Misschien rare vraag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 18:47

er was ooit gloof ik een topic wat is je droompaard.
nu is mijn vraag, wat voor paard zou je absoluut niet willen hebben?
Voor mij een moeilijke vraag, je zou zeggen een onhandelbaar paard (zei ik eerst) maar ik ben er van overtuigd dat je met veel geduld en liefde ook door zo'n paard kan doordringen.ik denk niet dat ik een slachtpaard zou willen, (slachtpaarden no problem maar) ik bedoel, niet een die moet geslacht orden omdat die ernstig ziek is. leeft misschien 2 maanden? raak je eraan gehecht en dan is het voorbij Verdrietig snappen jullie me?


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 19:56

nou ik zou best een slachtpaard willen.
Ligt wel aan het paard natuurlijk. Ik ken een paard dat bij de slacht vandaan komt en die loopt nu hoog in de westernsport. Dus als paarden naar de slacht gaan wil het niet altijd zeggen dat ze ook echt geslacht moeten worden. Je moet natuurlijk wel uitkijken wat voor paard je bij de slacht vandaan haalt, maar er zitten vaak nog goede en leuke en NIET ZIEKE paarden bij.

Maar even over het droompaard: Kanjer is mijn droompaard!!!!

xxx Roos

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 20:42

Ik ben heeeel errug nieuwsgierig van ard...welk paard is dat Roos? Party!! Groetjes, Jasja


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:25

Wat voor paard ik zelf persoonl;ijk niet wil hebben? Een vos. Nioet omdat ik de kleur lelijk vindt (hoewel dat vaak het geval is, sorry hoor) maar omdat ik persoonlijk niet met vossen op kan schieten. Verder wil ik geen paard dat niet eerlijk is, geen paard dat vals is...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:55

Ik zou ook geen vals paard willen. Het eerste jaar dat ik Manjo had, stond hij op stal bij een man die Welshjes fokte. Daar stond een Welsh B-hengst van 20 jaar en dat beest was zo vals als de neten. Als je langs z'n stal liep, moest je erg oppassen, hij viel dan vaak zomaar ineens aan naar voren toe en voor je het wist had je een hap te pakken. Ik heb een kopie van zijn stamboom en daarop kun je zien dat hij zowat om het jaar van eigenaar wisselde. Je hoeft je dus niet af te vragen wat dat arme dier daar aan over heeft gehouden. In ieder geval geen vertrouwen in mensen. Die laatste eigenaar (mijn stalbaas, een rare snuiter trouwens) heeft 'm uiteindelijk naar de slacht gebracht. Misschien ook wel beter dat het zo is gelopen... maar ik had wel met die hengst te doen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 00:35

Ik roep altijd dat ik niet met merries overweg kan. Nu rijd ik er eentje en we verdragen elkaar, maar echt "mijn" paard zal ze nooit worden.
Ik zou nooit zo'n minipony willen, omdat je daar echt helemaal niks anders mee kan doen dan hem in de wei zetten en zijn staart borstelen. Doe mij dan maar een "echt" paard.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 07:45

papapapaappa
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 31-12-01 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 09:41

Ik vind alle paarden leuk. In elk paard zit wel iets leuks. Ik heb nu twee arabiertjes, en dat vind ik toch wel een top ras!!! Maar een mooie belg, een lieve haf, een trackener.... Ik vind eigenlijk alles wel leuk! Ik kan geen ras verzinnen dat ik niet leuk vind.
Merries, hengsten of ruinen, dat maakt me ook niet uit. Je kan niet alle ruinen ofzo over een kam scheren, dus ik vind niet dat je kan zeggen: 'ik wil nooit een ruin'. Er zitten toch uitzonderingen tussen???
Ook alle kleuren vind ik mooi, mits het bij de bouw van het paard past. Een spierwitte lipizaner vind ik mooier dan een witte KWPNer ofzo.
Wat ik wel zou willen als ik veel ruimte (en geld) had? Twee mooie belgen in de wei, twee haffies voor de koets, een trackener of hanoveraan om mee te springen, een kwpner om mee te dressuren, een quarter om western mee te rijden, een minishet voor de vrijheidsdressuur en natuurlijk mijn twee arabiertjes waarmee ik alles doe.... En dan natuurlijk alle kleuren, en alle seksen!
Maar ja, dan heb k wel wat meer ruimte, geld en tijd nodig...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 10:41

wat ik nooit zou willen, tja, dat is zo breed.
Ik zeg nu altijd, ik wil geen fjord, en geen schimmel, maar misschien loop kom ik over 10 jaar wel met een schimmelkleurige Verward fjord thuis, je weet gewoon niet hoe het loopt.

Het karakter is voor mij het belangrijkste. Hij moet eerlijk en betrouwbaar zijn. bij voorkeur een merrie, en niet te groot.
Ook aparte kleurtjes (bont, valk, appaloossa) hebben bij mij een grote voorkeur.

Wat ik nu wel kan zeggen is dat ik op dit moment dus geen schimmelkleurige fjord van 170 hoog wil *LOL*

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 12:55

hoi vikki! Het was Chucky Sin Love (een valkkleurige quarterhorse) Maakt niet uit dat je nieuwsgierig bent, ben ik ook Haha! xxx Roos

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 13:16

Ik zou nooit een arabier of iets ieligs kopen. Veel te smal, heb ik geen gevoelend bij. Vind ze wel aardig om te zien lopen ofzo, maar niet om zelf te hebben. Idem dito fries, maar das helemaal persoonlijk.

Verder vind ik alle paarden wel mooi. Zou nooit zelf een hengst of ruin kopen. Hengsten zijn me te lastig en met een ruin kun je niet fokken. Maar goed, wordt er n u een hardstikke schattig hengstje geboren straks.... Verward Blijft iet waarschijnlijk toch ook!

Wat me helemaal het einde lijkt is een tweespan ponies. Of een belg of een shire. Een vosbonte tinker, ehmmmm... etc. etc.

Maar het liefste heb ik een vosmerrie van het basistype. Niet een te slank ding, houd ik dus niet van!

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:09

eerst wilde ik PERSE geen vos. kreeg ik een vos. toen geen schimmel, een schimmel. een leuke brave D?, nee eentje die helemaal dol was maar wel SUPER kan lopen! toen een keer een ruin want die andere waren al merrie's, maar nee weer een merrie. maar toen kwam het goede. ik wilde een pony met een apparte kleur en ik kreeg een VALK (ben nog nooit zo trots geweest!!) ik wilde wel weer een schimmel liefst een ruin. wat vond ik een SUPER MOOIE bwp schimmelruin!! toen we nog naar andere gingen kijken moesten ze bruin zijn want die had ik nog nooit een gehad. toen kreeg ik een donkerbruine (jasper) en een roodbruine (ot van wittenstein) dus eind goed al goed!
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed draaf een beetje door!!
verwarrend verhaal?

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-01 15:13

maakt kleur de karakter uit riette? (je wilt geen vos omdat je er niet mee kan opschieten Verward)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:07

Het schijnt van wel, dat sommige kleuren karaktertrekjes hebben...maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:10

Het enige wat ik niet wil(en wat ik nu kan bedenken)is een vals paard.
En een schimmel liever niet, omdat ik te lui ben om al die mestvlekken eraf te gaan poetsen *LOL*

Thirza

Berichten: 9260
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:49

ik hou gewoon niet van schimmels

en zo'n paard als mijn zus heeft hoef ik ook niet dat is zo'n volbloed renpaard gefokt super wild en steigerd om ieder wisse wasje dat is voor mij te wild geef mij maar een Tinker

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:35

Wat ik niet wil is een wild of heel schrikachtig paard. Daar kan ik niet mee overweg, omdat ik zelf nogal snel bang ben en heel weinig evenwicht heb (val der dus vrij snel af als ze wat onverwachts doen) dat gaat dan fout!!

o ja ff voor de duidelijkheid: evenwichtsoefeningen doen gaat bij mij niet (althans ze werken iig niet)want o.a. mijn evenwichtigsorgaan is 'kapot' gegaan tijdens mijn geboorte Verdrietig jammer maar ik heb er mee leren leven.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 19:41

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 12-02-02 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:03

Alvast sorry voor mijn antwoord ( *LOL* )

Ik zou eigenlijk liever nooit een KWPN'er willen, want die heeft bijna iedereen al. Vooral bruine KWPN'ers vind ik bijzonder onaantrekkelijk.
Als (lees; ALS) ik ooit al wat anders als een Fjord koop, dan wordt het een paint, of een Quarter, of een Haf, vul maar in. Maar geen WPN'er.

Wil dus niet zeggen dat ik geen enkele KWPN'er leuk vind, maar ZELF zou ik er niet eentje willen!

Sonja.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:38

haha geeft niet sonja ik roep nooit nooit wbt een KWPN maar ik ga toch echt voor de groningers.
wat ik nooit zou willen hebben is een ijslander.
Ik vind ze heel lief leuk /schattig en ze zitten heel grappig maar het is niets voor mij.
als ik ooit geen dressuurfreak meer zou zijn(daar is een ijs niet zo geschikte voor) zou ik echt af en toe een sprongetje of dress. willen blijven rijden.
Of ik zou endurance wedstrijden gaan rijden misschien zelfs net zo veelzijdig als Sonja gaan rijden en dat zou ik niet echt zien zitten met een ijslander

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:44

edit
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 12-02-02 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:46

Een paard dat ik niet zo willen hebben dat zijn de mustangs en ..... ( sorry van die andere ben ik de naam even kwijt) Ze leven in het wild, worden gevangen, zonde. Er zijn nog maar zo weinig paarden over in het wild, laten we de laatste de kans geven om dat voort te zetten.
kim Schijnheilig

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:58

Hoi Kim,
Mijn vriendin heeft M1 gereden met een IJsje bij de paarden dus ..... het kan wel!!

Ik rijd graag dressuur dus voor mij vallen ook een heleboel rassen af, die het toch niet van zichzelf in zich hebben.
Ook heb ik een hekel aan schimmels en vossen dus er valt best veel af. Gelukkig heb ik mijn droompaard al gevonden en hij is ook helemaal wat ik wilde dus ik hoef er niet meer over na te denken1

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:00

brumbie,zo heet die andere kim

tja eigenlijk maakt mij het nooit zoveel uit wat voor paard,als ik er maar lekker mee bezig kan zijn,want ik hoef niet zo nodig echt te rijden,maar als het om het rijden zou gaan?dan hoef ik per definitie geen groter paard dan 1.65m want ik krijg altijd ruzie met die grote,lompe knollen(no affence)

maar om ze te knuffelen vind ik ze wel lief hoor!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:04

heey Fitz wat leuk om te horen.
Toen ik nog op een vereniging leste reed er ook iemand mee met een ijslander maar die had heeeeel erg veel moeite met nagevenin de L is ze vast komen te zitten het wijken lukte echt niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Leliesan, YandexBot en 79 bezoekers