wat is de "perfecte" verzorger voor jullie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

wat is de "perfecte" verzorger voor jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 14:45

ik vroeg me af wat voor jullie de verzorster/er is
wat moet die gene absoluut niet doen en wat wel ?
en hebben jullie die al gevonden ?
en wat moeten ze kunnen ?
ik vroeg het me gewoon af wat voor jullie de verzorger is

liefs brenda

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:49

iemand die al ervaring met paarden heeft, niet persé hoeft te rijden (we hebben dravers), een beetje verantwoordelijkheidsgevoel zou ook wel lekker zijn Haha! . En deze persoon heb ik nog niet gevonden....

Dus als iemand nog tijd over heeft Haha! Ze staan in Eelde en ze zijn hartstikke lief Schijnheilig

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:55

IK ben de perfecte verzorger Knipoog hahah. nee geintje hoor, ik heb zelf geen eigen paarden dus ik kan daar niet zo goed over oordelen.. maareuh wkoekoek je moet echt beter zoeken want ik ken zeker 20 meisjes die precies zijn zoals jij ze wil Tong uitsteken

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:57

Waar zijn ze dan, want ik kan ze niet vinden!!! Haha!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 16:19

Eentje die:
-ongeveer net zo rijdt als ik, in ieder geval haar een beetje aan het werk zet

-ook ervaring heeft met verzorgen en een beetje kan zien wanneer ze kreupel is, een dik been heeft, verkouden is, dat soort dingen.
Ik ken iemand die een dik been niet eens op zou vallen... Lips are sealed

-een beetje rust op haar overbrengt, niet te ongeduldig is.
Ze is snel opgefokt wanneer de omgeving onrustig en druk is, en ze iets niet vertrouwt. Dus kalm blijven en rustig maar zeker met haar omgaan. Is soms best lastig!

Voorlopig heb ik nog geen bijrijder/verzorger nodig, maar in de toekomst zou misschien kunnen... ligt aan mijn toekomst. Haha!

Maar in ieder geval vind ik 'de perfecte verzorger' nogal afhangen van wat voor paard het is.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:13

Ik heb de perfecte verzorgster gevonden, nouja, die kreeg ik gewoon bij de koop erbij.
Verzorgd Tos al 3 jaar (en nu dus al 3 & halfjaar) en kent hem door en door...

Beter kan gewoon niet!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:25

mmm,goede vraag...
eigenlijk wil ik helemaal geen verzorgster,maar:

-1 die niet wil rijden{of echt,echt goed kan rijden}
-die echt wil leren{of al super veel weet}
-die lief is,niet zich uitleeft op mijn paard.
-gewoon,iemand die alles weet,en nog meer wil leren,en er een hele studie van maakt...
maarjah,meestal willen ze rijden,zijn ze heel jong etc....

IK HOEF/WIL GEEEEEEEEEEEN VERZORGSTER!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:46

Ben nog steeds zoekenden naar een 'goeie'. Perfect zal niemand haast zijn, iedereen heeft zijn of haar 'fouten' en er is niemand die het exact doet zoals jij het zou willen, wat niet hoeft te betekenen dat hetgeen wat een ander doet per definitie slecht is.
Ikzelf zoek iemand met een rustig en geduldig karakter, ervaring heeft met verzorging en rijden en vooral iemand op wie je kunt rekenen, die (net zoals ik) het paard op de eerste plaats zet, ook als het regent.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:05

Ik wil een kopie van mezelf, maar dan met andere werktijden! Haha!

Nee, even serieus.. ik heb echt een geweldige verzorgster (voel me bijna schuldig als ik die term gebruik, tis namelijk inmiddels meer een vriendin)
Ze komt vaak, heeft aandacht voor mijn paardje, geeft tips, weet meer dan ik, kan kritiek geven zonder dat het naar overkomt, en vindt het ook nog eens duidelijk heel erg leuk!

tanx Reina Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:31

de perfecte verzorger voor mij zijn de mensen die nu op mijn
oaardje rijden
zijn voorzichtig , verantwoordelijk , hoeven niet perse elke dag dat zij
hem doen te rijden , gaan lekker met hem naar de weides , willen zelf
ook nog meer leren , lessen ook nog met hem.

ik zelf vindt hun echt super heb eerst een meisje van me eigen
leeftijd gehad die hem reed nou dat ging voor geen meter. het klikte ook
niet tussen hen. hij heeft er der afgegooid terwijl hij dat NOOIT zomaar
zal doen. (ik kan de kleinste kinderen erop zetten en hij doet nog niks)
de 2e die hem toen ging rijden die heeft toen echt me hele paard
verneukt liep alleen maar in ze bek te rukken dus ja die heb ik echt
weggetrapt want daar hou ik echt niet van.
en ja nu heb ik 2 hele lieve mensen die echt alles voor hem over hebben
als hij bijvoorbeeld een keer ziek is dan staan ze 24 uur per dag voor
hem klaar en ook als ik er dan ijvoorbeeld niet gelijk hen kan door
bijvoorbeeld doordat ik geen vervoer heb halen ze mij altijd op
dat vindt ik echt super aan hun kan ze ook voor 1000% vertrouwen

doei xxx kelly

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:52

Mirte schreef:
Ben nog steeds zoekenden naar een 'goeie'. Perfect zal niemand haast zijn, iedereen heeft zijn of haar 'fouten' en er is niemand die het exact doet zoals jij het zou willen, wat niet hoeft te betekenen dat hetgeen wat een ander doet per definitie slecht is.
Ikzelf zoek iemand met een rustig en geduldig karakter, ervaring heeft met verzorging en rijden en vooral iemand op wie je kunt rekenen, die (net zoals ik) het paard op de eerste plaats zet, ook als het regent.


Ik sluit me hier bij aan.


gr

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:29

ik sluit me ook bij mirte aan,
dat is ook de rede dat ik zelf nog steeds geen pasende bijrijder heb gevonden.
vriendelijke groet engela en ladouce

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:41

Ik ben dan dus die verzorgster waar Batje het over had enne ik wilde even één ding rechtzetten: Ik weet helemaal niet meer dan zij!!

verder, jij ook bedankt Babat, voor de lol en mooie momenten die we samen hebben en natuurlijk voor dit lieve stukje op bokt... Pling

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 08:51

een meisje of jongen tussen de 10 en 12 jaar, niet te groot, zodat het een leuke combi met hon maakt. Zelf kunnen poetsen en zadelen, en niet alleen rond kunnen hobbelen, maar ook echt netjes trainen. (laura dus, die toen gestopt is omdat ze een eigen pony kreeg).
laura had ik gewoon geen omkijken naar. Hon kreeg lekker spiertjes en werd 2 of 3x in de week lekker gereden.
Verder moeten ze niet te beroerd zijn om af en toe eens een klusje te doen (zadel schoonmaken, stal mesten etc)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:32

Ik wil ook geen verzorgster... alsteblief nie...

Een perfecte verzorgster is zo moeilijk... Iedereen doet dingen toch op zn eigen manier... dus das altijd anders dan je zelf doet

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:10

Ik dacht dat ik de goede verzorgster had.
Vond poetsen geweldig, snapte dat ze er niet op kon, vond samen mennen het einde en ging uit haar dak als we een keertje over de weg gingen. Lief meisje van 10 jaar met, dacht ik, behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel. Ook de moeder kwam bijna altijd mee en hielp net zo hard mee op stal met mesten en vegen. Alles leek perfect te gaan, tot ik van een stalgenootje hoorde dat mevrouw op mijn knol reed als ik er niet was en dat moeder op eigen houtje de weg op was gegaan.
Tuurlijk, ze is maar een ukkepuk van een minishet, maar toch ze heeft de gekste acties, en als je dan iemand hebt die ervaren is met pony's oke maar deze mensen hadden mijns inziens niet zo heel veel ervaring met paarden. Uiteindelijk zijn we er maar mee gestopt, maar wel met de mededeling dat het meisje van harte welkom is om (op afspraak) een keertje te komen kijken en een keertje mee te gaan met de kar.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Re: wat is de "perfecte" verzorger voor jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:42

IK zou zelf geen verzorgster willen hebben, nu in ieder geval niet, want ik heb nu tijd voor ze en wil dat ook graag zelf doen.
Maar als ik niet kan of als ik op vakantie ben dan doet mijn vriendin mijn paarden en dat gaat altijd prima.
Ik weet hoe zij met ze omgaat en de paarden kennen haar ook, vind ik wel zo belangrijk.
Maar als ik een verzorgster zou willen, moet ze niet alleen maar willen rijden, want zo'n instelling heb ik zelf al niet dus dat zou zeker weten gaan botsen.
Ze moet echt om het paard geven en aan het paard zien hoe hij zich voelt, dat is echt wel belangrijk voor mij.
Ik zou niet een jong iemand willen, te weinig ervaring...
'Maar ik red het prima dus voor mij geen verzorgster!!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:51

Een die niet persé hoeft te rijden maar het verzorgen ook leuk vindt. Die de spullen weer opbergt en af en toe een doek over het zadel heen haalt.

Eigenlijk dus gewoon iemand die lief met het paard omgaat, rekening houdt met de conditie van het dier met rijden , en de spullen mee helpt te onderhouden. Helaas heb ik het zoeken ook op moeten geven en zo veeleisend ben ik helemaal niet toch Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:19

Geen. Ik ben een verschrikkelijke pietlut met mijn paarden en kan ze zeeer moeilijk uit handen geven Haha! Bovendien wil ik het allemaal zelf doen, dat is de lol er toch van Verward Ik zou dus geen verzorger in de zin van een bijrijder willen.

Op en rond concours heb ik het liefste mijn zus Jantien mee. Zij denkt op dezelfde manier als ik, vind dezelfde dingen belangrijk en is altijd op het goede moment op de goede plek met de juiste spullen bij zich. Haha! en daarnaast is het gewoon gezellig natuurlijk. Jammergenoeg komt dat er de laatste jaren niet meer zo vaak van. Ik kan mezelf wel redden op concours, maar het is wel veel leuker om met z'n tweeen te zijn.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 11:36

Ha, ik kan natuurlijk zeggen dat ik de perfecte bijrijder ben, maar dat werd niet gevraagd Haha!

Ik heb zelf ook paarden gehad en als ik dat even in ogenschouw neem dan zij mijn bijrijder:

* het liefste iemand die ooit een eigen paard heeft gehad en dus weet wat het betekend om de verantwoordelijkheid te dragen
* iemand die zelf beslissingen durft te nemen als dat nodig mocht zijn i.v.m dierenarts o.i.d
* Goed kan rijden (dus net zo, zo niet beter dan ik)
* en idd, kijken naar het algehele beeld van het paard. Dus ook herkennen als er iets mis is, paard niet lekker in zijn vel zit. Met voorstellen komt naar mij om er iets aan te doen.\
* Afspraken nakomt en terugkoppelt hoe het rijden ging (in een soort van dagboekje)

Tja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ik bijrijder ben dan behandel ik dat paard alsof hij/zij van mijzelf is. Clown

Op zoek naar de zon!!!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:41

ik ben dus heel moeilijk wat verzorgsters betreft...
IK ben enorm snel jaloers of vind al snel dat iemand iets niet goed doet (wat mijn eigen paarden betreft dan he)
Ik heb een aantal keer een verzorgster gehad de 1 ste die dacht echt TEVEEL mee.. toen ik zei dat ik de hoefsmidt moest bellen heeft zij dat (zonder mijn toestemming) die avond gedaan EN een afspraak voor mij gemaakt, en na de eerste keer dat ze gekomen was wilde ze gelijk naar buiten en had ze gezegt dat als de hoefsmidt niet naar ons kon komen zij wel met mijn paarden naar daar zou lopem Lips are sealed
Dat heb ik gelijk afgekapt klinkt stom maar ik vond dat zo eng!
Verder heb ik een jong meisje van 14 gehad dat er met de eerste keer rijden er gelijk naast lag Frusty aan de hand draven in de bak met mijn haflinger ging ze voor hem rennen en aan het halstertouw trekken Verward natuurlijk liep hij toen voor geen meter mee zo ga je toch niet als je 9 jaar verzorgervaring hebt met een pony om???
En nu heb ik een verzorgster die komt eens in de tijd en das een leuke meid die weet wat ik wel en niet wil...
Maar een vaste verzorgster heb ik dus niet!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:47

ik heb een verzorgster die helaas niet helemaal paardengek is en dus alleen met mooi weer komt rijden
maar! wat wel helemaal super aan haar is is dat ze elke dag er is (mijn paard staat bij haar dus het is logish) en ze elke dag voert.
kan ze niet dan hoor ik dat.
is er iets mis (serieus) belt ze de DA is er iets kleins schrijft ze dat op en behandeld ze het.

nu de vraag beantwoorden Haha!

mijn perfecte verzorgster is:
~ altijd alle spullen opruimen en schoon achterlaten.
~ melden als er iets is (zoals bv wondje of iets stuk)
~ als zij die dag magned zou verzorgen, ook even de stal doen.
~ kunnen rijden zachte hulpen en verstandig nadenken (dus niet bv over asfalt galloperen Clown )
~ af en toe een dagje extra kunnen komen.
~ maar vooral, om het paard geven als een vriend en niet als een gebruiksvoorwerp.
Haha!
ik denk dat ik redelijk in de buurt zit met mijn verzorgster
Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:59

het belangrijkste vind ik iemand die kan zien of hij koliek heeft, kreupel is, verkouden is enz.
ook iemand die niet perse hoeft te rijden en die het wel een beetje goed kan.
verder gewoon aardig en vooral betrouwbaar.

maar hopelijk heb ik er nooit 1 nodig!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:09

LIgt ook een beetje aan het paard.
Als ik een paard zou hebben, dan zou ik niet direct een verzorger willen, dat doe ik zelf wel.
Maar als ik een pony erbij zou hebben, dan zou het iemand moeten zijn die ook onderhoud aan het tuig wil doen en ook meedenkt (bijvoorbeeld als hetwater in het land op is).
Verder zou ze dan best mogen rijden, maar niet alleen aan galop moeten denken. Het liefst een ouder iemand die niet te betweterig is, maar juist open staat voor nieuwe dingen.
En met rijden moeten ze dan een rustige hand hebben, aan trekkers heb ik niets, dan kun je zelf er meer aan corrigeren dan aan verbeteren.

En heel belangrijk vind ik dat de spullen netjes opgeruimd worden na gebruik, ik ben zelf een pietlut, ook met tuig van anderen, dat als ik zelf tuig zou hebben, dan moet dat schoon blijven en op de juiste plek opgeruimd worden. Ik hegb ook een hekel aan zwevende borstels en zwepen enz. Zadelhoes over het zadel, beugels zandvrij maken en de singel weer over de zadelhoes. De sjabrak altijd onder het zadel weghalen en niet laten zitten enz enz.
Of dat mensen de hindernissen uit de bak menen te moeten opruimen omdat ze er niet omheen kunnen Verward Verward Verward
Afblijven dan, die hindernissen staan er niet voor niets, en je leert er ook beter van dressuurrijden doordat je beter moet sturen. Hindernissen gebruiken mag, maar zet het dan PRECIES zo terug als je het gevonden hebt, dus geen zwevende balkjes op de hoefslag of balken op de grond (worden ze extra vies van met regen, dus ophangen in de lepels)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

bonje

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:57

voor iedereen is een perfecte verorger anders
wat mij wel goed zou lijken s als die verorger best veel ervaring heeft en ook de verantwoordelijk op zich kan nemen
en die ernatuurlijk wel pleier in heeft Haha! Haha!

i still love you WANDA!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Kempi001 en 11 bezoekers