Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:05

Ibbel schreef:
papagroom schreef:
Een week vind ik nog te lang wat mij betreft binnen 24 uur

Tja, en dan krijg je weer dat een probleem onvoldoende door meerdere mods bekeken kan worden, en komt het argument weer om de hoek dat 1 mod zomaar een OW of ban kan uitdelen.

Wat misschien wel zinvol is, is dat de mogelijke OW-ontvanger alvast een PB krijgt met: je bent daar en daar zus of zo opgevallen, we bespreken nu in het team of dat mogelijke consequenties voor je heeft. Dan komt die eventuele OW voor de gebruiker in ieder geval niet als mosterd na de maaltijd uit de lucht vallen.

Dat vind ik inderdaad wel een fijne oplossing als dat zou kunnen. Ik weet dat er mij waarschijnlijk ook 1 boven het hoofd hangt maar hoe of wat weet ik tot vandaag nog niet. Met zo'n waarschuwing weet je in elk geval dat je er eventueel 1 kan verwachten en komt hij niet uit de lucht gevallen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:05

russel schreef:
Idd en zo is het maar net, voor ons een reden om een OW te krijgen, eens kijken of jij er als ex-mod ook een krijgt???

Dus bij deze ik tem even.. ;)

En aangezien dat dan de eerste zal worden, wordt dat niet gecommuniceerd.
En dan weet ik nu al dat de conclusie is: zie je wel, ex-mods wordt óók nog de hand boven het hoofd gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:07

Hoeft niet gecommiceert te worden...maar temmen is hier nu eenmaal dagelijkse bezigheid heb ik begrepen,aangezien een bepaalde groep nu om de oren geslagen wordt met OW's, om de verhouding niet mank te laten lopen, doe ik nu ook, overigens volledig tegen mijn gevoel in, want ik hou niet van matennaaiers, vrolijk mee.

Enne MATENNAAIERS is dus gezegd zonder namen en associaties, dus als men het temwaardig vind, dan wel goed Funderen... :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:08

Chiqa schreef:
Ik kan mij zo voorstellen als iemand structureel kritiek uit op het team, en verder niet met met oplossingen of ideeen aan komt zetten dit als storend kan worden ervaren door andere bokkers eo. het team van bokt zelf.

Dus jij vindt dat Pucknew alleen maar structureel kritiek uitte zonder ideeën etc.?? Ben ik niet met je eens. Het zijn misschien niet altijd haalbare/wenselijke ideeën, maar zo'n brainstorm kan wel weer tot andere inzichten leiden. De manier waarop Pucknew haar feedback geuit heeft ben ik het ook niet altijd mee eens, maar dit vind ik een gemene trap na.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:11

russel schreef:
Hoeft niet gecommiceert te worden...maar temmen is hier nu eenmaal dagelijkse bezigheid heb ik begrepen,aangezien een bepaalde groep nu om de oren geslagen wordt met OW's, om de verhouding niet mank te laten lopen, doe ik nu ook, overigens volledig tegen mijn gevoel in, want ik hou niet van matennaaiers, vrolijk mee.

Enne MATENNAAIERS is dus gezegd zonder namen en associaties, dus als men het temwaardig vind, dan wel goed Funderen... :D

Zo lang je je maten maar met mate naait zal het mij worst zijn.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:12

Moderatoropmerking:
Het bespreken van persoon en sanctie is niet toegestaan, deze vanaf hier dan ook gaarne achterwege laten.
Het verder bespreken van (on) gefundeerde kritiek is prima, daarom is besloten dit topic open te houden zolang het binnen de reden van onderwerp (kritiek en in welke mate) blijft welke een goede basis tot discussie is.
Er personen en sancties bij betrekkken zal leiden tot het over moeten gaan tot sluiting van het onderwerp.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:15

Ben weer terug van rekken en strekken auw #) . Niet zoveel gebeurt zo te lezen. Chevax jou conclusie is bijna hetzelfde als die van mij. Voor iedereen is anders wat wel en wat zonder reden en oplossingen aan kritiek gegeven wordt (of zoiets dan, geen idee wat wel een goede zin is).

En een omschrijving van ongefundeerde kritiek als kritiek die zonder verdere uitleg en ruimte tot discussie gegeven wordt is wel een goede wat eigenlijk ook de betekenis is van ongefundeerd, zonder fundament of basis. Kritiek die gegeven wordt met een uitroepteken:Jij bent dom! Het weer is prut! De benzine is duur! Ze hebben misschien allemaal een bron van waarheid alleen kun je zo weinig met de losse opmerking. Zit ik dan vrij aardig in de buurt met een omschrijving?

Duidelijk is in ieder geval dat het in dit geval wat ongelukkig in de banlijst is neergezet omdat het een laatste van een rijtje ow's is geweest.

Edit Een voorwaarschuwing zou misschien inderdaad wel een goed idee zijn desnoods met een quote van de betreffende opmerkingen. Dan weet je wat je te wachten staat.

En ik heb niet het idee dat Ibbel spreekt als ex mod over deze ban. Ze heeft gewoon beter opgelet op het moment van de "waarheid" en de goede conclusies getrokken. Als dat een OW zou opleveren zakt mijn broek denk ik wel af.

Edit 2 Chica ik ben blij dat het topic open blijft omdat ik wel het idee heb dat er misschien goede ideeen uitkomen om mee te gaan werken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:18

MarliesV schreef:
Ik ben van mening dat je prima je kritiek hier op bokt kwijt kan. Er lopen topics op FZ waarin dit gebeurd en waarvoor niemand volgens mij een ban krijgt.
Dat is wat anders als ongefundeerde kritiek wat dus ordinair modder gooien is zonder onderbouwing.

Een ban misschien niet maar OW's worden er genoeg gegeven daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:20

Christi schreef:
tita schreef:
Weetje wat nou typisch bokt is..... mijn posten zijn verwijderd waarom waarheid waarschijnlijk

@ Ibbel dit is dus wat ik bedoelde, je kan niet anders als je je gedacht eens wilt zeggen. Team staat er niet voor open en dat is in mijn ogen toch wel de grootste fout die ze maken.

Bokkers die kritiek durven geven worden monddood gemaakt en krijgen (in veel gevallen) een OW. Als het team nu een keer zou luisteren naar het kritiek en daar ook nog iets mee (proberen) te doen, word de sfeer er een stuk beter op en kan iedereen fijn verder bokken.

Dat is mijn ervaring ook...

Simoontjeh schreef:
Ook weer lekker onderbouwd. Er zijn posts verwijderd, daar is ongetwijfeld een reden voor gegeven. Of jij het daar nu mee eens bent is iets anders.
Ik vind het een erg rellerige reactie. Als je het niet met de mods eens bent, waarom ga je dan niet naar hen? Waarom geef je niet bij de betreffende mod aan dat je het niet eens bent met die beslissing? Als je dat doet kan er namelijk iets gedaan worden, zoals het hier wordt gezegd is er geen ruimte voor discussie. Op het moment dat je naar de verantwoordelijke toe gaat kun je de discussie aangaan. Nu gaat dat niet en dus wordt het ook niet opgelost. Erg onvolwassen Tita.

Was het maar zo...
Mijn ervaring is dat mods direct blind en doof worden als je met ze in discussie wil. Desnoods verzinnen ze er zelfs een paar splinternieuwe regels bij om je alsnog je kop dicht te laten houden.
Ook bij een bericht waarbij je geldige, goed onderbouwde argumenten aangeeft, wordt er niet eens de moeite genomen om daar op in te gaan.

Het "systeem" van straffen werkt op de huidige manier ook niet.
- ALS er überhaubt al een sanctie komt, komt die vaak pas dagen later.
- En ook als er gevoelige of zeer agressieve posts worden geplaatst kan het dagen duren voordat er iets aangepast wordt of verwijderd wordt terwijl dergelijke zaken om direct ingrijpen vragen.
Haal het desnoods tijdelijk weg, plaats een reactie dat het besproken wordt, en zet 't alleen terug als besloten is dat 't toch geplaatst kon worden.
- "Slachtoffers" van pesterijen krijgen nooit te horen of hun pestkop wel of geen sanctie heeft gekregen. Voor het gevoel van het slachtoffer kan de pestkop dus ongestraft door blijven gaan.
- En heel vaak is het ook daadwerkelijk zo dat bepaalde personen niet eens een sanctie krijgen terwijl ze héél ver gaan, terwijl een ander maar een scheet hoeft te laten om al een OW of ban te krijgen.

Bezwaren commissie?
Laat me niet lachen. Mijn zaak destijds voldeed perfect aan de omschrijving van de taak van de bezwaren commissie. En na enkele weken kreeg ik te horen dat ze de zaak niet aan wilden nemen.

En in mijn ervaring hebben mods geen idee wat er speelt. En zijn ze ook niet bereid om problemen op te lossen als je zélf naar ze toe gaat voordat een probleem uit de hand loopt. Ik heb weken moeten wachten op reactie. En in die reactie kwam het erop neer dat ze niets wilden/konden doen.

Het systeem zie ik óveral om me heen op bokt enorm falen.
Je hebt je er maar bij neer te leggen. Want discussie is absoluut niet mogelijk.
En er is hier op bokt geen respect voor de grondwet, want je vrijheid op recht van meningsuiting wordt hier regelmatig gewoon ingetrokken en met een OW bestraft. Zelfs als er nauwelijks wat aan de hand is.

Dit is al het zóveelste topic in korte tijd met kritiek op het team.
Wat je dan van team als antwoord krijgt is: als je 't hier niet leuk vindt ga je toch ergens anders naartoe?
Er is geen bereidheid om een oplossing te vinden. Ze kijken niet graag in de spiegel; het is immers gemakkelijker om met hun vinger te wijzen naar anderen.

(Voor alle duidelijkheid: dit is gefundeerde, beargumenteerde kritiek.... Toch zal 't me niets verbazen als ik binnenkort weer zo'n groene naam in m'n inbox zie staan ^) )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:25

Citaat:
Dit is al het zóveelste topic in korte tijd met kritiek op het team
Ik heb geen kritiek was alleen verbaasd over de mij op dat moment onbekende reden tot ban. Dat is heel wat anders.

En ik weet uit ervaring dat je veel kritiek kunt leveren zolang je maar eerlijk blijft en open staat voor andere argumenten en dat als je kritiek hebt het niet altijd betekent dat er ook iets mee kan gebeuren omdat je bv een kleine minderheid bent. Dat is dan pech hebben, zo werkt de echte wereld ook. :+ Dan kan ik wel gaan schreeuwen en met mijn vuist wapperen maar er verandert er niets door, zonde van de energie dan om er verder tijd in te steken.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:26

Femke schreef:
Was het maar zo...
Mijn ervaring is dat mods direct blind en doof worden als je met ze in discussie wil. Desnoods verzinnen ze er zelfs een paar splinternieuwe regels bij om je alsnog je kop dicht te laten houden.
Ook bij een bericht waarbij je geldige, goed onderbouwde argumenten aangeeft, wordt er niet eens de moeite genomen om daar op in te gaan.

Het "systeem" van straffen werkt op de huidige manier ook niet.
- ALS er überhaubt al een sanctie komt, komt die vaak pas dagen later.
- En ook als er gevoelige of zeer agressieve posts worden geplaatst kan het dagen duren voordat er iets aangepast wordt of verwijderd wordt terwijl dergelijke zaken om direct ingrijpen vragen.
Haal het desnoods tijdelijk weg, plaats een reactie dat het besproken wordt, en zet 't alleen terug als besloten is dat 't toch geplaatst kon worden.
- "Slachtoffers" van pesterijen krijgen nooit te horen of hun pestkop wel of geen sanctie heeft gekregen. Voor het gevoel van het slachtoffer kan de pestkop dus ongestraft door blijven gaan.
- En heel vaak is het ook daadwerkelijk zo dat bepaalde personen niet eens een sanctie krijgen terwijl ze héél ver gaan, terwijl een ander maar een scheet hoeft te laten om al een OW of ban te krijgen.

Bezwaren commissie?
Laat me niet lachen. Mijn zaak destijds voldeed perfect aan de omschrijving van de taak van de bezwaren commissie. En na enkele weken kreeg ik te horen dat ze de zaak niet aan wilden nemen.

En in mijn ervaring hebben mods geen idee wat er speelt. En zijn ze ook niet bereid om problemen op te lossen als je zélf naar ze toe gaat voordat een probleem uit de hand loopt. Ik heb weken moeten wachten op reactie. En in die reactie kwam het erop neer dat ze niets wilden/konden doen.

Het systeem zie ik óveral om me heen op bokt enorm falen.
Je hebt je er maar bij neer te leggen. Want discussie is absoluut niet mogelijk.
En er is hier op bokt geen respect voor de grondwet, want je vrijheid op recht van meningsuiting wordt hier regelmatig gewoon ingetrokken en met een OW bestraft. Zelfs als er nauwelijks wat aan de hand is.

Dit is al het zóveelste topic in korte tijd met kritiek op het team.
Wat je dan van team als antwoord krijgt is: als je 't hier niet leuk vindt ga je toch ergens anders naartoe?
Er is geen bereidheid om een oplossing te vinden. Ze kijken niet graag in de spiegel; het is immers gemakkelijker om met hun vinger te wijzen naar anderen.

(Voor alle duidelijkheid: dit is gefundeerde, beargumenteerde kritiek.... Toch zal 't me niets verbazen als ik binnenkort weer zo'n groene naam in m'n inbox zie staan ^) )

_/-\o_ Heel goed verwoord

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:27

Het schijnt in Libië ook redelijk te werken, dictatuur

Ibbel

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:28

Gadaffi zit er al 30 jaar, dus dan heeft Bokt nog wel even de tijd ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:28

karuna schreef:
En een omschrijving van ongefundeerde kritiek als kritiek die zonder verdere uitleg en ruimte tot discussie gegeven wordt is wel een goede wat eigenlijk ook de betekenis is van ongefundeerd, zonder fundament of basis. Kritiek die gegeven wordt met een uitroepteken:Jij bent dom! Het weer is prut! De benzine is duur! Ze hebben misschien allemaal een bron van waarheid alleen kun je zo weinig met de losse opmerking. Zit ik dan vrij aardig in de buurt met een omschrijving?

Ik zou zeggen: hou de regels duidelijk en gebruik woorden die minder voor interpretatie vatbaar zijn. Ongefundeerd kan een feit maar ook een waardeoordeel zijn, veel te dubbelzinnig. Het is leuk moeilijke woorden gebruiken maar weinig functioneel in dit geval.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:29

Nee niet meer blijkt nu wel anders zouden die piloten niet gaan deserteren. Maar die opmerking slaat niet echt ergens op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:32

Nikka schreef:
MarliesV schreef:
Ik ben van mening dat je prima je kritiek hier op bokt kwijt kan. Er lopen topics op FZ waarin dit gebeurd en waarvoor niemand volgens mij een ban krijgt.
Dat is wat anders als ongefundeerde kritiek wat dus ordinair modder gooien is zonder onderbouwing.

Een ban misschien niet maar OW's worden er genoeg gegeven daar.

Een OW is toch niet zichtbaar voor mede bokkers. Tenminste ik krijg daar echt niets van mee.

Nu ben ik ook relatief 'nieuw' blijkbaar als het om dit soort zaken gaat.

Zit met verbazing sommige posts te lezen en doordat ik verder nooit in aanraking kom met OW's/bans ed heb ik echt geen idee wat er blijkbaar achter de schermen en met sommige bokkers aan de hand is.

Laat dit topic dan ook maar rusten. Lekker kop in het zand.
Het bevalt mij prima op Bokt en dit soort discussies maakt het als 'nieuwe' gebruiker niet leuker.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:33

Zullen we vergelijkingen met Libië etc achterwege laten? Getuigt van weinig respect. Ook denk ik dat dergelijke opmerkingen weinig bijdragen aan een constructieve discussie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:37

Billyjb schreef:

En dit noemt men ongefundeerde kritiek...

Opmerking van Femke vind ik een erg goede, die aangeeft waar het mis gaat. Wel moet hier i.m.o. een kanttekening bij gezet worden: Bokt is een forum en hier gelden de regels van bokt. Je bent niet verplicht hier te komen, maar als je komt, ben je wel verplicht om je te houden aan de regels. Hoe hard het ook klinkt, als je het er niet mee eens bent, is je keuze om te vertrekken. Een vergelijking met de grondwet is naar mijn idee dan ook krom en niet relevant.
(Neemt niet weg dat ik het er mee eens ben dat het jammer is dat ze niet het gesprek aangaan, maar zeggen dat je dan maar weg moet wezen).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:38

chevax schreef:
Zullen we vergelijkingen met Libië etc achterwege laten? Getuigt van weinig respect. Ook denk ik dat dergelijke opmerkingen weinig bijdragen aan een constructieve discussie.

vergelijking is een groot woord hoor maar dicatuur is natuurlijk wel een verband

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:39

Ojee zijn de mensen hier snel op de kast. Of gewoon een beetje fris met dit koude weer.

was geen kritiek, heb ik niet zo gauw.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:39

secricible schreef:
Billyjb schreef:

Opmerking van Femke vind ik een erg goede, die aangeeft waar het mis gaat. Wel moet hier i.m.o. een kanttekening bij gezet worden: Bokt is een forum en hier gelden de regels van bokt. Je bent niet verplicht hier te komen, maar als je komt, ben je wel verplicht om je te houden aan de regels. Hoe hard het ook klinkt, als je het er niet mee eens bent, is je keuze om te vertrekken. Een vergelijking met de grondwet is naar mijn idee dan ook krom en niet relevant.
(Neemt niet weg dat ik het er mee eens ben dat het jammer is dat ze niet het gesprek aangaan, maar zeggen dat je dan maar weg moet wezen).

nee maar Nederland is wel een land van vrije meningsuiting en ook bokt moet zoiets respecteren... maar er worden vaak eigen regels aan vast geknoopt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:40

chevax schreef:
Maar als je "iets voor elkaar wilt krijgen" betekent dat toch ook niet automatisch dat het team daar ook gehoor aan moet geven? Soms worden er ook dingen gevraagd en zelfs geëist die totaal buiten alle proporties zijn.

Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk dat ze iets voor elkaar wil krijgen. Ik bedoel dat er knelpunten zijn, die herhaaldelijk door gebruikers aangegeven worden, maar waar het team echt helemaal niets, noppes mee doet. En als je dan steeds maar tegen een muur praat, kun je dan best eens wat minder aardig uit de bocht komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:44

tita schreef:
secricible schreef:

nee maar Nederland is wel een land van vrije meningsuiting en ook bokt moet zoiets respecteren... maar er worden vaak eigen regels aan vast geknoopt

Dat hoeven ze dus niet :)
Bokt is geen openbare plek, dus ze mogen gewoon hun eigen regels maken hier. Als je het niet met de regels eens bent, ben je niet verplicht hier te komen. Als bokt in de regels zet "het is verboden om het oneens te zijn met moderators", dan hebben ze daar de volste recht toe en mogen ze je bannen als je ze tegenspreekt.
Misschien is dit een interessante tekst voor je: http://blog.iusmentis.com/2008/03/20/he ... mans-blog/
Gaat over een blog, maar de strekking blijft hetzelfde.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar de link naar "vrijheid van meningsuiting" is niet van toepassing.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:45

Vaak worden de grondwet er met de haren bijgesleept. Probleem is dat veel mensen een interpretatie van de wet hebben en de manier waarop Bokt hieraan gebonden is en menen dat die interpretatie de juiste is. Terwijl dat vaak toch allemaal iets anders en genuanceerder is. Ook is vrijheid van meningsuiting een vaak misbruikt begrip: wanneer partij A over partij B iets zegt, valt dat volgens A onder die vrijheid. Trekt partij B vervolgens in reactie daarop flink van leer tegen A, komt er vaak een tem van A, want dan vindt A het een persoonlijke aanval. Volgens mij zouden we hier allemaal eens gewoon op een fatsoenlijke manier met elkaar om moeten gaan en omgangsvormen die we in het dagelijks leven hanteren hier ook eens zouden gebruiken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:47

secricible schreef:
. Als bokt in de regels zet "het is verboden om het oneens te zijn met moderators", dan hebben ze daar de volste recht toe en mogen ze je bannen als je ze tegenspreekt.

Zou wel een hele heldere regel zijn :D