veel geld, maar de investering wel waard vind ik.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 20:31

Ik heb vorig jaar een soort goedkopere versie van de Pikeur gepast. Ik weet niet meer welk merk het was, de cap kostte geloof ik ongeveer 250 gulden destijds. Dat zou je ook kunnen proberen. Ik heb uiteindelijk toch een casco gekocht, omdat ik dat met warm weer prettiger vind.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:33

weten jullie wel dat die cappies door de Van Waren zijn afgekeurd? ook alle namaak versies *LOL* Lips are sealed

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 22:39

paardje schreef:
weten jullie wel dat die cappies door de Van Waren zijn afgekeurd? ook alle namaak versies *LOL* Lips are sealed


Ja, maar dat was omdat er een andere sluiting aan moest, ze zijn toen een tijdje uit de verkoop gehaald, ik neem aan dat het nu wel goed is (ze zijn immers ook 50 piek duurder geworden sindsdien)

Trouwens, die Casco van mij is wel goedgekeurd, maar die zweeft boven mijn hoofd, terwijl de kinband al zo strak zit dat ik bijna geen lucht meer krijg Verward Verward
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik er toch maar 1 moet gaan kopen, want ik rij nu zonder cap, omdat die Casco van mijn hoofd valt!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 22:53

Cody schreef:
Jemig F 620,- zit er ook een gouden randje aan dan? Haha!


ja en met diamanten ingelegd capbandje Haha!

als je geld teveel hebt kan je het doen, ik zou het er iig niet voor over hebben. er zijn zat andere goede (zelfs betere) caps die een stuk goedkoper zijn.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 11:31

Ik vind het ook veel te duur!

Ik heb sinds kort een LAS-cap. Hij heeft heel veel weg van de Pikeur GPA, alleen de streep over het midden ontbreekt en ipv daarvan zit er een soort driehoek aan de voorkant in verwerkt.

Het is een Italiaanse cap en hij is van hele mooie gladde, harde stof. De naden zijn ook heel erg netjes afgewerkt.

Deze cap was ongeveer 170 euro.

Als je hem wilt zien moet je even in mijn profiel naar mijn Avatar kijken.
Hij is daar wel een beetje klein.
Je kunt ook kijken op het Almelo-forum bij de springfoto's van mij en Ameretto.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:03

Ik ben er inmiddels wel achter dat het merk cap of helm heel persoonlijk is. Wat bij de een lekker zit, is een ramp bij de ander.

Zelf vond ik die Pikeur waar Suzan het over heeft best mooi, maar bij het passen zat hij voor geen meter. De Casco was nog een graadje erger, die drukte ergens voor op mijn hoofd, alsof er een verdikking zat. Heb uiteindelijk de Horka Airstream gekocht (zie de foto's in mijn profiel). Die zit heerlijk, zelfs nog na een rit van 3 uur bij warm en benauwd weer. Erg charmant is hij niet, maar dat vind ik van geen enkele veiligheidscap. Overigens vindt Lautje die Horka niets, zit haar niet lekker, dus je ziet wel weer hoe persoonlijk het idd allemaal is.

Die LAS van Lautje is idd erg mooi. Voor mij net iets te prijzig voor wat ik met een helm wil, maar voor haar is-ie ideaal (zeker voor de cross) en hij is z'n geld zeker waard! Net een graadje voordeliger dan de GPA en zelfs bij mij zit-ie lekker.

Nog ff de grote foto:

Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:06

Deze komt bij Riƫl Klumper in Almelo vandaan. Maar het merk LAS wordt bij veel ruitersportzaken wel verkocht. Ze hebben er ook endurancehelmen van, zag ik laatst.