Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
pinuts schreef:lamar.. Hoezo is het kwetsend dat je geen paard zou kunnen betalen?? Ik bedoel.. omdat jij niet kan werken, moet je maar een luxe ontspanning hebben?? Nee, helaas het leven is hard. Ga naar een verzorgpaard als je niet met je wajong een paard kan onderhouden. Er zijn genoeg mensen die geen paard kunnen onderhouden, en dan moeten de mensen met een wajong wel 1 hebben omdat het zielig is?? Omdat ze niet meer kunnen krijgen?? Wees blij met wat je krijgt, en ga niet vragen om extreme luxe. ( ja zo noem ik een paard.. heb je echt NIET nodig..)
KoudbloedKim schreef:Janski: Ik ben het in het grootste gedeelte met je eens.
In mijn geval wegen de voordelen van mijn paard (en andere dieren) zwaarder dan het zuinig leven.
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook weleens gefrustreerd ben als ik halverwege de week al door mijn weekgeld heen ben.
Ik zou ook weleens boodschappen willen doen zonder eerst alles na te tellen in mijn portemonnee.
Maar als ik dan naar de manege ga en Kim begroet mij met een hinnikje, dan is het dat (in mijn geval) 300% waard.
Daarbij komt nog dat ik ruimte heb in mijn ziek-zijn.
Als ik te ziek ben om de deur uit te gaan of als ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis, dan is er geen nood aan de man.
Mijn paard staat namelijk 24 uur per dag buiten tussen ong. 20 andere paarden en pony's en ze krijgt gewoon onbeperkt hooi.
Als dit niet zo zou zijn en ik zelf elke dag heen zou moeten om bijv. uit te mesten, te voeren of beweging te geven, dan had ik geen eigen paard kunnen houden.
Ik verdien misschien zelf geen geld, maar ik probeer met mijn vrijwilligerswerk wel iets bij te dragen en dat lukt aardig en ik heb hierdoor het idee dat ik ook alles uit mezelf haal wat ik kan.
KoudbloedKim schreef:En toch is het voor mensen met een betaalde baan/mensen zonder uitkering wel heel makkelijk praten.
Niemand wordt zomaar afgekeurd en ook al lijkt je ziekte voor de buitenwereld maar iets kleins, voor degene die die ziekte heeft is het soms gewoon ondragelijk.
Ten eerste moet je je ziekte(s) accepteren en dat is iets wat heel erg moeilijk is, want je wilt natuurlijk veel liever gezond zijn.
En bij het besef dat je dus echt ziek bent en steeds zieker wordt, kun je daar behoorlijk wanhopig door worden.
Bovendien is het vinden van een geschikte vrijwilligersbaan net zo moeilijk als het vinden van een echte baan.
KoudbloedKim schreef:
Soms is het ook fijn om iets voor een ander te doen zonder er iets voor terug te krijgen.....
@Yellowcab: Dankje..
Yellowcab schreef:Veel wajongers in dit topic (of degene die het punt van de wajongers verdedigen) jullie zeggen allemaal dat wij jullie NIKS gunnen. Dit is helemaal niet waar en wordt ook nergens gezegd. Maar extreme luxe vinden we overdreven omdat veel werkenden dat ook niet kunnen betalen. Ja tuurlijk is het heel vervelend maar er zijn wel meer dingen niet eerlijk en verschil moet er zijn. Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven.
KoudbloedKim schreef:Janski: Heb je dat laatste tegen mij?
Ik werk namelijk al..
Die levensstijl herken ik wel heel erg bij mezelf.
Daar heb ik ook voor moeten kiezen toen ik aan Kim 'begon'.
En ik vind dat helemaal niet erg, want ik wéét waarom ik niet meer geld te besteden heb.
Ik ga daarom ook niet zeuren over dat ik meer geld zou willen hebben, want dat verdien ik simpelweg niet, juist omdat ik al een eigen paard heb.
Maar wat zo moeilijk is; een lichamelijke ziekte kun je nog laten zien aan een ander.
Op mijn Epilepsie na, vallen mijn andere ziektes niet op aan de buitenkant.
Je kunt soms van binnen zó'n zware strijd leveren en er van buiten gezond of 'normaal' uit zien.
Daar komt soms echt onbegrip uit voort.
Moonfish13: Dan hebben we daar een andere mening over.
En dat geeft niks, je kunt het niet altijd eens zijn met een ander.
Yellowcab schreef:@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.