Wie heeft de langste manen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Wie heeft de langste manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 19:09

Nou het was alweer een tijdje geleden dat ik de manen van mijn fries meinke had gemeten en wat denk je. De manen zijn nu 93 cm en de voorpluk ruim 65 cm lang! Vingers aflikken
hebben jullie ook een paard of pony met hele lange manen?
Laatst bijgewerkt door Horse Pleasure op 23-06-02 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkerniky
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: Veghel

Re: Wie heeft de langste manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:25

Horse Pleasure schreef:
Nou het was alweer een tijdje geleden dat ik de manen van mijn fries meinke had gemeten en wat denk je. De manen zijn nu 93 cm en de voorpluk ruim 65 cm lang! Vingers aflikken
[img]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/meinke3.jpg [/img]
hebben jullie ook een paard of pony met hele lange manen?


Hoi Ik ben gek op lange manen, ik ben ze bij riccardo al flink aan het sparen.
Maar ik heb bij show stal Pentheseleia een paard gezien met manen tot op de grond!
Afbeelding Het is trouwens geen haflinger, het is een kruising en er zit barok bloed in, zoals andalauslier..Het is beslist geen koud bloedje!
En het is werkelijk zo want ik heb hem in het echt gezien..

Zo lang zal ik ze echter geloof ik maar niet bij Ric laten groeien, lijkt me niet handig! Maar wel mooi!!!

Monique

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:57

Mijn pony heeft ook hele lange manen! ik zal ze eens meten eigenlijk.. geen idee hoe lang ze zijn!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:26

Tos is goed op weg, ze zijn al een stuk onder zijn manen. En zijn voorpluk loopt in een punt tot zijn neusriem!
Dus we zijn op weg!

maar jouw meinke, das toch die fires op die foto? Is dat 92 cm?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:46

De pony van een vriendin van mij heeft haar manen tot op haar knieƫn hangen Haha! Het is een Tinker merrie, zal wel ff kijken of ik een foto in kan scannen morgen ofzo. Maar die manen zijn LAAAANG! En ik vond die van mijn Stinkertje al lang...

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 22:49

wij hebben een tinkermerrie staan met manen tot 15 cm bopven de grond (ze is zelf rond de 158) zal es kijken of ik nog foto's heb van angeltje.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 08:27

gaaf joh die twee tinkers met die lange manen.
die van Meinke groeien volgens mij verschrikkelijk hart want ik heb haar nu 7 jaar en in die tussentijd heb ik haar manen al 2 x tot zo'n 15 cm getrokken omdat ze heel erg schuurt.
moet je kijken hoe snel, denk een jaar of 3 het dan weer zo lang is.
voor een merrie heeft ze toch heel veel behang zeg maar, ook heel veel sokken.
scheelt dat bij tinkers ook van merrie tot ruin/hengst?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:03

die van pentesilea is idd een heel gaaf beest. Het is een crusado (in dit geval andalusier x welsh cob)
Ik heb vroeger een mini shet verzorgt, die had ze werlkelijk op de grond als we het niet bij hielden

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 10:10

haha lijkt me wel heel grappig bij zo'n shetje staan

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:13

lefke mijn verzorgfries die heeft ong 60 cm lange manen maar en een voorpluk van 45 maar hoe het bij haar is is het mooi niet te lang dat lijk barbie achtig vind ik Scheve mond

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 19:21

de manen van Oeds zijn ook heel lang Kwijl
hangen tot zn knieen volgens mij Knipoog en zn voorpluk hangt op zn neusgaten Haha!
laatst stond ie te grazen en toen had ie een plukje manen bij een hapje gras zitten Haha!
zn staart kan ik niet in 1 hand vastpakken, zo dik.
hij hangt op de kogel, niet langer want anders staat ie erop.
ik vlecht ze nooit, borstel ze wel iedere dag uit met een gewone haarborstel en natuurlijk mane& tail, het wondermiddel Knipoog
toedeledoki
gillian

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:18

echt, mijn trots is onze haf, zijn manen zijn op de voorkant 1 meter(!!!) en bij de schoft 80 cm.

Het kost me wel zweet om ze zo te houden want hij heeft zomerexceem. Onder zijn boedt deken vlecht ik ze in omdat het anders veel te heet is. Overigens zweet ie zonder deken ook snel onder het pak manen. Met rijden vlecht ik het eerste stuk in want anders kan ik mijn teugels niet vinden. Maar wel errug mooi

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

shettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:01

mijn verzorgshettie heb manen tot zijn knieen dus al best lang al zeg ik t zelf *LOL*
en zijn voorpluk komt tot het eind van zijn neus!

en zijn staart, nouja, die knippe we natuurlijk regelmatig! Schijnheilig

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:13

De langste manen die een paard ooit heeft gehad waren 5 meter lang, met een voorpluk van 2 meter en een staart van 6 meter lang!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:51

wow! dat vind ik wel een beetje overdreven 5meter en een staart van 6 meter. das eigenlijk gewoon zielig. daar gaat ie toch op staan Verward

loulou heeft niet echt lange manen Haha! maar der maantop komt al tot der neusriem

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:55

Wel een goed idee zijn manen meten dat zal ik eens een keertje doen Haha!
Bij Aar komen ze al een aardig stukje onder zijn nek uit (iets onder zijn benen nog Haha! Haha! ) Zijn voorpluk doet het minder goed maar zijn staart daar in tegen is echt super. Zo dik een vol heb ik er nog niet eentje gezien (als alleen die van Arie)