kale plekjes van de peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

kale plekjes van de peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 18:20

Tos heeft nu 2 dagen peesbeschermers omgehad (2 dagen ana het springen geweest) en heef aan beide benen op de zelfde plek een kaal geschuurt plekje.
Precies op de rand van de beschermer.
Zouden andere beschermers kunnen helpen?
Of wat kan ik er tegen doen?

Naar mijn idee schuren de beschermers niet...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet



XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:26

Zou het misschien kunnen dat er zand tussen heeft gezeten en het is gaan schuren?

Misschien is zijn huidje daar wel heel gevoelig en kun je beter pijpkousen nemen ipv peesbeschermers.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 18:51

Ja, ze waren goed schoon (lees, de dag ervoor met water goed schoongemaakt) en ook Tos zijn benen heb ik extra gecontroleerd,..

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:00

mijn paard heeft er ook last van.
niet als ik ze even om heb met rijden maar als hij ze de hele dag om heeft op de wei (harde peesbeschermers van BR)

nu heeft hij de 3 in 1 beschermers om van pro equine (wel duur!!) maar hij heeft geen schuurplekken meer


ook van strijklappen kreeg hij geen schuurplekken puur en alleen van die harde peesbeschermers..je weet wel die van BR, Eskadron bijv.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 20:05

Ja, daar had Avalon ook last van, nu zitten er lelijke witte haren op zijn benen . Nu gebruik ik ze alleen voor in de wei en hou het goed schoon, dus heeft hij er geen last meer van...

Galactica Wadim X Gemini

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 21:00

dus ik bof nog dat Tos witte benen heeft...
iemand een oplossing? voor het niet schuren?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 23:19

Welke peesbeschermers heb je?
Je kan dan andere overwegen, want die wondjes zijn echt niet fijn voor hem.
Die drie in 1 beschermers schijnen heel goed te zijn, maar het kost je wel wat. Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 06:30

Ethelate schreef:
dus ik bof nog dat Tos witte benen heeft...
iemand een oplossing? voor het niet schuren?


Ja, zachte pijpkousen nemen, het beschermt de pees niet zo als een harde peesbeschermer maar het is beter dan niets.

Of 3 in 1, maar die zijn wat duurder. Ook kun je nog bandages gaan gebruiken met onderlappen, geeft ook veel steun bij het springen. Kortom genoeg mogelijkheden. Knipoog

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 09:36

Ik heb nu peesbeschermers van een onbekent merk geloof ik,
Hard soort nepleer met schuim aan de binnekant met vorm voor de peer, en met klitteband dicht te maken...

misschien bandages eens gaan proberen
Opzich springt hij er niet veel van af, maar het is gewoon als veiligheid.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:26

Wat ik wel vaak zie is dat mensen hun paaesbeschermers te strak doen. Dat krijg je inderdaad plekken die later wit worden (net als een drukking onder het zadel) Een peesbeschermer moet zo los zitten dat hij net niet afzakt, doordat b.v. de peesbeschermers van BR al voorgevormd zijn hoef je ze hlemaal niet strak te trekken. Door het elastiek wat eraan zit trek je al snel te hard en worden de uiteinden teveel naar het been getrokken en komt daar alle druk op te staan.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:14

Die peesbeschermers van Eskadron met bont aan de binnenkant zijn ook erg goed. Daar krijgen ze volgens mij minder snel drukplekjes van.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 07:33

ik had ze gistren nog losser gedaan, en leek niet echt dat het hielp. nu draaide ze steeds! Scheve mond
Maar zonder been bescherming springen vind ik ook geen slim idee... Scheve mond

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:39

Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad dat Jurga schuurplekken had van de peesbeschermers. Ik rijd gewoon niet zonder die dingen en rijd ermee door het bos en alles. Ook met mennen hebben we ze gewoon om. Nou, als wij ze dan wel eens afhalen zit er me toch een zand en modder onder!!!!! Maar nooit drukplekken. Heb echt geen idee wat je eraan kunt doen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 07:40

draaaien?????? Dan lijken ze niet te passen, die BR die ik heb kunne n echt heel los maar draaien zullen ze nooit.

Enne geen beschermers om doen in de wei, dat is vaak niet goed, dan moet je al zeker weten dat ze lekker zitten. E ndat weet je dus nooit, vandaar dat veel paarden met bescherming om in de wei ook witte haren hebben.

Bandages hebben niet veel nu, dus die zou ik ook niet gebruiken. Ik zou in jouw geval eens andere peesbeschermers lenen en kijken of dat beter gaat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 15:10

Eef, zijn ze niet gewoon een maatje te groot?
Probeer eens een maatje kleiner mee te krijgen bij Carl. Om te testen. Als het harde gedeelte te lang is, kan dat natuurlijk die plekken veroorzaken.

Toos paardloos

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-02 15:24

naar mijn idee zijn de goed passende, en me instructrice merkte dat ook op

MMM... zal eens aan Carl vragen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 16:10

Vorig jaar heeft mijn paard ook plekken gekregen van de Eskadron peesbechermers. Helaas zit er nu een streep wit haar (op beide voorbenen) en is de huid nog steeds niet mooi op die plek.

Ik kan die Eskadron dus niet meer gebruiken, heb nu NEW beenbeschermers, die niet schuren, maar ben ook niet echt weg van die dingen omdat ik ze minder mooi vind zitten dan de Eskadron. Vandaar dat ik nu meestal bandageer.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 19:06

Enne geen beschermers om doen in de wei, dat is vaak niet goed.

Hoezo niet goed?
Uiteraard moeten ze wel goed passen en niet schuren.
Ik gebruik altijd peesbeschermers in de wei, ik wil het risico niet lopen dat mijn paard zichzelf aantikt tijdens een gekke bui of een lekker sprintje.
Paarden zijn tenslotte niet met ijzers onder geboren Knipoog))

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 21:18

Mischien toch peesbeschermers van een ander merk/ander materiaal gbruiken. Vraag anders eens aan iemand of je ze een weekje op proef mag gebruiken (een kennisje ofzo). Zou sneu zijn als je nieuwe koopt en je paard er weer plekjes van krijgt.

Des draagt altijd tijdens het rijden beenbeschermers (behalve als ik ze vergeet Schijnheilig ). Ik maak ze altijd zo goed mogelijk schoon, ook het been poets ik goed af, maar aangezien ik er verder alles mee doe (plassen in, bos door, zandpaden in) komen we vaak met erg zwarte voetjes thuis. Gelukkig heb ik bij haar ook nooit drukplekken kunnen ontdekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Fleuribelle, GoogleAdsense, Trendiction en 32 bezoekers