Hoeveel tijd besteed je aan je pony na school/werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Hoeveel tijd besteed je aan je pony na school/werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 20:04

Ik besteed zo'n 1,5 uur per dag aan mijn pony en in het weekend ben ik vaak op stal te vinden. Ik wil graag weten hoe iedereen dat doet na zijn/haar werktijden moet je ook nog aandacht besteedden aan je pony.
Ook rijdt soms iemand anders op mijn pony omdat ik het gewoon soms te druk heb. Wie heeft dat handig ingedeeld?


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:16

ik besteed gemiddeld drie uur per dag aan mijn paard. Meestal een uur rijden, een uur of langer (vaak in het weekend) naar buiten als het kan weertechnisch gesproken en dan nog poetsen, mesten en slobber maken. Nu heb ik een bonte die zichzelf meestal nog bonter weet te maken met allerlei mestvlekken en stro- en hooiversieringen, dus met poetsen ben ik meestal wel een halfuur / drie kwartier bezig. Ze heeft ook veel behang dat de nodige verzorging vraagt!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:45

Mijn lestijden verschillen nogal, maar meestal zo rond de 3 uur per dag. Op donderdag soms helemaal niet, omdat ik dan pas tegen 5 uur thuis ben en dan moet ik nog huiswerk doen etc. Maar meestal gaat het paard voor het huiswerk. Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:10

Ik denk dat ik ook makkelijk aan 3 uur op een dag kom. Het rijden duurt meestal een uur, dan nog het naverzorgen, spullen schoonmaken en voeren. Meestal vertrek ik om een uur of 18.00 en ben ik na 21.00 uur weer thuis. Op donderdag heb ik altijd mijn les. Even voor 9 uur ben ik op stal en rond 9.15 vertrek ik met de trailer. Mijn les is van 10.00 - 10.30 uur. meestal zet ik mijn paard om 11.00 weer op de trailer en doen we nog ff een bakkie en dan vertrekken we. Op de avond kom ik nog een keer langs om te poetsen en voeren. In de week-einden gaat er meer tijd in zitten. Dan ga ik er altijd 2 keer naartoe. Als ik zondag een wedstrijdje heb ben ik zo een uurtje of 6 zoet met het paard.

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

3 uur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:33

hoi ma t/m do ben ik ongeveer 3 uur in de weer met mijn twee wedstrijd paarden. ik werk 6 uur per dag en volg een avond opleiding in amsterdam. in het weekend meestal op wedstrijd dan de hele dag druk met de twee paarden. toen ik nog op school zat ging ik altijd direct door en dan was ik denk ik 2 uurtje kwijt aan 1 paard. nu rijd ik ze beide op bepaalde dagen soms de ene longeren en de andere in de stapmolen of de ene rijden en de andere in de molen of rijden. na twee intensief gereden te hebben ben ik meestal wel moe. tamara

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:51

GEen tijd, Lachen als ik klaar ben met mijn werk zijn de paarden gedaan.

Als ik op een vrije dag nog ff ga rijden ben ik voor 1 paard zo'n 1,5 uur 2 uur weg. Voor 2 paarden wat langer.

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:20

ik besteed veel tijd aan me paard
elke dag uit school ongeveer 3 tot 4 uur
en soms ook nog savonds
en in het weekend en vakanties zo'n hele dag van 12 tot 6
en ook savonds (lekker hangen in de kantine) Haha!

op zon dag poets ik mest ik het land en rijd ik.
owja ik moet ook nog de drinkemmers vullen Scheve mond

maar ik ben er vaak op de manege waar mijn paardje staat te vinden
en het komt bijna nooit voor dat ik er een dag niet ben.
en al heb ik haast dan ga ik evengoed uit school een knuffel brengen
xxx shari en yerke

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:24

ik besteed veel tijd aan mijn pony als ik mag rijden ( moet hem namelijk delen met mijn zusje) zo en zo 3 uur per dag en ik kom altijd 's middags na school, en ik vakantie's ga ik soms 2 keer rijden 's avond nog een keer, of ik ga alleen poetsen of kijken. dan ben ik er ook weer een uurtje, best veel tijd dus. Werken doe ik 's ochtens ( ochtendkrant) overdag naar school, maak geen huiswerk doe ik op school, 's middags rijden ( 4 keer per week) en 's avond 3 keer per week moet ik trainen. Heb ook 2 keer per week les nu. starks weer 1 keer als de scholen beginnen

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:56

Doordeweeks en zondag ben ik zo'n 2,5 half uur bij de paarden, zaterdag iets van 6,5 uur.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:22

Doordeweeks ben ik zo'n 4 a 5 uur op de manege, maar dan ben ik niet de hele tijd met m'n pony bezig....Kan ook niet, hijs nog maar 2 dus er valt ook niet zo heel veel te doen.
Ik het weekend ben ik er meestal korter omdat ik dan ook 8 uur werk....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:25

minstens een uurtje per dag. alleen al om te verzorgen en knuffelen. en als ik nog ga rijden, dan anderhalf uur er zeker bij....
en in het weekend kan het uren zijn! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:50

Nou, mijn studie en paarden worden een beetje om elk aar heen gepland: studie heeft lichte prioriteit, in periodes die minder druk zijn besteed ik meer tijd aan de paarden. Amiga kost me een uur of drie per dag (incl. verzorging) en Lady ongeveer 1,5 uur (die hoef ik alleen maar te rijden).
Ik ben benieuwd of ik het van de winter nog ga trekken als ik elke dag naar de manege moet met de paarden en ze ook nog allebei starten en dan nog studeren.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 01:02

toch wel zo'n 3-4 uur per dag
en in het weekend de hele dag
al is het maar haar lekker in de wei zien grazen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 01:23

Ik rijd nog wel eens om half zeven 's ochtends, voor ik naar mijn werk ga. Dan ben ik om kwart voor 6 op stal, zet Sven buiten (die alleen buiten mag als er geen andere paarden buiten lopen) en ga Nescio zadelen en rijden. Die heeft daar gelukkig niet zo'n moeite mee, hij heeft alleen meer tijd nodig bij het losstappen dan wanneer ik hem 's middags doe. Maar goed, ik moet zelf ook nog een beetje warmdraaien op dat tijdstip van de dag! Vaak ben ik alweer klaar en vertrokken voordat de eigenaren komen voeren Haha!

Nu ik geen avondcolleges meer hoef te volgen, en Nescio weer weiland-proof is, heb ik het ietsjes makkelijker en kan ik 's ochtends wat langer blijven liggen Slapen

Bij mij verschilt het ook een beetje per periode hoeveel tijd ik aan mijn paarden besteedt. Als ik te weinig tijd heb is Sven de eerste die blijft staan. Hij is nog maar 3, loopt iedere dag een paar uur in de wei, en de rest komt allemaal wel. Ik zit nou eenmaal tot 5 uur op kantoor om mijn centjes te verdienen, en uiteindelijk ligt er ook nog een stapel studieboeken op me te wachten... Gaaaap Ik wou wel eens dat mijn dagen 36 uur hadden...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 07:22

Ik besteed aan Taran tussen de 1,5 en 2 uur per dag. Dan heb ik het over alleen poetsen en rijden. Uitmesten doe ik niet nu, omdat hij in het land staat. Maar in het weekend zit ik altijd nog langer bij hem.
Als ik Taran gedaan heb ga ik naar mijn verzorgpony's

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:44

Ik ga meestal meteen na mijn werk en ben er dan om 17.30. Dan ben ik zo'n drie uurtjes bezig wanneer ik ga rijden/longeren en iets minder wanneer ik niet ga rijden (stal en wei uitmesten, voeren, water naar de wei brengen, even losgooien, praten met de buren... ) In het weekend ben ik er vaak langer.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:08

Ik ga meestal doorde week om half zeven 's avonds weg en ben dan ongeveer om half tien weer terug. In het weekend ben ik er langer.
Ik werk tot 5 uur, dan even eten en dan meteen weg.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:21

door de weeks als ik gewerkt heb ga ik savonds heen en in de weekend van 12 tot half 6 meestal! Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Hedwig

Berichten: 56
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:36

ligt eraan.met me school,tijd en of ik anderen dingen moet doen.
maar ik besteed ALTIJD gemiddelt 2 uur aan me paard,niet minder.
in het weekend ben ik er vaak van 10 tot 7. Dromen

Je ben nooit uitgeleerd over paarden.


Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:18

In de winter besteed ik wat minder tijd aan haar dan in de zomer, omdat ik dan naar school moet, uit school naar haar toe ga, maar niet door het donker van haar stal naar huis mag fietsen (half uur-3 kwartier) en dus heel snel moet zijn.. Meestal zo'n 1,5 uur.
In de zomer veel langer, ook als ik nog naar school moet, vaak ga ik dan 's avonds nadat ik heb gegeten. dan heb ik een beetje huiswerk gedaan, ouders blij, leraren blij, en ik blij dat ik naar elise kan Haha!
In de vakantie ben ik er ook zo de hele dag. nu dus Haha!

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 14:51

2 uur door de week, in et weekeind meer en in de vakanties nog meer Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:31

ongeveer 2 uur per dag door de week, zonder uitmesten, want ze staan nu dag en nacht buiten. En 's weekends meer.. Lachen

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:55

ik ga meerdere keren per dag op en neer naar mijn pony. ik kan er nog niet oprijden maar ik ben altijd wel rond de 2 uur per dag kwijt. (dat is de tijd dat ik wat doe, ik ben er meestal wel rond 4 uur t/m 8 uur. zaterdag doet mijn vriendin het voor me en zondag ben ik er altijd van 11 tot half 4 en dan nog een keer van 6 tot 8 uur s'avonds.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 16:30

ik ben toch zeker s winters wel drie uur bezich. ze staan al zo lang op stal, dus wil ik veel met ze doen. in het weekend kan ik er de hele dag wel hangen.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:04

door de weeks minstens 2 uur en in het weekend ben ik er meestal de halve dag


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Dorien_Boy, Fleuribelle, Googlebot, MAD_fan, RvT en 75 bezoekers