Verzorgster laten mee betalen voor pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
i_love_sil

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: GROU CITY

Verzorgster laten mee betalen voor pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 15:37

Hallo,
Volgend jaar krijg ik het nog drukker en de verzorhgster die ik nu heb krijgt een eigen paard.
Dus ik ga een nieuw everzorgster zoeken voor kas en sil.
Ze/hij mag er alles meedoen
Poetsen stappen wat dingetjes leren
Al gaat ze een dagje met hem weg(dat weet ik het wel)
Zolang hem niks gebeurd mag dat wel en ze leren er ook nog eens wat Maar wat vinden jullie er van om een verzorgster dan mee telaten betalen?
wie doet dat ook en hoeveel in de maand
Graag reacties

Paardrijden: vallen en weer op staan
BEKIJK PLEASE MIJN PROFIEL EN MISSCHIEN KEN JE GELDERBLOM


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:39

Ik vind van niet in dit geval.
JIJ hebt iemand nodig, en dan moet iemand dus betalen om jou te helpen omdat je het alleen niet red?
Dan heb jij (als ik het goed heb) nog eens jonge dingen ook, waar dus niet mee gereden kan worden.
Nee sorry, maar als ik geen eigen beesten zou hebben, zou ik niet tegen betaling jou beestjes gaan doen.
Bij mij is het heel simpel:
Ze mogen alles doen, gratis, alleen als ze willen lessen ofzo moeten ze zelf betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:41

En ik sluit me voor de verandering maar eens aan bij Stef. JIJ hebt toch een probleem? Waarom zou een ander dan gaan betalen om jouw probleem op te lossen?

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:56

Ik vind dat een verzorgster die mag rijden en eigenlijk het paard op zijn dagen als eigen paard mag beschouwen best wat mag meebetalen. Ik zelf rijd een paard bij en betaal de verzekering, 40 gulden per maand. Dat vind ik heel normaal, die ander heeft dan wel te weinig tijd en het zal wel haar probleem zijn, maar alsof ik het doe van: Nou ok, als je per ze hulp nodig hebt, offer ik me wel op."
Ik ben dolgellukkig dat ik haar mag rijden en verzorgen, en het is een goede oefening voor later een eigen paard. Niet alleen de lusten maar ook gedeeltelijk de lasten. en diegene die dat gaat doen betaalde normaal nog tien keer zoveel om op een manege 1 uurtje per week op een manegeknol te mogen rijden. Duys mag zij/hij voor deze kans echt wel wat neertellen.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:09

ik ben het met STEF eens

die verzorgster zou er eerder voor moeten betalen zij rijd poets verzorgt jou pony daar moet jij haar dankbaar voor zijn !!

wil zij er wat mee doen met die pony bijv. ponykamp weet ik veel zij moet dat betalen lessen ook en zo !! dat vind ik normaal !!!! maar als ik geen verzorgpony zou hebben zou ik er nooit 1 kiezen waar ik voor zou moeten betalen Clown


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:21

Sorry maar ik vind het ook een beetje gek om te gaan betalen voor een verzorgpaard/pony.
Met mijn verzorgpaard doe ik ook alles zelf, box uitmesten, verzorgen, het is dat ze afgekeurd is als rijpaard, maar anders had ik er nog wel meer mee mogen doen.

Het paard krijgt aandacht op een correcte manier, slaapt dagelijks met haar veulen in een schone box en staat er altijd netjes verzorgd bij.
Maar ik ga er echt niet voor betalen, ik doe er zoveel!!!

Hij belt me zelfs op met dit weer om de paarden binnen te halen omdat hij zelf niet kan, dat vind ik leuk.

Ik wil wel mijn eigen lessen betalen, mocht ik met een paard les gaan volgen, want dan ben ik niet afhankelijk van de eigenaar.

En het veulentje van mijn verzorgpaard leer ik ook allerlei dingen zodat ie superbraaf Schijnheilig op de keuring is.

Uiteindelijk heeft de eigenaar er alleen maar baat bij, omdat hij die dingetjes zelf niet hoeft te doen, als ie het al zo druk heeft.

Gr. Adriana

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:38

vind niet dat je hier geld voor kunt vragen, die mensen helpen jouw juist!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:44

jah ben het een deel met hun eens..
Zij doen wel alles met jou paard maar zij kunnen ook zorgen dat jou paard kreupel word en geven jou de rekening van de DA...
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan..

Ik doe zelf ook alles met Bonanza (is neit van mijzelf is) en ik hoef ook niks te betalen, ik ga binnenkort met dr op wedstrijd, maak buitenritjes, mag dr een dagje mee naar vriendin hebben.. Maar als ik Bonanza (per ongeluk) kreupel heb gereden en de DA moet komen dan zal ik niet te misselijk zijn om die rekening te betalen...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:45

ik vind dat je er zeker geld voor kan vragen maar dat heb ik al vaker gezegd, kijk die topics die Cody gaf maar eens door.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:38

het lijkt me niet terecht om te betalen als je alleen maar werk voor iemand doet. Als het om rijden gaat heb ik er al mijn twijfels over eigenlijk maar in dit geval zou het wel heel raar zijn.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 19:38

Mijn verzorgster moet Max uitmesten in de winter, in de zomer af en toe het weiland verder moet niets. Ze mag wel als ze wil elke dag rijden en ik vraag niets.
Ik vind in jou geval dat je al helemaal geen geld moet vragen. Zij helpen jou.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 20:14

ik zou er geen geld voor vragen. Want als ik het zo lees kan diegene er niet op rijden. Maar wel poetsen enzo, daar zou ik echt niet voor gaan betalen, dat kun je ook bij een manege pony doen. En als diegene ook moet uitmesten zou ik het helemaal niet doen, maar dat zet je er niet bij, dus weet ik ook niet.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

wat ik betaalde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 20:28

ik verzorgde haflingers bij een man die er zelf niks mee deed en ik betaalde het bekappen, de hoefijzers en andere spullen die ik nodig had, zoals deken, borstels en zadel. dat vond ik een prima regeling.

als jij iemand anders vraagt vind ik het raar dat je geld vraagt, jij hebt immers alle rechten over het beestje. ik zou geen geld vragen, dan hou je zelf ook een vinger in de pap

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:45

Moeilijk te zeggen... Aan de ene kant: Jij hebt er hulp aan en hebt diegene nodig.
Aan de andere kant: Iedereen die 'n paard heeft moet ervoor betalen, dus als je er alles mee mag doen issie 'n beetje van jouw en zou je ook wat mee kunnen betalen...

Het is maar net hoe je 't bekijkt...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:52

Ik vind dat het best kan..
Ik denk wel dat je meestal een wat serieuser iemand treft (lang niet altijd natuurlijk)
Een fjord hier in de buurt werd door 2 mensen gehuurd, ieder mocht 1 dag in de week rijden, en beide betaalde ze 100 GULDEN!!!!! Dat vond ik echt absurt..
Maar een vriendin rijd een pony, die man heeft die pony eigenlijk voor haar, het is als het ware haar pony, alles gaat in overleg met haar, maar ze moet ook uitmesten etc. Maar dit vind ik persoonlijk een ander geval omdat het echt "haar" pony is.. Zij betaald 50 Euro, vind ik heel reeel.. Zou voor dat geld ook wel zo'n "verzorgpony" willen..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:45

Ik sluit me bij de meeste meningen aan. Ik heb ook een verzorgster erbij voor de meiden. Simpelweg omdat ik het in mijn eentje niet red, dus ik heb haar nodig! bv Vorige week waren wij een week op vakantie, dankzij Mattis (verzorgster) kan dat dus gewoon. ZIj heeft die week gevoerd, gemest, buiten gezet, binnen gehaald, etc etc

Ik vind dus niet dat ik haar daar geld voor kan vragen. Zelfde geld voor jou, jij hebt ze nodig...

Bovendien vind ik -op het moment dat een verzorgster of bijrijder meebetaalt- dat zij dan ook mede zeggenschap heeft. En ik wil ten alle tijden baas over mijn eigen pony's zijn.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 06:39

Buitenzorg schreef:
Ik sluit me bij de meeste meningen aan. Ik heb ook een verzorgster erbij voor de meiden. Simpelweg omdat ik het in mijn eentje niet red, dus ik heb haar nodig! bv Vorige week waren wij een week op vakantie, dankzij Mattis (verzorgster) kan dat dus gewoon. ZIj heeft die week gevoerd, gemest, buiten gezet, binnen gehaald, etc etc



Ik verzorg weleens alle beesten van mijn buurman. Vorig jaar 4 pony's, 2 honden, 1 kat, 2 duiven en 2 konijnen. Als ik dit heb gedaan krijg ik wel altijd wat geld omdat er toch wel veel werk aan zit. Ze moeten elke uitgemest worden en beweging hebben. Alle beesten moeten gevoerd worden en de honden uitgelaten.

Wij hebben eerder een verzorgster gehad die kreeg betaald voor het verzorgen van mijn Haflinger, maar eigenlijk was dat absurd, ze kon er alles mee van rijden, poetsen etc.
Betalen van verzorgsters doen we niet meer, ze hebben toch wel zat, ze kunnen gewoon alles doen wat ze leuk vinden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:41

Het is bij mij zelfs andersom.
Daar waar mijn paard op stal staat, rijd ik ook een jonge merrie.
Ik betaal er niet voor, krijg er ook niet voor betaald.
Maar alle kosten zoals lessen, startkaart, startcoupons en wedstrijdgeld wordt door hun betaald. Zij krijgen er een geklassificeerd paard van en kunnen daar op den duur, zij het door de fokkerij, zij het door verkoop, weer aan verdienen.

Ik zou zelf niet betalen om een pony te mogen borstelen. (zelfs niet om te mogen rijden).

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:35

ik persoonlijk vind dat geld vragen voor hulp niet kan.
we hebben zelf ook paarden waarvan ik er geen eentje kwijt zal willen.
soms groeit het werk me boven het hoofd.
dan heb ik het over les geven... paardrijden, werken, paardenverzorgen, stallen uitmesten, nu moetn er 2 geinsimineerd worden en het trainen van paarden.
ik heb dus hulpjes....
het gekke is dat ik eerst een hulpje had die eiste dat ik haar moest betalen, terwijl ze alleen maar de paarden reed en zelfs te beroerd was om dat betrefte paard zijn hoeven uit te krabben...tot gevolg rotstraal en enkele keren blijnen.
kijk als je in nood zit...en je vraagt een verzorger... dan moet je de vrijwillige hulp accepteren.
de meeste verzorgers hebben te weinig geld om zelf een paard te onderhouden...als ze zo idolaat waren van paarden en ze hadden er het geld voor dan hadden ze er zelf wel eentje gekocht...toch of is dat niet zo.
paardrijden is immers al een dure sport....
vroeger kwam ik ook net rond met mn centjes toen ik een paard had.
nu gaat het beter.... maar soms nog wel krap.

het enige vind ik dat je best evt verzekering mag vragen..... de rest is voor eigen rekening.

je bent altijd nieuw ,je laatste hinnik was altijd het vriendelijkst. Je laatste kroel was altijd het warmst. Je laatste beweging het sierlijkst.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:03

Ik vind dat je er WEL geld voor kan vragen. Ten eerste vind ik de reden: niet kunnen rijden geen goed reden om het gratis te laten doen. Het gaat toch niet alleen om het rijden?!? In dit geval is het paardje jong, en over een paar jaar kan de verzorgster wel rijden. De eigenaar kost een jong paard toch ook geld. Je gaat je paard delen, dan kan een bijdrage geen kwaad, vind ik persoonlijk.

Bovendien, al vind je een goede verzorger,die bereid is te betalen dat is dat toch mooi meegenomen, of niet?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 23:38

als je echt een bijrijder hebt die echt alles op bepaalde dagen mag doen kan je er best geld voor vragen.

maar hulpjes; poetsen, verzorgen, in/uitstappen etc. die moet je inderdaad niet laten betalen.
ik geef die meiden die mij helpen altijd een les of lange rit of zo.

vandaag hebben er weer een aantal mij geholpen met een opendag hier in de buurt bij een naschoolseopvang en met die meiden gaan we binnenkort ff iets leuks doen.
bv. gezellie samen wat eten, biosje pakken en hier slapen, dag erna ff lekker rijden.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:15

Knipoog hoi, ik vind het belachelijk, eigenlijk zou het verzorgmeisje wat voor de moeite moeten krijgen, voor het uitmesten van de stallen, het berijden, het poetsen enz enz, dat hoeft niet natuurlijk, maar bij wijze van spreken. Knipoogje moet dus gewoon blij zijn als je iemand hebt die de dingen doet waar je zelf geen tijd voor hebt, en als iemand er zeer veel mee rijdt, dan vraag je, of ze een enkele keer b.v. meebetaald aan de hoefijzers ofzo, maar verder ergens aan meebetalen is pure onzin, dan moet je alles maar zelf doen, en geen verzorgster nemen.
Laatst bijgewerkt door snoocky op 26-06-02 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:22

Ik vind niet dat je die mensen mee kan laten betalen voor het verzorgen van JOU paardjes.

Ik zelf heb ook een verzorgster voor mij 2 jarige en ik mag blij zijn dat ze het wil doen want de meeste willen dat niet eens.Omdat het alleen het verzorgen er van is en niet rijden.Ik vind het leuk als ze dan iets mee neemt voor haar,maar dat doet ze uit vrije wil.Ik vraag toch of ze mijn paardje wilt doen dus ik moet tevrede zijn met wat ze te bieden heeft(geen geld) en daar ben ik ook tevrede mee.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 22:09

Ja sorry , maar ik vind toch ook dat je er geen geld mag voor vragen .
Die mensen doen dat om jou te helpen , dus ALS er iemand iets zou moeten betalen , zou jij dat zijn . Maar in dit geval moet er niemand iets betalen . Jullie hebben er allebei baat bij !

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Googlebot en 80 bezoekers