materiaal-pech...snik snik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

materiaal-pech...snik snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 10:07

Ik had gisteren als een heeeeeeeeeeeeeel lang verslag getiept, maar dat is op een of andere manier niet aangekomen...????

Gistermiddag heb ik het melkbussenkarretje opgehaald. De buurman had het leeg gemaakt(het was volgeladen met bakstenen) en helemaal nagekeken. De rem werkt weer, en het lamoen zat er weer aan.
Bij gebrek aan aanhanger (uitgeleend) heb ik het karretje met de trekker (Jan Hert voor de kenners) opgehaald. Met pick-up-touwtjes aan de kuilsnijer gebonden en rijden maar.
Thuisgekomen had onze groom Aldert de pony al gepoestt en losgestapt.
Vervolgens heb ik Namkje eerst even voor de sleep gezet,om er weer even in te komen. Dat ging goed! Haha!
Toen kon het karretje er wel achter! Na heel wat gepuzzel met het antieke boerentuigje (van een andere buurman) hadden we Namkje uiteindelijk goed voor de kar. Het lamoen zit wel wat hoog, maar om te oefenen in onze bak moet het maar.
Eerst naast haar gelopen om haar te laten wennen aan het rammelende karretje. Toen ben ik naast het karretje gaan lopen, en dat ging ook goed!! Knappe shet! Haha!
Omdat het een erg laag karretje is, had ik er een pak zaagsel opgelegd. Na een rondje stappen, ben ik er op gaan zitten. Dat ging ook goed, totdat
...KNAL.....SCHRIK.......PANIEK!!!!!.het tuig BRAK!!!!
Namkje stond dwars voor de kar, met het lamoen over haar rug!!!
Gelukkig reagerrt ze goed op mijn stem, dus de paniek was snel over en ze bleef braaf staan, zodat ik haar kon "redden".
Maar wel einde oefening Huilen Huilen
We hebben nog wel een rondje gestapt (aan de leidsels) om haar niet te laten denken dat het wel erg eng was en ze de volgende keer al bang is bij voorbaat. Daarna nog even voor het sleepje,om het af te leren...en dat ging weer gewoon heel goed. Wat een koelbloedige shet!!!!!!!

Maar nu moet ik toch echt op zoek naar een goed tuig (en goed MENhoofdstel)...............en tot die tijd kunnen we alleen nog wat met het sleepje oefenen.........
wel jammer, we hadden ons zo verheugd op het rijden met het karretje!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:17

Wat een pech zeg, kan me voorstellen dat je teleurgesteld was Verdrietig .
Maar nog ff geduld hebben en dan lekker mennen met de shet...
Wij hadden het een tijdje geleden ook....eindelijk mooi weer, een dag om ons wagentje uit te proberen, eindelijk daar in het land en toen bleek dat het lamoen toch wel erg smal was.......ff iets bij buigen.....knap lamoen in 2en *huil*.......
Maar een weekje later konden we dan eindelijk mennen.
Succes met het vinden van een goed tuig...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 23:42

oww echt wel vet balen.
MIsschien een kleine tip, ik heb mijn tuig van marktplaats, misschien kun je daar eens kijken

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 16:34

Nee dan ben je idd niet blij. Alles in orde en klaar voor vertrek en dan breekt je tuig!

Wees blij dat het thuis brak en niet ergens onderweg! En vooral dat je pony zo ijskonijnerig is, ik heb met Isabeau ook al meerdere malen dit soort dingen gehad: tijdens het rijden komt ineens je achterwiel voorbij..... Haha! , of we horen wat rammelen en komen maar niet tot de ontdekking wat totdat het hele lamoen van de kar af klapt, of de kleiner gemaakte bomen breken af en ligt de wagen ineens op de rug...etc etc.
Gelukkig is Ies dan ook zo'n ijskonijn......