TIPS tegen DAZEN / VLIEGEN etc.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

TIPS tegen DAZEN / VLIEGEN etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 21:30

Werkt perfect tijdens het rijden (uiteraard niet zeer langdurig en als het paard mega zweet).

1 deel water
1 deel azijn
enkele ml citronella olie (DA drogisterij!!)
2 teentjes knoflook

stinkt wel een beetje, maar helpt ons fantastisch Knipoog))


Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:40

dat zijn nou es dingen waar je wat aan hebt!! Dat is ook mooi goedkoop trouwens! Ga het eens proberen!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:52

Mijn paardje (vanaf zaterdag is ie helemaal van mij) wordt helemaal gek van dazen, en hij gaat er echt goed van bloeden. Echt vreselijk, want hij gooit konstant die kont omhoog. Ik vind deze tip dus erg ok! Ondanks dat ik denk dat je er vreselijk van gaat stinken!
Pling

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:01

ik spray puur azijn, dat werkt ook redelijk goed! *stinkt*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:21

Sorry maar ook dit werkt bij mijn paard niet. Ik heb nu al tig middeltjes geprobeerd en ik heb er nog geen een gevonden die bij mijn paard langer werkt dan een kwartier.
En hij wordt harstikke gek van die dazen. Zodra hij maar denkt dat ze op zijn kont gaan landen stijgt hij bijna op.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:33

bij de mijne werkt dit ook niet, ik gebruik koude koffie, werkt perfect, hoe meer ze zweten hoe beter Tong uitsteken

groetjes iris

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 04:37

Destinietje schreef:
bij de mijne werkt dit ook niet, ik gebruik koude koffie, werkt perfect, hoe meer ze zweten hoe beter Tong uitsteken

groetjes iris


ik heb een schimmel (bijna volledig wit)... Frusty Huilen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:30

Wat vervelend he, die dazen. Dat is nou het voordeel van dichtbij de kust wonen, want ik heb er nog niet 1 gezien hier. Alleen we worden wel gek van de vliegen hier. Frusty

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: TIPS tegen DAZEN / VLIEGEN etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:32

Deetje schreef:
Werkt perfect tijdens het rijden (uiteraard niet zeer langdurig en als het paard mega zweet).

1 deel water
1 deel azijn
enkele ml citronella olie (DA drogisterij!!)
2 teentjes knoflook

stinkt wel een beetje, maar helpt ons fantastisch Knipoog))

forget it. Ik heb het namelijk geprobeerd en het helpt net zo min als andere dingen. Ik zelf gebruik vliegvrij en dat walmt goed. Ik moet spul hebben dat vreselijk walmt want dat werkt toch het beste. En dat spuit ik OVER een vliegendek met hals. Zonder waag ik me namelijk niet meer in een buitenrit.

De hond is de betere mens

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:51

[quote="leentje"][quote="Destinietje"]bij de mijne werkt dit ook niet, ik gebruik koude koffie, werkt perfect, hoe meer ze zweten hoe beter Tong uitsteken

groetjes iris[/quote]

ik heb een schimmel (bijna volledig wit)... Frusty Huilen[/quote]

Haha, ja, dan is ie denk ik niet zo heel wit meer na deze behandeling! Tong uitsteken
Ik heb al een koffievos met blonde manen, dus daar zie je het niet op *LOL* Pling

groetjes iris

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 12:12

Jammer voor de mensen en paaden bij wie de tip niet helpt.

Gelukkig helpt het ons wel tijdens onze 45min dressuur, en ook tijdens een 'kort'bosritje helpt het perfect.

Wel vreemd hoor dat het bij het ene paard wel helpt en bij het andere niet.

Overigens staat mijn paard wel op de wei met een rambo flybuster!!!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:32

Destinietje schreef:
bij de mijne werkt dit ook niet, ik gebruik koude koffie, werkt perfect, hoe meer ze zweten hoe beter Tong uitsteken

groetjes iris



Mmmm Vork ... ik wist niet dat er ook lekkere middeltjes bestonden tegen vliegen en dazen. Werkt het echt-echt, of zomaar een beetje?

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:56

Quote Deetje:
Wel vreemd hoor dat het bij het ene paard wel helpt en bij het andere niet.


Dat is eigenlijk niet vreemd hoor, Mensen hebben ook net zoals paarden een andere zuurtegraad... De parfum die bij jou heerlijk ruikt, kan bij mij stinken en bij mijn vriendin kan de geur na 1 uur helemaal weg zijn.
Bij het ene paard werkt het vliegenspul uitstekend, terwijl er bij het andere paard wemelt van de dazen, met hetzelfde spul.
Vliegenspul is erg persoonlijk, vaak werkt het dus bij elk paard anders.
Laatst bijgewerkt door Sando op 24-06-02 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:01

ik gebruik veerust, bij de boerenbond te koop. Kost wel wat maar werkt lang en goed.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:08

Deetje schreef:
Werkt perfect tijdens het rijden (uiteraard niet zeer langdurig en als het paard mega zweet).

1 deel water
1 deel azijn
enkele ml citronella olie (DA drogisterij!!)
2 teentjes knoflook

stinkt wel een beetje, maar helpt ons fantastisch ))


Helaas, helpt ook bij mijn paardje niet. Ik heb dit vorig jaar uitgeprobeerd, en behalve een VRESELIJK stinkende keuken, gebeurde er verder niets. Ja, Babet zag er super smerig uit, maar daar dachten die smerige dazen anders over, helaas....


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 18:37

Wat je ook kunt proberen is half oude thee (dus thee maken en dan af laten koelen) met half appel azijn en dan een klein beetje citronella olie (DA drogisterij) bij mij werkte dit ook maar eventjes maar dat is bij mij ook bij alles... misschien voor anderen ook makkelijk om eens te proberen en kost ook weinig!
Suc 6!!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:24

Deetje schreef:
Jammer voor de mensen en paaden bij wie de tip niet helpt.

Gelukkig helpt het ons wel tijdens onze 45min dressuur, en ook tijdens een 'kort'bosritje helpt het perfect.

Wel vreemd hoor dat het bij het ene paard wel helpt en bij het andere niet.

Overigens staat mijn paard wel op de wei met een rambo flybuster!!!!


Bij mijn paard help het dus niet, helaas en wil dus zo'n rambo flybuster gaan kopen, alleen de vraag aan DEETJE, mijn paard rolt altijd in het stof elke dag en kan dat met zo'n deken met hals eraan, gaat die niet draaien op de hals of scheef of scheuren e.d.

Best wel een aankoop als het niet met het rollebollen helpt. Nog een vraag, kan je met deze deken ook rijden?

Mijn paard is helemaal knettergek van de vliegen en de dazen, stampend, schuddend en springend loopt hij rond als hij buiten is, staat dus nu hele dagen binnen en wil hem ook nog buiten hebben. Vandaar de uitgave (zucht)

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:03

Kent er iemand Permectrin II ? Schijnt makkelijk 30 dagen te werken en is natuurlijk. Maar ik weet niet of het te verkrijgen is in België of Nederland.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:02

Permectrin II is een amerikaanse goedje. Volgens mij niet in Nederland te koop. schijnt tegen alle boerderij-insecten te werken. tegen vliegen, dazen, muggen, teken, vlooien en mijten en nog een paar andere. het is wel via een amerikaanse site te bestellen. maar of het helpt Verward

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:48

dat gebruik ik ook de citroenolie koop ik altijd bij het kruidvat en kost maar ongeveer 80 cent. en azijn is ook niet duur.
bij het kruidvat verkopen ze ook spuitbusjes tegen muggen en vliegen. die werkt ook heel goed het is eigenlijk voor mensen maar bij paarden werkt het ook. tijdens het buitenrijden kun je hem ook meenemen want het is niet zo heel groot, maar je doet er wel redelijk lang mee. het kost 1,80 ofzo.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:43

Wij gebruiken veerust werkt opzich prima, ook tijdens het zweten!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:43

Destinietje schreef:
bij de mijne werkt dit ook niet, ik gebruik koude koffie, werkt perfect, hoe meer ze zweten hoe beter Tong uitsteken

groetjes iris

Spray je je paard gewoon in met afgekoelde koffie? En werkt dat echt??

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 13:01

ok ik zeg niet dat het bij iedereen helpt maar bij mij dus wel een uur lang zeker en mijn pony zweet echt heel erg. na het rijden schuimt hij zelfs onder zijn hoofdstel omdat hij zich zo druk maakt!. mijn mixje is dus koude thee (geen fruitthee) knoflookazijn, citroensap uit zo'n klein flesje gewoon uit de winkel en vliegvrij. bij mij werkt het echt heel goed.

je kan je pony ook gewoon azijn voeren maar dat stinkt echt heel erg
enne dat van die koffie helpt dat zo goed?

paardrijden is vallen en....nog meer vallen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:06

Knoflook voeren werkt trouwens ook perfect.. alleen stinken ze dan wel erg drastisch uit hun mond Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:20

Hallo,
Ik zelf gebruikte vorig jaar ook een zelfgemaakt middel dit werkte bij mijn paardje en het paardje van mijn vriendin super goed. Ik had het "recept" uit een doe het zelf paardenboekje, alleen ben ik dit boekje nu kwijt. Er zat in ieder geval eucalyptusolie, kruidnagelolie en azijn in, kent iemand dit, en zo ja, weet diegene ook wat er allemaal precies nog meer in zit en in welke verhoudingen?
Ook kreeg ik een klein foldertje van de paardendrogist waar een anti insectenmiddel instond,, dit bestond uit een band die je om de nek moet doen en waar je in (?) olie moet doen. Een soort navulbare vlooienband maar dan tegen vliegen, heeft iemand hier ervaring mee? Ben namelijk erg benieuwd.
Spanx

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers