Eerste wedstrijd met Raloma -> 1 balkje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Eerste wedstrijd met Raloma -> 1 balkje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 11:22

Zaterdag ben ik met Raloma voor het eerst op wedstrijd geweest. Zij moest de vrachtwagen af terwijl Muzefee bleef staan. Dat was al erg vreemd...
Daarna zag ze een heeeeeeeeleboel andere paarden. En om dan stil te blijven staan? No way!
Maar goed, aangezien we haar al in de vrachtwagen hadden opgezadeld, kon ik er al snel opklimmen.
Met haar staart omhoog ging ze in een soort knorrende piaffe. Wat vond ze het allemaal spannend!

Eerst hebben we een tijd losgereden op het inrijdterrein van de dressuurruiters zodat ze even kon wennen aan al die andere paarden.
Daarna zijn we de inspringring in gegaan. Oh, wat was het eng als er een ander paard langs kwam galopperen. Oh, wat was het eng als een paard over de hindernis sprong. Oh, wat was het allemaal eng voor zo'n jong paard dat niet veel gewend was.

Na het inspringen gingen we vol goede moed de ring in. De jurytent was erg spannend, maar als je maar hard genoeg knort en snuift, durf je er als superpaard best langs hoor. Echt wel... Laat me nou nog even staan... Ik ga echt... En ja hoor, daar ging ze. Rare sprongen makend voorbij de jurytent.
Na het groeten in een rustig galopje op de eerste hindernis aan. Ja hoor, ik spring wel... ik spring wel... nou... ik weet het nog niet. Oh, als je me zo aanduwt, dan doe ik het toch maar.
Goed, meteen over de eerste dus. Rustig doorgegaan naar de tweede, de derde, de vierde, oeps een balkje... Vijf A en B en door naar zes. Twijfel, twijfel, twijfel. En weer die benen die haar dwongen over de hindernis te gaan. Flink hoog want die balken bijten hoor!
Zeven, acht, negen...
En twijfel, twijfel, ja ik doe het!

Na hindernis tien heb ik haar volop beloond! Haar eerste wedstrijd en ze tikt me er slechts één balkje af! Ik ben trots op haar!!!

-

Muzefee tikte er ook een balk af en die bleef één keer staan voor hindernis zes. Jammer maar helaas. Maar weer een ervaring rijker!
Laatst bijgewerkt door Kitty op 25-06-02 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:35

dat is wel erg netjes zo voor de eerste keer! Gefeliciteerd

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 23:03

Jee Kitty, ik vind het al dapper genoeg dat je uberhaupt een parcours durft te springen, haha......goed man!