Ik denk dat ik weet wat ik wil... :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ik denk dat ik weet wat ik wil... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 23:21

Ik denk dat ik weet wat ik wil... Lachen
Tenminste dat denk ik vandaag Knipoog .

Misschien hebben jullie het de vorige keer wel gelezen dat ik twijfelde of ik naar de L1 overwilde stappen.
Ik heb vandaag de proeven nog eens door zitten lezen en ik vind die proeven veel leuker om te rijden, Het volgt elkaar sneller op en er wordt meer gevraagd. (En ik denk dat dat voor Laiser ook goed is, dan moet hij zijn koppie er wel bijhouden en heeft geen tijd voor andere dingen).

Nou na de zomervakantie gaan we het gewoon proberen in de L1. Ik start voor de vakantie toch niet meer en dan heb ik nu nog zo'n twee maanden tot de volgende wedstrijd. (Waarvan ik wel 24 dagen op vakantie ben Schijnheilig )


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:25

Ah joh, gewoon doen!
Die L1-proeven zijn echt niet zo moeilijk hoor (en voor je het weet ben je de L2 ook al door...)
Als je een nette B proef kunt rijden, dan lukt L1 ook best.

Bovendien heb je nog mooi een tijdje om te trainen!

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:46

Je doet hetzelfde als ik!!!!!
Ik start nog 1 keer B en dan ga ik L1 rijden, heb ik ook nog een maand om te oefenen. Voltes 10 meter zijn niet het probleem, het wijken ook niet, maar het paard waar ik op rij is moeilijk terug te rijden vanuit de middengalop naar de arbeidsgalop. Ook het terugnemen naar de draf gaat vaak niet zo goed. Maar verder kan ik dus in de L1 weer dingen compenseren met halsstrekken en terug naar stap, voltes 10 meter, exacter halthouden enz.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:57

Ach joh, ik ben ook overgestapt en het valt mij ook reuzemee qua punten! Haha! En dat van mij ziet er lang niet zo goed uit als jou en laiser!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:03

germie schreef:
Je doet hetzelfde als ik!!!!!
Ik start nog 1 keer B en dan ga ik L1 rijden, heb ik ook nog een maand om te oefenen. Voltes 10 meter zijn niet het probleem, het wijken ook niet, maar het paard waar ik op rij is moeilijk terug te rijden vanuit de middengalop naar de arbeidsgalop. Ook het terugnemen naar de draf gaat vaak niet zo goed. Maar verder kan ik dus in de L1 weer dingen compenseren met halsstrekken en terug naar stap, voltes 10 meter, exacter halthouden enz.


voltes 10 meter zitten nog niet in de L1

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:27

Voltes 10 meter in draf al wel... dat zal wel bedoeld worden...

Ennu.. gewoon doen Mickey!! Jij en Laiser zijn er aan toe!!!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:27

obsession"]
[quote="germie schreef:
Je doet hetzelfde als ik!!!!!
Ik start nog 1 keer B en dan ga ik L1 rijden, heb ik ook nog een maand om te oefenen. Voltes 10 meter zijn niet het probleem, het wijken ook niet, maar het paard waar ik op rij is moeilijk terug te rijden vanuit de middengalop naar de arbeidsgalop. Ook het terugnemen naar de draf gaat vaak niet zo goed. Maar verder kan ik dus in de L1 weer dingen compenseren met halsstrekken en terug naar stap, voltes 10 meter, exacter halthouden enz.


voltes 10 meter zitten nog niet in de L1
[/quote]

Jawel hoor, in draf wel.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:38

oke dan niet, ik start zelf L1 en ik heb nog geen een volte tien meter hoeven rijden.....................

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:47

Zie de proeven 15 en 16 Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:49

obsession schreef:
oke dan niet, ik start zelf L1 en ik heb nog geen een volte tien meter hoeven rijden.....................


kijk maar in het proevenboekje je moet dan een gebroken lijn 10 meter rijden en op x een volte 10 meter maken en als ik me niet vergis is dat in de l1.

Love the life that you live, live the life that you love


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:50

ik heb net ff gekeken idd en in die ene proef zit er eentje op x in de gebroken lijn en in de andere eentje bij E. Ik ben dus een Koe
Nou ja die komen vast nog wel een keer .......Als ik dan nog niet L2 ben...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 22:59

Lief dat jullie allemaal zo positief reageren. Ik ben echt heel benieuwd. Over de meeste dingen hoef ik me ook geen zorgen te maken dat lukt wel.

Maar toch even een vraagje. In de eerste L1 proef zit een slangevolte met drie bogen. Rijden jullie dan een stukje terug voordat je de stelling overneemd naar de andere hand. Of rijden jullie een recht stukje en wissel je op dat rechte stukje?

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:16

Ik rij hem vrij recht.. en maak er niet meer zo'n "slang" van als vroeger gedaan werd. Kijk voor in het proevenboekje, daar staat er eentje in.. misschien heb je er wat aan..

Succes!!

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 18:23

Smaxie schreef:
Kijk voor in het proevenboekje, daar staat er eentje in.. misschien heb je er wat aan..
Succes!!

Die heb ik inderdaad gezien, maar ik heb altijd geleerd om een stukje terug te rijden, maar ik weet niet of dat dat gewaardeerd wordt.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 18:34

"Vroeger" werd inderdaad geleerd om behoorlijk terug te rijden... net als een echte slang... Tegenwoordig wordt dat niet meer zo gewaardeerd.. en wordt het vrij "recht" gehouden.. zoals getekend staat..

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, Elmee, KellyR, Marloes_92, Miran, Miss_Mii21, mvermeulen1, nardxash, nutmeg, Pastis, stella92, sterregoud, SusanH, xSannee, YvonneV, Zirkonia en 148 bezoekers