Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:26

De melden via die diverse databases in Duitsland waar vermiste huisdieren gemeld kunnen worden.
Heb wederom gekeken op tasso.net en daar staat ze echt niet op.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:50

Nee en ik hadt pagina's geleden al aangeboden om hem er op te zetten voor ze als ze me de gegevens sturen maar kwam niks dus ging er maar vanuit dat ze dat al gedaan hadden.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:52

Het enige wat ik kan doen en ook doe is rondkijken als ik door Getelo kom en daarna naar rechts kijken omdat daar het Feriengebiet Uelsen begint
Als alle updates zo snel mogelijk doorgegeven worden zijn er denk ik een heleboel mensen bereidt om een stukje om/extra te rijden om de kans op meldingen nog groter te maken.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:55

zigranta schreef:
Het enige wat ik kan doen en ook doe is rondkijken als ik door Getelo kom en daarna naar rechts kijken omdat daar het Feriengebiet Uelsen begint
Als alle updates zo snel mogelijk doorgegeven worden zijn er denk ik een heleboel mensen bereidt om een stukje om/extra te rijden om de kans op meldingen nog groter te maken.



Daarom zou het ook een uitkomst zijn als er een centrale website is met alle updates en een mogelijke gelopen route erop. Ook voor de mensen die de flyer een tijd geleden gezien hebben en nu een GR zien lopen en ervan uit gaan dat het Beans vast niet is.

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:19

Beans schreef:
Hoi Leonoor,

Helaas geen enkele nieuwe melding whatsoever sinds zaterdag... En Beans staat sinds half januari geregistreerd bij Tasso als vermist...
Haar route sinds 29-12 Glanerbrug, Enschede, Vliegveld Twente, Rossum, Agelerbroek, Denekamp(bijna gevangen met hulp v politie), Ootmarsum (bijna gevangen), Beuningen, Denekamp (weer bijna gevangen), melding Isterberg na 5 dagen niets, 15 jan melding bos bij Uelsen, 16 jan Weerselo, 19 jan: Oldenzaal Denekamperstraat, 's avonds melding: Getelo..., Langeveen, Hardenberg, Kloosterhaar, maar bleken meldingen andere goldens... Zelf gezien met partner: 22jan Ringstrasse Itterbeck, 23 jan: Yvette en speurhond Kaylee gezien Ringstrasse,
8 februari: gesignaleerd kruising Ringstrasse - Hallerstrasse, 16 feb: zandafgraving Wiele-Egge: toch andere golden, Kaylee geen spoor, wel bij Feriengebiet onder Uelsen, 18 feb melding GR Kloosterhaar, 19 feb: gesignaleerd Ria's eetcafe Uelserweg Tubbergen-Getelo...
Ik denk dat ze ergens tussen Getelo-Uelsen een 'thuisbasis' heeft en heel handig is geworden om mensen te ontwijken... Als iemand nog slimme suggesties heeft hoe je zo'n angstige hond kan vangen?
Groetjes,
Niek
Oja, en hoe je de flyer op de site kan krijgen?

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:12

Goh, dan zou ik toch denken om wat vangkooien met voer daar in de buurt te zetten. Als het mogelijk is om die elke dag te checken natuurlijk. Dan komt er geen mens aan te pas zeg maar.
Hoe is ze tegenover een bench? Want als ze daar een nare ervaring mee heeft gehad werkt een vangkooi misschien ook niet. Hoewel, met eten erin en een hongerige hond...altijd te proberen natuurlijk!

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:26

peugotje schreef:
Goh, dan zou ik toch denken om wat vangkooien met voer daar in de buurt te zetten. Als het mogelijk is om die elke dag te checken natuurlijk. Dan komt er geen mens aan te pas zeg maar.
Hoe is ze tegenover een bench? Want als ze daar een nare ervaring mee heeft gehad werkt een vangkooi misschien ook niet. Hoewel, met eten erin en een hongerige hond...altijd te proberen natuurlijk!


Maar bestaat er dan niet de kans dat er andere wilde dieren in die kooien terecht komen? En omdat ze in het verleden ook in een kooi heeft gezeten (toch?) zou ze dat misschien niet zo snel doen? Niet dat ik jou idee nu afwijs ofzo, maar dit bedacht ik mij zo even ;) Proberen kan natuurlijk altijd! :)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:42

Vreemd want bij de dierenarts waar ik werk hangt geen flyer van de Tasso met Beans erop. En qua afstand zou die er wel moeten hangen. Van de week nog bij een andere dierenkliniek geweest en ook daar geen flyer.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:24

@Wilawander
Is het dan geen idee dat jij zelf een flyer ophangt?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:32

Beans staat NIET op tasso.net, ergo kan haar er niet vinden, wat is het tasso nummer?
Kun je zo nakijken.... zelf honden uit Belgïe staan erop, en dieren die al veel langer vermist zijn, maar geen hond uit Enschede/Glanerbrug.

Als ik de route bekijk denk ik eerder dat de hond ergens loopt rond Denekamp en niet telkens de afstand Uelsen/Denekamp loopt, heeft nl geen enkele meerwaarde en zijn grote afstanden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:46

zigranta schreef:
@Wilawander
Is het dan geen idee dat jij zelf een flyer ophangt?


Kan maar bij ons hangt er alleen flyers van de Tasso omdat deze allemaal hetzelfde zijn, professioneel gemaakt en duidelijk. Deze blijven vaak ook maanden hangen en zelfs langer. Dus ik vindt het maar vreemd ook dat ze niet op de site staat en dit wel erg belangrijkkan zijn want de eertse die hier geinformeerd wordt is de tasso

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:55

laatst dus gezien bij ria's eetcafe..
Weten ze daar van Beans af?
Kan zijn dat ze daar rond scharrelt, daar is natuurlijk eten te vinden!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:39

Wilawander schreef:
zigranta schreef:
@Wilawander
Is het dan geen idee dat jij zelf een flyer ophangt?


Kan maar bij ons hangt er alleen flyers van de Tasso omdat deze allemaal hetzelfde zijn, professioneel gemaakt en duidelijk. Deze blijven vaak ook maanden hangen en zelfs langer. Dus ik vindt het maar vreemd ook dat ze niet op de site staat en dit wel erg belangrijkkan zijn want de eertse die hier geinformeerd wordt is de tasso



Daarbij wordt er elders geschreven dat het asiel van Wilsum op de hoogte zou zijn, maar op de site vermiste dieren, geen melding van Beans...

Is er alleen maar kritiek, nee... onbegrip.. zoveel moeite doen en dan de kleine dingen vergeten of over het hoofd zien, dat begrijp ik niet, ja zeggen en nee doen, of ja zeggen en ja doen maar niet controleren of het wel goed gegaan is... zoals in het geval van Tasso of tierheim Wilsum.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:50

Is er niet iemand die toevallig een kaartje heeft van de looproutes van Beans? Zodat e rmss een logisch patroon ik kan worden ontdekt? De genoemde plaatsnamen zeggen mij echt niets :)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:57

Chiqa schreef:
Is er niet iemand die toevallig een kaartje heeft van de looproutes van Beans? Zodat e rmss een logisch patroon ik kan worden ontdekt? De genoemde plaatsnamen zeggen mij echt niets :)


google maps... doe de google zou ik zeggen...

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:58

Beans schreef:
Hoi, het registratienummer v Beans bij Tasso is: 5281094: brief: wir haben Ihr Tier Beans seit dem 29-12-2010 im Tasso suchdienst eingetragen. Keine Hinweise uber den Verbleib Ihres Tieres eingegangen...
Zal de asiels in Duitsland updaten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:00

Alane schreef:
google maps... doe de google zou ik zeggen..


Ik gebruik nooit gogle, en het was maar een ideetje ;) (Heb werkelijk geen idee van de grootte van het gebied laat staan de afstanden)

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:24

mijn ouders hebben een tijd geleden ook contact gehad met tierheim Wilsum, en daar waren ze wel degelijk op de hoogte van beans!
Maar zoals niek al vermeld even opnieuw op de hoogte brengen van de vermissing van beans zou een sterk punt zijn.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:36

Leonoor schreef:
Beans schreef:
Hoi, het registratienummer v Beans bij Tasso is: 5281094: brief: wir haben Ihr Tier Beans seit dem 29-12-2010 im Tasso suchdienst eingetragen. Keine Hinweise uber den Verbleib Ihres Tieres eingegangen...
Zal de asiels in Duitsland updaten...


Keine Suchergebnisse

oftewel geen resultaat...
staat niet in de online database....

apart is ook dat de zoeknumers van tasso korter zijn...
en denk dat de hond in de online database staat maar niet als vermist.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:06

@alane..kun jij dat niet aanpassen dan?

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:12

Tasso werkt anders volgens mij...

Wij hebben 3 jaar geleden onze merrie Shiva gekocht. We hebben daarna bij Tasso een formulier aangevraagd, hierop moet je dan een hele hoop gegevens opschrijven. Wanneer je paard dan gestolen is oid, kun je dit bij Tasso melden onder het nummer wat je hebt gekregen. De gegevens die je destijds op het formulier op hebt geschreven worden dan online openbaar gemaakt en je kunt hier ook nog foto's toevoegen...

Volgens mij moet je dus eerst je hond/paard/kat bij Tasso aanmelden voordat je een dier als vermist kunt melden....

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:17

Adil schreef:
Tasso werkt anders volgens mij...

Wij hebben 3 jaar geleden onze merrie Shiva gekocht. We hebben daarna bij Tasso een formulier aangevraagd, hierop moet je dan een hele hoop gegevens opschrijven. Wanneer je paard dan gestolen is oid, kun je dit bij Tasso melden onder het nummer wat je hebt gekregen. De gegevens die je destijds op het formulier op hebt geschreven worden dan online openbaar gemaakt en je kunt hier ook nog foto's toevoegen...

Volgens mij moet je dus eerst je hond/paard/kat bij Tasso aanmelden voordat je een dier als vermist kunt melden....



Dat klopt ook en dan sturen hun fltyers uit naar verschillende klinieken enz

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:37

jentel schreef:
laatst dus gezien bij ria's eetcafe..
Weten ze daar van Beans af?
Kan zijn dat ze daar rond scharrelt, daar is natuurlijk eten te vinden!!



Ja daar weten ze van Beans af heb er n.l een flyer opgehangen na het bericht dat Beans gezien was in Getelo en een update gegeven zit alleen nu in de ziektewet en ben er vanmiddag dus niet langsgekomen om een update te geven.Het eetcafe ligt trouwens in Mander(NL) en dat grenst aan Getelo(D).Mocht iemand in de gelegenheid zijn deze mensen persoonlijk een update te geven over de stand van zaken dan graag.(persoonlijk kontakt is denk ik beter dan dat ik er een belletje aan waag)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:02

jentel schreef:
@alane..kun jij dat niet aanpassen dan?



Nope, kan ik helaas niet.
Je kunt je dier gratis registreren en voor mensen in het grensgebied of die hun dier meenemen op vakantie is het aan te raden om je dier te registreren.

Mocht het zoek raken ben je gemakkelijker te traceren als eigenaar, daarnaast worden tasso leden in de buurt van vermissing op de hoogte gebracht en kunnen helpen zoeken etc.

Registreren kan online. De vermisten melding idem.

Daarnaast heb je petmaxx maar die vind ik zelf erg onoverzichtelijk.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:13

jentel schreef:
mijn ouders hebben een tijd geleden ook contact gehad met tierheim Wilsum, en daar waren ze wel degelijk op de hoogte van beans!
Maar zoals niek al vermeld even opnieuw op de hoogte brengen van de vermissing van beans zou een sterk punt zijn.


Wilsum heeft Beans niet op de site staan, dat een medewerker(s) het weet/weten dat Beans vermist wordt heb je niet zoveel aan, vind ik.

Even een praktijkvoorbeeld:
Overburen hebben een jong hondje,schattig en lief.... is weggelopen en loopt hier op de grote weg...
Er stopt een auto en 'vangt' het hondje... "ah kijk eens, wie zet nu zo'n schattig hondje uit?"
Ik loop er naar toe en vertel dat hij van de buren is.... deze mensen zijn er heen gereden en hebben hem terug gebracht (heb btw kentekennummer opschreven)
Vraag me af wat er gebeurd was met het hondje als ik het niet gezien had?
en daar moeten vinders ook eens aandenken dat niet ieder schattig lief hondje,. of een vuil vermagerd hondje gelijk uitgezet is en niet meer gewenst is of wordt.

Hier komen vaker honden voorbij, zonder baas... laatst een kat gevangen, die had een telefoonnummer aan de halsband.
Ik kijk op de gangbare sites als ik vermoed dat het dier al langer onderweg is, vind ik geen melding dan bel ik de politie of breng ze daar naar toe.
Veel asielen in Duitsland hebben ook een vermisten pagina, dat is gewoon erg handig, scheelt de eigenaar een hoop centen als de hond of kat aan de wandel is gegaan.
Hier voor Gronau/Ochtrup eo hebben ze zelfs een site waar vondelingen op vermeldt worden... net zo handig als je je dier zoekt.