Wat hou jij over?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 21:58

Nadat ik net al mijn rekeningen voor deze maand heb betaald, en alles eens opnieuw op een rijtje gezet te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik €350,- per maand overhoud om van te eten, tanken, en te leven. Mijn vriend rijd elke week zo'n 40 euro aan benzine weg en ik ook zoiets.
Wij zijn een gezinnetje met 1 kindje van 2 jaar.
Ik vind het best lastig, en vraag me af met hoeveel geld jullie dus buiten de vaste lasten om overhouden om te leven..

Dus brand los :D

# Never regret something that once made you smile #


bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:02

Ik heb een budget van 50 euro per week, daar moet ik van tanken, roken en lessen. Qua eten hoef ik alleen koffie, hondenbrokken en iets lekkers te kopen, voor de rest eet ik mee bij mijn ouders. Het is vrij krap maar het lukt nog steeds.

Ik sta onofficieel onder bewind (van mijn moeder :D), Ik hou in theorie dus wat meer over per maand, maar daar worden mijn schulden mee afbetaald :)

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Inwonderland
Berichten: 1254
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:08

Klopt jou berekening wel? Want als er 4x80 euro benzine vanaf gaat hou je nog 30 euro over, daar kan ik niet eens een week boodschappen van doen.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:10

Pff... ik ga binnenkort verhuizen... Zit nu nog bij mn moeder.
Heb ff een berekeningetje en schatting gemaakt van alle kosten per maand. Spaar dan wel per maand 50 euro, en zet 50 euro apart voor kleding en cadeautjes. Maar volgens mij heb ik niet voldoende om te gaan tanken... Dat berekeningetje nog maar even nalopen dus... :+

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 22:10

oww hahaha lekker dom zeg... ik heb de benzine voor werk enzo heen en weer meegerekend in de vaste lasten en die 40 per persoon is daar buiten om per maand.. dus er moet 80 euro vanaf, en blijft er 270 over

# Never regret something that once made you smile #

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:14

stoer schreef:
Nadat ik net al mijn rekeningen voor deze maand heb betaald, en alles eens opnieuw op een rijtje gezet te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik €350,- per maand overhoud om van te eten, tanken, en te leven. Mijn vriend rijd elke week zo'n 40 euro aan benzine weg en ik ook zoiets.
Wij zijn een gezinnetje met 1 kindje van 2 jaar.
Ik vind het best lastig, en vraag me af met hoeveel geld jullie dus buiten de vaste lasten om overhouden om te leven..

Dus brand los :D


Even snel rekenen.....40 benzine pw pp is 80 euro pw
4x80 is 320, houd je 30 euro over om van te leven......
klopt dit wel?

Ik houd gemiddeld 1000 pm over, daar moet wel mijn paard nog van af.

Wij slöppekrammers slöppekrammen maar voort. Terwijl de slöppekram blijft slöppekrammen en wij löppekrammers Slöppekrammen.

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:14

Ik houd 100 euro voor boodschappen over, 50 voor kleding etc. 85 voor bijrijdpaard en 30 voor stappen :)
(telefoon zit bij mijn rekeningen)

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 22:17

upperlady schreef:
stoer schreef:
Nadat ik net al mijn rekeningen voor deze maand heb betaald, en alles eens opnieuw op een rijtje gezet te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik €350,- per maand overhoud om van te eten, tanken, en te leven. Mijn vriend rijd elke week zo'n 40 euro aan benzine weg en ik ook zoiets.
Wij zijn een gezinnetje met 1 kindje van 2 jaar.
Ik vind het best lastig, en vraag me af met hoeveel geld jullie dus buiten de vaste lasten om overhouden om te leven..

Dus brand los :D


Even snel rekenen.....40 benzine pw pp is 80 euro pw
4x80 is 320, houd je 30 euro over om van te leven......
klopt dit wel?

Ik houd gemiddeld 1000 pm over, daar moet wel mijn paard nog van af.


Zie post hierboven ;)

Houden jullie dit over voor 1 persoon of voor een gezin?

als vriendlief volgend jaar uit de sanering is houden we ook meer dan 1000 euro hierbovenop over.. kan niet wachten :o

# Never regret something that once made you smile #

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:22

Wij houden wel wat meer over... Maar ik moet toegeven, wij hebben ook een best fijn inkomen met zijn tweetjes (en dan zit vriend nog op school, dus minimumloon en maar 32 uur pw. Ik 36 met een goed salaris) en een eigenlijk heel lage hypotheek, daar hebben we heel veel geluk mee.
Wij hebben nu ongeveer 800 euro over, kosten voor paard zijn daar al af en telefoonrekeningen ed ook (zelfs wow-account van vriend).
Soms, zoals deze maand met een rekening van loodgieter, houden we iets minder, maar is het nog prima te redden.
Over 3 maanden houden we 1100 euro over, dan is het leasecontract van mijn auto afgekocht.
We proberen het met de boodschappen e.d. met 50-75 euro in de week te halen, en meestal lukt dat prima.
De rest sparen we voornamelijk (beebie zit in de planning en die kosten nogal wat natuurlijk!), maar we gaan ook best wel eens iets leuks doen of winkelen.

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:23

Wij houden ook ongeveer 1000 tot 1200 per maand over buiten de vaste lasten. (hypotheek, verzekeringen, abbo's etc) Dus moet daar buiten nog wel boodschappen doen en tanken etc. We sparen ook een deel.
We zijn een gezin met 1 kindje van 11 maanden. Alleen mijn man werkt, ik ben thuis met de kleine.
We leven wel zuinig, vind ik.

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:24

Nu niks. Soms eerder -50 of -100 ;)

Maar als ik over een paar jaar mijn master heb gehaald en een functie heb binnen mijn opleiding(en) verwacht ik zo'n 1000-1500 over te houden :)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:28

Weinig..... ondanks dat ik docent ben en ik een huis woon van minder dan een ton, ik vraag me écht af hoe anderen het doen. Ok mijn auto kost veel in de wegenbelasting dat is waar, maar verder :?

Ik heb een viool gehuurd met borg van 150 euro en dan weet ik dat ik deze maand dus niet uit eten kan, niet naar de bios kan en geen kleding kan kopen 8)7

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:32

Wij houden wel een stuk meer over dan dat, maar we zetten elke maand 500 euro per maand op de boodschappenrekening (dit is voor boodschappen, mijn benzine, katten- en hondenvoer en bv. uit eten of een verjaardagscadeautje voor iemand). Wij zijn een gezin met een kleintje van een jaar :)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:34

Arabesk schreef:
Weinig..... ondanks dat ik docent ben en ik een huis woon van minder dan een ton, ik vraag me écht af hoe anderen het doen. Ok mijn auto kost veel in de wegenbelasting dat is waar, maar verder :?

Ik heb een viool gehuurd met borg van 150 euro en dan weet ik dat ik deze maand dus niet uit eten kan, niet naar de bios kan en geen kleding kan kopen 8)7


Dat doe ik sowieso niet iedere maand. Uit eten misschien 1 of 2 x per jaar, bios nooit, kleding kopen zelden.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 22:35

Dat vind ik ook het moeilijkst, ik ga zo graag lekker stappen met vriendinnen, lekker uit eten enzo, maar dat zit er echt even niet in.... Moet soms echt aan het eind van de week moeilijk doen om goed uit te komen...
Ben soms ook zo lekker makkelijk.. Net maar even de goede doelen stopgezet en de postcode loterij, scheelt ook weer 20 euries :o

Volgend jaar begint ons leven haha, dan hebben we hier zo'n 1000 euro bovenop *\o/*

Kreeg van de week ook de riolering en waterschaps oliebol binnen, 250 en 503 euro |(

# Never regret something that once made you smile #

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:37

Uit eten doen wij wel vaak (vorige week 3x :o ), maar goed... werk normaal gesproken ook erg hard, dan mag dat :+ Nee hoor, iedereen besteedt zijn/haar geld op een andere manier.

Stoer, zulke rekeningen kun je vaak wel in termijnen betalen, toch? :)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:38

Ik weet niet waaraan ik het besteed behalve de normale vaste lasten en andere zaken, ik doe niks geks en heb verder geen dure hobbies.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 22:38

Gelukkig wel Quellian, maar is toch altijd even schrikken, en weer iets minder geld de aankomende weken :)

# Never regret something that once made you smile #

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:39

Arabesk, misschien eens bonnetjes bijhouden van wat je uitgeeft? Het zal vast niet vanzelf verdwijnen. ;)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:40

ja doe ik ook, maar het gaat op aan gewoon tanken (brandstof is ERG duur geworden), boodschappen, vaste lasten, allerlei belastingen etc. Maar er komt gewoon niet meer binnen. Ik zou geen huis kunnen betalen met een huur of hypotheek hoger dan 500 euro, zou niet weten hoe ik dan uit zou moeten komen %)

Nu was weer de geiser kapot gegaan, geen geld voor een nieuwe, maar wel weer reparatie kosten van 120 euro :(

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:41

stoer schreef:
Gelukkig wel Quellian, maar is toch altijd even schrikken, en weer iets minder geld de aankomende weken :)


Inderdaad... en de komende maanden... ik krijg het ook altijd zuur van zulke rekeningen, bah.
Toen ik nog alleen woonde had ik 200 euro in de maand om álles van te doen buiten mijn vaste lasten en dat was zo ongelofelijk krap dat ik nu nog bij elke rekening denk: 'oliebol, dat moet óók nog betaald worden!'. '
Ik denk dat jij die 'paniek' ook nog wel even gaat houden als je meer geld te besteden hebt, toch hou je er 'littekens' aan over als je altijd zuinig aan hebt moeten doen... maar dan is het ook wel weer fijn om te weten dat je wel zuinig aan kunt leven, dat is weer in je voordeel :)

Arabesk, ben je alleen verdiener?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:43

Ongeveer 6.000 euro en dat krijg ik net niet helemaal op.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat hou jij over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:45

Nou ik weet wel een manier om dat laatste beetje nog kwijt te raken hoor, Lovely. :j

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:47

Lovely schreef:
Ongeveer 6.000 euro en dat krijg ik net niet helemaal op.

Onderhoud van een zeehond zó goedkoop hee?

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:47

Lovely schreef:
Ongeveer 6.000 euro en dat krijg ik net niet helemaal op.

:wow:

Ik heb geen gat in mn handen, ik heb gewoon geen handen! Maar vanmorgen toch maar even goed over nagedacht dat het best handig is om verder te sparen... :+

Mongol Derby 2023

                  The sky is the limit*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, GrapeshotBot en 7 bezoekers