Wie weet waar Nikita is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wie weet waar Nikita is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 17:06


Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:11

Chantal IJmker weet het zeker: Nikita is gestolen. Shetlandhengst Mickey staat nu alleen in de wei.
(Foto Ingrid Bertens)


Nikita is gestolen. Dat weet IJmker zeker. Het slot is doorgeknipt, het schrikdraad is vernield. Er waren bandensporen van een auto met aanhanger. Grote voetstappen. "Iemand heeft hem meegenomen, dat kan niet anders."
IJmker kocht Nikita elf jaar geleden. Tot die tijd had ze een rijpaard. "Dat moest ik in laten slapen. Inmiddels had ik niet genoeg tijd meer om dagelijks paard te rijden, maar ik wilde ook niet helemaal zonder." Vandaar dat ze samen met een vriendin Nikita kocht. "Puur voor de hobby, we vonden het allebei leuk om een paard te verzorgen."
In het weilandje staat nog een Shetlandhengst, een zwarte, Mickey. IJmker: "Die staat er sinds een paar maanden, ze konden het prima vinden samen." De dieven lieten Mickey ongemoeid.
IJmker: "Ze moeten het echt op Nikita gemunt hebben. Mickey is veel makker dan hij, Nikita komt niet zo snel naar vreemden toe. Ze hebben het hek netjes achter zich dichtgedaan. We zagen eerst niet eens dat het slot stukgeknipt was, we begrepen er niets van."
IJmker heeft inmiddels aangifte van diefstal gedaan bij de politie. Ze probeert overal aandacht te krijgen voor de verdwenen Nikita. "Zijn foto heb ik naar alle paardenhandelaars, fokkers en maneges gestuurd die ik ken. Ik heb overal in de buurt affiches opgehangen met een foto van Nikita." Ze is inmiddels alle weilanden langsgereden, in de hoop dat hij ergens zou staan. "Ik hoop dat er iemand is die hem herkent."
Volgens IJmker is Nikita een gewilde Shetland. "Er zijn de laatste jaren verschillende mensen langsgeweest om te vragen of we met hem wilden fokken. Dat hebben we nooit gedaan. Ik denk toch dat-ie daarvoor is gestolen, voor de handel of om mee te fokken. Of misschien door een vader die zijn kind een paard heeft beloofd. Ik hoop maar dat ze goed voor hem zorgen."
Nikita is wit met zwart gekleurd. Hij heeft een zwart hoofd, zijn rechtervoorbeen is zwart en hij heeft een zwarte vlek op zijn rug. Verder heeft hij aan zijn rechterflank een zwarte stip. Wie de gouden tip heeft, kan rekenen op een beloning van vijfhonderd euro. "Dat is veel meer dan hij zou opbrengen op de markt. Maar dat kan me niet schelen, het is mijn paard en ik wil hem terug."

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:14

ik heb het gelezen in de krant hier, is niet leuk! Een paar jaar geleden zijn er ook shetlanders gestolen hier in de buurt, daar hebben ze er geloof ik van de 5 maar 1 gevonden.

gr linda

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:35

Dit is toch niet normaal meer?

Elkaars dieren stelen


DE LUI VAN TEGEWOORDIG OOK Boos! Boos!

Je pony kan niet eens meer VEILIG in een weiland staan.. Huilen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 19:01

lijkt me zoo erg als dat gebeurd.. Het is toch gek voor woorden dat anderen met hun tengels aan je spullen gaan zitten, en nu gewoon je paard jatten! echt niet normaal meer

Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 19:16

Sjonge jonge, wat een niveua weer zeg!
Echt raar dat iemand dat doet! Maar hopen dat ie goed verzorgt wordt, en dat ie terug gevonden wordt!

Echt stom! Boos!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:00

hoi,
wat vreselijk
bij ons in de buurt was er ook een keer een pony gestolen en die hebben ze dan weer terug gevonden maar die pony had een witte kol en een wit been, die hadden die mensen die hem gestolen hadden de kleur van zijn normale vacht geverfd zodat hij niet op die vermiste pony leek
dus goed opletten he
ook als je een zwarte of witte shet ziet kijk dan of hij het misschien is, misschien is hij ook geverfd
veel sterkte en suc6 met zoeken
ik zal ook goed rond kijken!
dit vertel ik trouwens niet om je bang te maken maar om je te waarschuwen

-x-x-x- kitty

p.s.: ik krijg eigenlijk nu ook de kriebels dat mijn verzorgshetties worden gejat, ze staan ook in het weiland

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus


Anoniem

Wat een mensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:10

Wat een verschrikkelijk zielige mensen heb je toch op deze wereld rondlopen. Ik heb er geen woorden voor maar houd mijn oren en ogen open...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 21:11

ik las het ook in de krant, echt erg voor die mensen..
het zou je maar gebeuren.. eigelijk toch te gek voor woorden dat er mensen rondlopen die andermans dieren stelen? Frusty

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:21

Bij zo'n bericht krijg je echt weer het idee dat je dieren in een weiland nergens meer veilig zijn. Wat een idioten lopen er toch rond, blijf van andermans bezit af. Maar ja, voor ons makkelijk gezegd.............

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 08:17

echt verschrikkelijk, je zou opeens maar een pony kwijt zijn... Boos! Boos!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 11:06

Dit slaat echt totaal nergens op Boos! Misselijk Eigenlijk vind ik 't ook wel dom, ipv dat ze 'n superwaardevol paard jatten gaan ze 'n shetje jatten Frusty Zo duur zijn ze toch niet Verward Boos! Ok, hij had 'n leuke kleur, maar om daarom nou iemands vriendje af te pakken Boos! Boos! Boos!
Ik vond 't bij m'n verzorgpony's ook nie zo leuk dat ze op 'n land langs de weg stonden, maar eigenlijk moet 't gewoon kunnen. Mensen moeten van andermans eigendommen afblijven Boos!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:46

Het zou je maar gebeuren zeg!!! Moet er niet aandenken.... Boos! Sommige mensen...grrrr

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:41

Het lijkt me echt vreselijk om zo'n leeg weiland aan te treffen, dan ben ik toch een beetje blij dat die van mij erg moeilijk te laden is, erin slaan heeft geen zin, elke keer weer met een ruim half uur geduld staat hij erin, ik denk niet dat dieven daar de tijd voor nemen Haha!

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

~sielig~

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:15

wat erg! een eigen pony weg weten jullie zeker dat hij gestolen is? mijn vriendin heeft ook een shat gehad en ze dachten dat die was gestolen maar was jammer genoeg onsnapt en de druke weg op gegalopeerd en overreden ik hoop niet dat jou lieve hengst dat is overkomen. ik hoop als hij is gesloolen dan heeeeeel goed wordt verzorgt en snel weer trug is nog veel sterkte! he ik hoop echt dat hij snel trug is!

profiel vernieuwt!! 24-08-06 Goh ben jij ook weer eens online? JA!!!

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:29

Het laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat de shetlander weer gevonden is en weer veilig thuis staat...

En man herkende de shetlander, hij stond bij een merrie in het weiland, dus moet thuis even wennen dat hij zijn vrouwtje zo snel alweer kwijt is..

Groeten Marcia

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:31

yep, hij is idd weer terecht!! Zal ff kijken of het bij BNDestem erop staat! Een vrouw uit Zundert was in Tilburg, en die had hem herkend, hij stond daar in de wei, de eigenaar zei dat ie van de markt afkwam.

Bron: BNDeStem

Hengst Nikita is weer terecht
Van onze verslaggeefster


Dinsdag 25 juni 2002 - BREDA - Nikita is terecht. De 15-jarige Shetlandhengst, die werd gestolen uit een weiland bij Bavel, is gisterenmiddag in Tilburg teruggevonden. Een oplettende inwoonster van Zundert herkende het paard.


Ingrid Snepvangers had de foto van Nikita in de krant gezien. "Ik heb zelf paardgereden, ik vond het zo'n zielig verhaal." Toen ze naar een afspraak in Loon op Zand reed, zag ze de hengst in een weiland staan. "Ik dacht nog: het zal toch niet zo zijn? Ik ben er nog een keer langsgereden en hij leek er wel erg veel op. Dezelfde tekening en dezelfde zwarte vlek op zijn rug." Het was hem. De 33-jarige eigenaresse Chantal IJmker stapte meteen in haar auto toen ze het hoorde. "Ik durfde het bijna niet te geloven dat het hem echt zou kunnen zijn." Maar toen ze hem zag staan, wist ze het direct. "Hij reageerde op het geluid van mijn auto. En toen ik zijn naam riep, kwam hij meteen naar me toe."
Nikita werd ongeveer twee weken geleden uit zijn weiland tussen Bavel en Ulvenhout gestolen. De man die Nikita in zijn bezit had, beweert dat hij hem op een paardenmarkt had gekocht. Chantal: "Hij zou hem van iemand uit Tilburg hebben gekocht." De man wordt vandaag verhoord door de politie.


gr linda

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 21:20

liberty schreef:
yep, hij is idd weer terecht!! Zal ff kijken of het bij BNDestem erop staat! Een vrouw uit Zundert was in Tilburg, en die had hem herkend, hij stond daar in de wei, de eigenaar zei dat ie van de markt afkwam.

Bron: BNDeStem

Hengst Nikita is weer terecht
Van onze verslaggeefster


Dinsdag 25 juni 2002 - BREDA - Nikita is terecht. De 15-jarige Shetlandhengst, die werd gestolen uit een weiland bij Bavel, is gisterenmiddag in Tilburg teruggevonden. Een oplettende inwoonster van Zundert herkende het paard.


Ingrid Snepvangers had de foto van Nikita in de krant gezien. "Ik heb zelf paardgereden, ik vond het zo'n zielig verhaal." Toen ze naar een afspraak in Loon op Zand reed, zag ze de hengst in een weiland staan. "Ik dacht nog: het zal toch niet zo zijn? Ik ben er nog een keer langsgereden en hij leek er wel erg veel op. Dezelfde tekening en dezelfde zwarte vlek op zijn rug." Het was hem. De 33-jarige eigenaresse Chantal IJmker stapte meteen in haar auto toen ze het hoorde. "Ik durfde het bijna niet te geloven dat het hem echt zou kunnen zijn." Maar toen ze hem zag staan, wist ze het direct. "Hij reageerde op het geluid van mijn auto. En toen ik zijn naam riep, kwam hij meteen naar me toe."
Nikita werd ongeveer twee weken geleden uit zijn weiland tussen Bavel en Ulvenhout gestolen. De man die Nikita in zijn bezit had, beweert dat hij hem op een paardenmarkt had gekocht. Chantal: "Hij zou hem van iemand uit Tilburg hebben gekocht." De man wordt vandaag verhoord door de politie.


gr linda


Gelukkig dat hij weer terug is!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik las bij horses of the dutch bij paardenpraat dat er iemand zijn pony kwijt was en hem weer heeft terug gevonden in een weiland op het industrieterrein in tilburg. Misschien een tip voor andere mensen die hun beestje kwijt zijn????

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 00:03

Haha! Gelukkig issie weer terrecht, heeft ie in die tussentijd misschien gedekt Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

shet gestoelen en gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:41

Wat een wereldgeluk dat hij weer terug is, wat goed van die vrouw dat ze zo allert was!!! pfff, ik las het eerste dat ie gestolen was en daarna dat hij terecht was, happy end gelukkig....
Chantal, wat zal jij immens gelukkig zijn! Pling

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 01:23

gelukkig is ie weer terug.....
Ik vind t alleen maar heel STOM dat je een shet jat en in een weiland zet. Daar is Nederland toch veel te klein voor. Je werkt jezelf er alleen maar mee in de nesten, en laat staan de eigenaar die waarschijnlijk nachten wakker heeft gelegen Boos!

Lolalover
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 19:46

Nou, gelukkig is die weer terug! Haha! ik vind dat eigenlijk ook helemaal nergens op slaan als je een shet jat, dan kan je beter een super goed sportpaard ofzo jatten (is ook niet leuk maar ja, dat lijk me logischer...). en ik vind het ook idd heel raar dat iemand dan een shet jat want hij nestelt zich in de porblemen en idd, hij geeft de eigenaar de schrik van zijn/haar leven! Frusty

Lovers Lola is the best of the world!! Lovers

ellezsz
Berichten: 16
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: amersfoort

wat dom he

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 12:03

ik vind het heel zielig voor je!!!!
je steelt toch geen dieren van elkaar
nix is meer veilig.
we leven met je mee
dit is voor iedereen:


Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! kijk uit met dieven!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! [/b]

I love Manneke en Bumper for ever!!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 19:25

JULLIE zeggen allemaal gelukkig is hij weer terug.
ze weet alleeen waar hij staat en of ze hem nou terug krijgt is de vraag of heb je hem al terug?

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 18:23

wat erg man.
ik hoop dat je hem terug krijgt.!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Danuah, Delaja, DreamGuide, FrNo, Goldwynn, Hobbyhorse, janneke_S, Jayya, Jeska2, Kalea, meniekske, nick_en_ik, Niello, perdjes, Roadracer, xPabloBokt en 68 bezoekers