Batterijen in digitale camera snel leeg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Batterijen in digitale camera snel leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 22:39

Ik heb een digitale camera van Trust. Ik wilde niet zo'n dure, dus heb ik een Familycam 300. Maakt gewoon goede foto's, niks mis mee. De laatste tijd heb ik dat de batterijen heel snel leeg zijn.
Als ik de camera ff niet gebruik, heb ik 'm in de kast staan vlakbij diskettes. Misschien ligt het daaraan.
Hoe zit het precies met als je de camera uit hebt staan? Je kunt 'm niet zelf uitzetten. Na een bepaalde tijd gaat ie vanzelf uit. Mijn vraag is eigenlijk: is het van invloed op de batterij als je dan de batterijen erin laat?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Batterijen in digitale camera snel leeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:17

Marsje schreef:
is het van invloed op de batterij als je dan de batterijen erin laat?

jazeker, die moeten eruit als je een camera (of wat dan ook op batterijen) voor langere tijd niet gaat gebruiken (lopen leeg). op den duur kunnen de batterijen zelfs heet worden of (nog erger) als je ze heel lang niet gebruikt (maanden) gaan lekken.
tipje, dames? Extreme duivel

Ook kan je kijken welk soort oplaadbare batterijen, een NiCa (Nikkel-Cadmium), de goedkopere soort, moet je voor het herladen, volledig ontladen om het 'geheugeneffect' te voorkomen, en dan kan je een nieuwe kopen. Een duurdere versie, LiIon (Lithium-Ion), heeft dit probleem niet en kan altijd herladen worden.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:32

die van mij gaat ook heel snel leeg.
ik kan er 1x fotos mee maken, dan wel zowat de hele dag lang(ong. 60 fotos).
daarom heb ik ook oplaadbare batterijen anders was ik nu nog meer geld kwijt geweest aan batterijen dan aan de camera zelf..

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:52

Ja ik heb hetzelfde probleem, ze lopen zo leeg. Ik heb, net zoals Boogiegirl, ook oploaadbare batterijen er in en 4 gewoone als reserve. Na een dag foto's knippen gaan de batereijen in de oplader.

Wat ook veel batterijen vreet is als je een foto knipt en later terug kijkt op het schermpje, of door het schermpje foto's knippen, dit vreet bij mij wel veel.

enige oplossing oplaadbare batterijen?|!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-02 15:04

Ik heb op mijn camera geen preview schermpje. Dat scheelt dus al.
Maar na een bepaalde tijd schakelt ie vanzelf uit. Ik denk dan dat dat de batterij spaart. Nou, mooi dat ie ineens leeg is.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:06

er zijn speciale batterijen voor digitale camera's, die zijn oplaadbaar en houden het echt veel langer uit dan gewone, wij hebben ze zelf ook, is heel erg handig!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:20

mijne heb het de ene dag wel en de andere niet Verward
vrijdag was hij hele maal opgeladen en knipperde het baterijtje al naar 1 uur (hoezo ik maak veel foto's Haha! ) en gisteren was ik in artis en daar stond hij ook+-1.5 uur aan en de baterij is nog helemaal vol Verward Ik ga maar eens van die baterijen kopen die langer meegaan }>

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:46

mijn digi vreet ook batterijen.... Vork

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:53

guidolover schreef:
mijn digi vreet ook batterijen.... Vork


de mijne ook Haha!. Kan ook niet anders denk, als je goeie foto's wilt Tong uitsteken

LINDA