Was het maar zo...
Mijn ervaring is dat mods direct blind en doof worden als je met ze in discussie wil. Desnoods verzinnen ze er zelfs een paar splinternieuwe regels bij om je alsnog je kop dicht te laten houden.
Ook bij een bericht waarbij je geldige, goed onderbouwde argumenten aangeeft, wordt er niet eens de moeite genomen om daar op in te gaan.
Het "systeem" van straffen werkt op de huidige manier ook niet.
- ALS er überhaubt al een sanctie komt, komt die vaak pas dagen later.
- En ook als er gevoelige of zeer agressieve posts worden geplaatst kan het dagen duren voordat er iets aangepast wordt of verwijderd wordt terwijl dergelijke zaken om direct ingrijpen vragen.
Haal het desnoods tijdelijk weg, plaats een reactie dat het besproken wordt, en zet 't alleen terug als besloten is dat 't toch geplaatst kon worden.
- "Slachtoffers" van pesterijen krijgen nooit te horen of hun pestkop wel of geen sanctie heeft gekregen. Voor het gevoel van het slachtoffer kan de pestkop dus ongestraft door blijven gaan.
- En heel vaak is het ook daadwerkelijk zo dat bepaalde personen niet eens een sanctie krijgen terwijl ze héél ver gaan, terwijl een ander maar een scheet hoeft te laten om al een OW of ban te krijgen.
Bezwaren commissie?
Laat me niet lachen. Mijn zaak destijds voldeed perfect aan de omschrijving van de taak van de bezwaren commissie. En na enkele weken kreeg ik te horen dat ze de zaak niet aan wilden nemen.
En in mijn ervaring hebben mods geen idee wat er speelt. En zijn ze ook niet bereid om problemen op te lossen als je zélf naar ze toe gaat voordat een probleem uit de hand loopt. Ik heb weken moeten wachten op reactie. En in die reactie kwam het erop neer dat ze niets wilden/konden doen.
Het systeem zie ik óveral om me heen op bokt enorm falen.
Je hebt je er maar bij neer te leggen. Want discussie is absoluut niet mogelijk.
En er is hier op bokt geen respect voor de grondwet, want je vrijheid op recht van meningsuiting wordt hier regelmatig gewoon ingetrokken en met een OW bestraft. Zelfs als er nauwelijks wat aan de hand is.
Dit is al het zóveelste topic in korte tijd met kritiek op het team.
Wat je dan van team als antwoord krijgt is: als je 't hier niet leuk vindt ga je toch ergens anders naartoe?
Er is geen bereidheid om een oplossing te vinden. Ze kijken niet graag in de spiegel; het is immers gemakkelijker om met hun vinger te wijzen naar anderen.
(Voor alle duidelijkheid: dit is gefundeerde, beargumenteerde kritiek.... Toch zal 't me niets verbazen als ik binnenkort weer zo'n groene naam in m'n inbox zie staan
)