Wat voor trailer voor 2 shetlanders...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Wat voor trailer voor 2 shetlanders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 16:43

De baas van de 2 shetlanders die ik verzorg zoekt een veewagentje, die ook gebruikt kan worden voor de geiten en schapen als we ergens heen moeten.
Wat voor een moet ze dan nemen, het hoeft niet zo'n grote te zijn, een 1.5-paards, 2-paards, of een ander soort?

En wat voor merk zou het beste zijn, het wordt niet voor dagelijks gebruik.
En het moet ook niet te duur zijn.


Alvast bedankt.


Niki


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 17:00

eigenlijk mag je geen 2 pony's vervoeren op een anderhalfpaardstrailer en ook geen pony's op een veetrailer, toch denk ik dat een veetrailer het beste is...

Ik stuur je even een pb, want ik weet er 1 te koop...

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 17:02

We zoeken ook niet speciaal een veetrailer maar een ponytrailer, waar OOK schapen en geiten mee vervoerd moeten worden.

Alvast bedankt.


Niki

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 17:17

Ik zou dan toch voor een 2 paards trailer gaan. Met onze 2 dikke shetlanders in een 1,5 paards, is het vrij krapjes, vandaar dat ze altijd mee gaan in de 2 paards. Ook voor schapen en andere beesten lijkt een 2 paards me beter.

Ik zou eens op marktplaats.nl kijken, daar staan altijd leuke trailers of veewagentjes te koop voor niet eens zo heel veel geld.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 18:00

Officieel mag je geen vee vervoeren in een paardentrailer en geen paarden in een veewagen. De kans dat je gepakt wordt is niet groot, maar je krijgt wel een flinke boete al sje het toch doet. En in een anderhalf paardstrailer kunnen meestal wel makkelijk 2 shetlanders, maar of dat officieel mag, dat weet ik niet.
Wij vervoerden wel eens twee gewone pony's (+/- 1.30 m, normaal gebouwd) en dat paste makkelijk.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Niki

Berichten: 1116
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Amsterdam Dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 18:02

Niet dat het veel uit maakt, maar het gaat ,als het vee erin moet, niet om lange afstanden, maar iets van 10/15 min. We gebruiken nu gewoon een busje waar we ze achterin moeten vasthouden, en we dan stro tegen de wanden hebben enz.


Maar bedankt.


Niki


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 29 bezoekers