Fantastische week gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Fantastische week gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 00:55

Ook al zou je dat misschien aan de hand van de resultaten niet zeggen.

Maandagochtend om een uur of 12 vertrokken Fitz en ik vanuit Middenbeemster richting Almelo. Suuz had echt prachtige plekken geregeld, we stonden met de paarden aan de buitenkant van de tent. Onze trailers stonden er voor dus dat was ideaal met omkleden en voer e.d.

De eerste 2 nachten heb ik bij Prakkie in het Theaterhotel gelogeerd met een geweldig ontbijt en zelfs een krat penen en appels bij het ontbijtbuffet voor de paarden.
Daarna heb ik mijn intrek genomen bij Karin, Lautje en hun ouders. Heel gastvrij van hen en super vriendelijk.
Ik ben dus een van de weinige Bokkers die niet gekrampeerd heeft en dat wil ik graag zo houden Haha!

Een paar avonden hebben we op de camping gebarbeknoeid onder leiding van Purno met zijn geweldige Purnozweepje. Dat was uitkijken geblazen want o wee, als hij je daar mee raakt!

Uhm, en nu willen jullie natuurlijk graag de resultaten weten.
Die zijn dus het vermelden niet waard. Ging in vorig jaar nog als 2e geplaatst de M2 finale in, bevond ik me dit jaar in de onderste regionen van de Z2.

We krijgen nu op een andere manier les, waardoor Fitz nog moet wennen aan het een en ander en dit nogal eens protest oplevert.
En omdat Fitz ook niet gek is, weet hij dat hij dit het beste in de proeven kan doen want dan durf ik hem niet aan te pakken.
Afijn, dinsdag stond hij op zijn achterbenen en donderdag wederom, maar toen was ik het zo vreselijk zat dat hij er nog een pirouette-achtige sprongen achteraan maakte, die nu omgedoopt zijn tot DE FITZ.
In het volgende dressuurboekje zal deze oefening dan ook opgenomen worden in de Z2. Haha!
Vooral Marco vond het een verademing na al die duffe proeven en vroeg of ik dat nog eens op herhaling kon doen.
Ook Fitz ging nog recht op een auto af (waar kennen wij dit van Suuz Knipoog, juryleden die hun paard niet onder controle hebben) en steigerde bij het voorterrein nog zo hoog dat wij bijna achterover klapten.

Al met al was het niet zo'n succesvolle week, ook omdat Fitz het totaal niet naar zijn zin had. Hij stond vaak als een dood vogeltje in zijn box en gisteravond stond hij zelfs te weven dus daarna vond ik het tijd worden om naar huis te gaan.
O ja, en Nienke zag ook donderdag nog dat Fitz een van zijn voorsnijtanden afgebroken heeft, waardoor hij nu een fietsenstalling heeft. Huilen Toch maar eens vragen aan de DA of daar nog wat aan te doen is. 't is best wel zielig vindt dit Pennymeisje.

Vandaag hebben we alleen nog de kür gereden en de proef afgezegd.
Oke, rijtechnisch was het niet echt geweldig maar dit keer reed ik wel helemaal precies op de muziek en dat was wel echt heel gaaf.
Ik heb enorm genoten van het kürrijden op zich en van al het publiek dat om de ring heen stond en de reacties na afloop.
Kürrijden is echt het leukste onderdeel van de dressuursport, ik vind het tenminste helemaal geweldig.

Gistermiddag heb ik nog gejureerd en ondanks dat ik beweerd had dat ik een strenge jury ben viel het best mee: er waren 9 winstpunten op 27 deelnemers. De 1e plaats had 170 pnt. Netjes toch?

Voor de rest was het echt een 'suppacoole'week. We hebben het zo gezellig met elkaar gehad.
En ik wil ook nog alle grooms/lezers bedanken, die mij geholpen hebben de hele week, waarbij Karin tot 1 van de meest trouwe grooms behoorde dus de volgende keer als zij endurance gaat rijden wil ik wel als haar groom erbij zijn.

Tja, wat kun je er nog meer van zeggen?
Superlatieven voor de gezelligheid, en het homogehalte op het ruuterbal was behoorlijk hoog maar wel amusant.
Volgend jaar wil ik in ieder geval weer van de partij zijn![/b]

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 04:51

Ik ben blij dat je 'eindelijk' zo van het kur rijden genoten hebt! Daar doe je het voor. De drie-eenheid tussen paard, muziek en ruiter. Hopelijk begrijp je nu beter wat ik altijd bedoelde als ik je wou relativeren. Het is gewoon zo gaaf om op muziek die jou aan spreekt die ring binnen te rijden met je beste maatje (op 4 benen dan)
Leuk dat je het nu ook zo hebt ervaren!!

Navragen is beter dan afvragen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:53

Jullie kur was de beste proef die ik deze week van jullie gezien heb! Je straalt het ook echt uit dat je dat het leukst van alles vindt. En dan mag er misschien rijtechnisch nog wel wat bijgeschaafd worden, het belangrijkste is dat je er lol in hebt! Paardrijden is leuk, en dat hebben jullie wel laten zien!

(Red.: Leo kwam met een grijns zo groot als die van Purno de ring uit! Haha!)

Fitzroy schreef:
En ik wil ook nog alle grooms/lezers bedanken, die mij geholpen hebben de hele week, waarbij Karin tot 1 van de meest trouwe grooms behoorde dus de volgende keer als zij endurance gaat rijden wil ik wel als haar groom erbij zijn.


*bloos*

Ik laat het je weten als ik in Lage Vuursche start, zou het hartstikke leuk vinden als je daarbij wilt zijn! En ik ben blij dat je zo'n leuke week hebt gehad, ik vond het ook heel gezellig! Cool

BTW ik vind dat Lau je ook fantastisch gegroomd heeft vrijdagochtend! Lief dat jullie me in Almelo lieten slapen (nou ja, slapen als je met Nienke in een tentje ligt... Haha!). Ik hoefde alleen nog maar m'n bed uit te rollen om je voor te lezen, terwijl jullie al voor dag en dauw op moesten om Fitz klaar te maken.

Gelukkig liet m'n stem me na dinsdag niet meer in de steek, en het voorlezen van Z2-proeven valt me echt 100% mee!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:27

Ieks, het homogehalte was zeker heeel erg hoog... Wat een engerds zaten erbij, zeg.

Heeft iemand die heeeeeelle erge homo gezien, die op vrijdagochtend met babyblauwe bandages aan het "trainen" was? Met mooie bordeauxrode laarzen aan en een haarband Verward in...
Ik moest er bijna van Misselijk , zo erg droop het eraf...

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:30

was dat diezelfde haarband die wij tijdens het ruiterbal gespot hebben??

kan bijna niet missen Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:39

Zeker weten, Hij had op het ruiterbal ook zijn mooie zilveren haarbandje in... En hij had een lichtblauwe broek aan... Yuk.

Toos paardloos

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:59

Jammer dat ik je kur niet heb gezien!!
Vond het wel leuk dat ik Fitz ook eindelijk in het echt heb gezien, hij is echt leuk! Daarbij heeft ie ook nog vlechtbare manen en belangrijker: een fatsoenlijk vlechtbare voorpluk Haha!

Maar de dagen dat ik er was vond ik ook super, heb erg genoten!!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 12:09

Nou hartstikke mooi Fitz, dat je kur zo lekker ging, je komt er wel! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 12:30

Ja, dat kan niet missen, dat moet dezelfde geweest zijn, want er liep maar één dressuurruiter met een haarbandje in! Echt zo'n eng dun metalen dingetje op z'n blonde permanentje... Heb 'm idd ook gezien met z'n bordeauxrode rijlaarsjes aan, maar dan op de grond. Ieks... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Winterram en 30 bezoekers