100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:15

F_Orumster schreef:
DDDMakkink schreef:
ik hoor over 3 weken of ze een baan hebben gevonden die bij mijn situatie past
lijkt mij heel erg stug aangezien mijn mankementen maar goed met het UWV weet je het dus maar nooit

Hier straalt nou niet echt uit dat je aan het werk wilt.
Je drukt bij voorbaat jezelf al in een ik-kan-niks hoekje.
Daar zit geen werkgever op te wachten, een dergelijke instelling.


ja het lijkt mij erg stug dat ze een baan vinden die ik aan kan.
en die past bij mijn situatie
ik zeg nergens dat ik niet zou willen werken

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:10

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.


Jij snapt het niet hè?
Mensen met een wajong uitkering moeten harder werken dan gezonde mensen die hard werken. Die moeten iedere dag keihard werken om de dag te overleven. Die zijn 24/7/365 aan het werk, hebben nooit vakantie en ook geen weekend. Een vrije dag nemen bestaat niet en nachtrust staat vaak niet in hun woordenboek.


Ik weet wel zeker dat de meeste mensen met een wajong er een moord voor zouden plegen als ze "alleen maar hard hoefden te werken" en verder gewoon lekker gezond, met weekenden en vakanties en normale doordeweekse zorgjes door het leven konden gaan.

En dat durf jij te vergelijken met kinderen van ouders die geen geld hebben?
Ik ben een kind van ouders die geen geld hadden. Dat is wel even heeeeeeel iets anders!!


Als het zou kunnen, zou ik graag met zo iemand willen ruilen! Iemand die 100% gezond is en ook nog keihard kan werken!

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:06

Ik heb een tijdje samengewoond met iemand zodat we alle kosten konden delen en toen was het te doen, mits je iemand achter je hebt staan of een vette spaarrekening voor bijzondere kosten. Heb beide, maar spaarrekening kan en mag ik zelf niet bij. Nu woon ik tijdelijk alleen en met een inkomen van 900 en huur van 400 en nog wat verzekeringen etc hou je gewoon niets over. Nu heb ik gelukkig hele fijne ouders die weten dat mijn dieren alles voor mijn zijn en ja... dan ben ik met 25 gewoon weer even financieel afhankelijk van mijn ouders met mijn paarden. Hoefsmid, wormenkuur, dierenarts... kan er allemaal flink inhakken.

Als het goed is ga ik binnenkort samen wonen met mijn vriend en is het allemaal weer veel ruimer.

Maar als je helemaal alleen staat... kijk ik zeg zelf ook altijd... zal liever droog brood en water nemen, maar het is gewoon écht bijna niet te doen. Vervolgens krijg je ook veel stress wat je als Wajonger ook niet te goede doet. Ik geloof dat je als Wajonger er nog een paar uur bovenop zou mogen werken... als ik dat zou kunnen zou ik doen.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:11

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.


Jij snapt het niet hè?
Mensen met een wajong uitkering moeten harder werken dan gezonde mensen die hard werken. Die moeten iedere dag keihard werken om de dag te overleven. Die zijn 24/7/365 aan het werk, hebben nooit vakantie en ook geen weekend. Een vrije dag nemen bestaat niet en nachtrust staat vaak niet in hun woordenboek.


Ik weet wel zeker dat de meeste mensen met een wajong er een moord voor zouden plegen als ze "alleen maar hard hoefden te werken" en verder gewoon lekker gezond, met weekenden en vakanties en normale doordeweekse zorgjes door het leven konden gaan.

En dat durf jij te vergelijken met kinderen van ouders die geen geld hebben?
Ik ben een kind van ouders die geen geld hadden. Dat is wel even heeeeeeel iets anders!!


Jij snapt mijn punt duidelijk ook niet dus hier ga ik verder niet eens op in. Maar als iemand zegt dat iemand die werkt voor zijn paard het minder zou waarderen dan iemand die dat niet doet schop je bij mij behoorlijk tegen het verkeerde been.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:13

Stel: je hebt een beperking, maar je bent niet zo slecht dat je niet kunt werken.
Je werkt keihard om financieel rond te kunnen komen, maar buitenom je werk kun je gewoonweg niets meer.
Alle energie gaat op aan werk.
Van het geld dat je met je keiharde werken (eigenlijk meer dan je kan) verdient moet je in Nederland ook nog een flink deel naar de overheid brengen.
Dat geld wordt gebruikt voor o.a. uitkeringen, waar ik helemaal achter sta.
Maar als iemand met een uitkering (of dat nu wia, wao, zw, ww, of wat dan ook is) dan wel een paard kan houden, terwijl je dat zelf ook graag zou willen maar niet kan, dan kan ik me voorstellen dat dat pijn doet.
Uitkeringen zijn een verzekering voor mensen die echt niet zelf voor hun inkomen kunnen zorgen.
Een verzekering die er voor zorgt dat je kunt eten, wonen, en andere basisbehoeften.
Maar een paard is pure luxe en hoort daar in mijn ogen niet bij (net als bv vakanties).
Dat mensen met een uitkering al zoveel hebben moeten inleveren klopt, maar er zijn ook andere dingen om voldoening uit te halen dan een duur iets als een paard.
En zelf op water en brood gaan leven en heel je leven wegcijferen voor je paard, dat is ook niet bevorderend voor je gezondheid lijkt mij.
Ik ben het dus helemaal eens met Yellowcab.

Overigens wordt het verhaal anders als je bv samen woont, thuis woont, of iemand draagt flink wat bij in de kosten voor je paard.

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:25

ben het met je eens inge, ken gezinnen die kei, en keihard werken om alles rond te kunnen draaien, en die nooit op vakantie kunnen, ze doen het met het geld wat ze hebben. Een luxe als een paard is dan gewoon iets wat niet kan, denk aan een mooie boot, een nieuwe auto.. is gewoon duur. ( en een paard moet je ook nog onderhouden ) Zou mij vreemd lijken idd dat die mensen geld inleveren om mensen in een uitkering een paard te kunnen laten bekostigen

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:38

Precies mijn punt ook! Dat bedoelde ik ook met een hoop armere gezinnen die ook graag een paard zouden willen maar het dus niet kunnen betalen, die mensen gun ik het ook van harte maar het is echt een luxe product wat gewoon niet voor iedereen is weggelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:29

Dus een paard is luxe.... dan is een hond ook luxe en een cavia en een auto en champignons op je tartaartje en schoenen van ziengs en kleding van shoeby. Waar houdt de luxe dan op voor iemand met een wajong? En dus mag een wajonger geen luxe omdat de wajong alleen voor basisbehoeften is. Dan ben je chronisch ziek, wat al een behoorlijke straf op zich is... en omdat je dan niet kan werken en ongewild gedwongen van een uitkering moet leven vinden een aantal belastingbetalers dat jij dan geen recht hebt op luxe. Wat een straf!!
Je hebt geen keuze... zoals de arme gezinnen wel hebben. Die kunnen tweeverdieners worden, werk zat in de schoonmaak en produktiesector! Beide 1200 euro per maand verdienen is toch al 2400 euro. En als ze dan bewust gekozen hebben om 4 kinderen te nemen (want er bestaat zoiets als anticonceptie) en bijvoorbaat met hun lage inkomentje wisten dat ze er niet goed voor konden zorgen dan hebben ze een beetje fout gepland. Dan hadden ze 1 kind moeten nemen en een paard, dat had wel gekund. Maar dat was een bewuste keuze, die 4 kinderen. Ongeplande 4lingen komen echt niet in iedere straat voor hoor.
Chronisch ziek worden was geen keuze... en als je dan wel goed kunt plannen mag dat niet want dan is het onverdiende luxe.... :')
Ik gun de wajongers toch wel wat meer dan dat en ik wil best wat meer belasting betalen zodat die mensen ook iets moois hebben in hun leven.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:34

Een hond, cavia en al het andere wat je noemt is ook luxe maar niet zo extreem als een paard, dat snap je toch zelf ook wel. Een auto zou nog noodzaak kunnen zijn vooral als je iets mankeert. Een paard kost veel meer tijd, energie en geld dan een cavia dus dat vind ik echt niet te vergelijken. Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:36

ik ben het wel eens met bovenstaande opmerkingen.
een paard is pure luxe.
als je een wajong uitkering hebt (zonder werkende partner) en een paard zou je paard dus op vol pension moeten staan. Dit is niet te betalen maar als jij je paard volledig zelf kunt verzorgen denk ik dat er ook een passende baan gevonden kan worden (of je partner moet je paard ook onderhouden natuurlijk)
Als het puur om de financien gaat zou ik het raar vinden als je wel een paard kunt onderhouden maar niet kunt werken.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:37

zo lamar, jij bent kortzichtig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:44

Wat is er dan zo moeilijk aan een paard onderhouden? Het is net zo moeilijk als een konijn verzorgen. Ik heb 2 paarden die zichzelf de hele dag in de wei redden. Al zou ik er een paar dagen niet naartoe zou gaan dan redden ze zich bij wijze van spreken nog zelf. Ik begrijp niet waarom die beesten zo nodig in een volpension moeten staan? Vinden ze niks aan hoor, de hele dag op stal.

En ik kortzichtig?
Ik zit tenminste niet vol afgunst als het om belastinggeld gaat.
In plaats van dat er hier ideeën geopperd worden hoe een wajonger ook iets moois in zijn of haar leven kan realiseren worden ze afgebrand over het feit dat ze zich zouden vergrijpen aan verboden luxe... wie is er hier nou kortzichtig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:46

Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening.


Ohhhhhh...... daar komt de aap uit de mouw :D

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:47

misschien een verzorgpaard zoeken?

Als je elke dag door weer en wind je paard kunt verzorgen in je uppie, geld kunt uitgeven aan de onkosten en evt de dierenarts kosten ook nog kunt betalen heb je meer te besteden dan de gemiddelde nederlander. dat lijk me niet helemaal kloppen in het plaatje!!

Maare gezondheid boven alles hoor, begrijp me niet verkeerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:57

Yellowcab schreef:
Een hond, cavia en al het andere wat je noemt is ook luxe maar niet zo extreem als een paard, dat snap je toch zelf ook wel.


Mijn hond is duurder in onderhoudt dan mijn paard. Mijn hond kost 65 euro per maand aan pijnstillers, 80 euro per maand aan maagtabletten, 10 euro per 3 weken aan anabolen (hij is oud), 69 euro per maand aan dieetvoer, een inenting kost 5 keer zoveel als die van een paard, hij moet ook 4 keer per jaar ontwormd wat evenveel kost als een paard.
Paarden hebben geen krachtvoer nodig, geen hoefijzers nodig, geen dure pensionstal nodig.
En grote operaties kosten bij een hond evenveel als bij een paard. Ik heb bij mijn vorige hond een kunstheup laten implanteren en een botbreuk laten opereren wat in totaal 10000 euro kostte.(en ik kon hem na 3 maanden alsnog laten inslapen |( )
Dus wie zegt dat een paard luxer en duurder is dan een hond?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-11 01:59, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 01:59

Heb ik ff geluk met mijn hond....
en tj, als ze zoveel aan pijnstillers gaan kosten vraag uik me af wie er blij van wordt. de hond of het baasje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:02

suuzepuus schreef:
Heb ik ff geluk met mijn hond....
en tj, als ze zoveel aan pijnstillers gaan kosten vraag uik me af wie er blij van wordt. de hond of het baasje...


Dat geeft de hond zelf wel aan.
Iedere hond wordt een keer oud en bij een groot ras kan je dan pech hebben.
Het is maar net wat je er zelf voor over hebt... net als bij die wajongers.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:05

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening.


Ohhhhhh...... daar komt de aap uit de mouw :D



Wat wil je daarmee zeggen?
Ik heb wel een paard, ik werk ervoor en kan ook op vakantie maar het kost me wel veel geld elke maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:12

Yellowcab schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Ik heb wel een paard, ik werk ervoor en kan ook op vakantie maar het kost me wel veel geld elke maand.


Tja... wat verwacht je nou dan?
Nu kan ik zeggen.... dan had je maar een beter betaalde baan moeten kiezen, een betere opleiding moeten volgen, blabla...
Dat is toch jouw keuze? Je bent toch gezond? Dan kan je toch keuzes maken qua werk en inkomen?
Of gaat je intelligentie niet verder en kun je daardoor geen beter betaald werk doen?

Dat zou erg kwetsend zijn, nietwaar?
Zo kwetsend is het ook voor een wajonger als die wordt afgebrand op de overbodige luxe van het hebben van een paard.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 02:18

Lamar schreef:
Dus een paard is luxe.... dan is een hond ook luxe en een cavia en een auto en champignons op je tartaartje en schoenen van ziengs en kleding van shoeby. Waar houdt de luxe dan op voor iemand met een wajong? En dus mag een wajonger geen luxe omdat de wajong alleen voor basisbehoeften is. Dan ben je chronisch ziek, wat al een behoorlijke straf op zich is... en omdat je dan niet kan werken en ongewild gedwongen van een uitkering moet leven vinden een aantal belastingbetalers dat jij dan geen recht hebt op luxe. Wat een straf!!
Je hebt geen keuze... zoals de arme gezinnen wel hebben. Die kunnen tweeverdieners worden, werk zat in de schoonmaak en produktiesector! Beide 1200 euro per maand verdienen is toch al 2400 euro. En als ze dan bewust gekozen hebben om 4 kinderen te nemen (want er bestaat zoiets als anticonceptie) en bijvoorbaat met hun lage inkomentje wisten dat ze er niet goed voor konden zorgen dan hebben ze een beetje fout gepland. Dan hadden ze 1 kind moeten nemen en een paard, dat had wel gekund. Maar dat was een bewuste keuze, die 4 kinderen. Ongeplande 4lingen komen echt niet in iedere straat voor hoor.
Chronisch ziek worden was geen keuze... en als je dan wel goed kunt plannen mag dat niet want dan is het onverdiende luxe.... :')
Ik gun de wajongers toch wel wat meer dan dat en ik wil best wat meer belasting betalen zodat die mensen ook iets moois hebben in hun leven.

Ooit van alleenstaanden met een beperking gehoord?
En dan heb ik het over een beperking die niet zo erg is dat je niet kunt werken, maar die wel je hele leven beïnvloed.
Mensen die werken om rond te kunnen komen maar verder bijna niets meer kunnen (omdat alles op gaat aan werken).
Die hebben niet de keuze om tweeverdiener te worden, die hebben geen 4 kinderen.
En als die mensen dan graag een paard willen hebben (of bv op vakantie zouden willen) maar ze kunnen dat niet, en iemand anders die leeft van een uitkering (die deels is betaald van zijn zuur verdiende maar afgestaan belastinggeld) heeft dan wel een paard (of gaat op vakantie) dan kan ik me voorstellen dat dat toch pijnlijk is (zou ik zelf iig wel hebben).
Een cavia kost je misschien een paar tientjes per maand, maar een paard kost veeeel meer dus dat vind ik duidelijk onder luxe vallen.

Lamar, al die operaties kun je met een uitkering waarschijnlijk niet betalen, of het nu een paard of een hond is.
De basiskosten van een paard liggen over het algemeen een flink stuk hoger dan die van een hond.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 03:20

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?
Ik heb wel een paard, ik werk ervoor en kan ook op vakantie maar het kost me wel veel geld elke maand.


Tja... wat verwacht je nou dan?
Nu kan ik zeggen.... dan had je maar een beter betaalde baan moeten kiezen, een betere opleiding moeten volgen, blabla...
Dat is toch jouw keuze? Je bent toch gezond? Dan kan je toch keuzes maken qua werk en inkomen?
Of gaat je intelligentie niet verder en kun je daardoor geen beter betaald werk doen?

Dat zou erg kwetsend zijn, nietwaar?
Zo kwetsend is het ook voor een wajonger als die wordt afgebrand op de overbodige luxe van het hebben van een paard.


Eh nee. In dit geval ligt het aan de economie en dat het erg moeilijk is voor een starter om aan werk te komen maar goed daar gaat het topic niet over en ik ga mezelf wat dat betreft verder ook helemaal niet verdedigen. Ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt, dat jij daar liever overheen leest is niet mijn probleem. Ik vind dat jij wel erg kort door de bocht denkt.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:29

Lamar schreef:
Dus een paard is luxe.... dan is een hond ook luxe en een cavia en een auto en champignons op je tartaartje en schoenen van ziengs en kleding van shoeby. Waar houdt de luxe dan op voor iemand met een wajong?

En 2 paarden zodat je met een tweespan kan rijden? Of vakantie naar curacao? Moet dat ook kunnen als wajonger?
Als je als alleenstaande en alleenwonende wajonger zonder financiële steun van familie of vrienden een bedrag over kan houden van meer een paar tientjes is of de uitkering te hoog of gaat het ten koste van je basisbehoeftes of is het een combinatie vind ik..

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:01

lamar.. Hoezo is het kwetsend dat je geen paard zou kunnen betalen?? Ik bedoel.. omdat jij niet kan werken, moet je maar een luxe ontspanning hebben?? Nee, helaas het leven is hard. Ga naar een verzorgpaard als je niet met je wajong een paard kan onderhouden. Er zijn genoeg mensen die geen paard kunnen onderhouden, en dan moeten de mensen met een wajong wel 1 hebben omdat het zielig is?? Omdat ze niet meer kunnen krijgen?? Wees blij met wat je krijgt, en ga niet vragen om extreme luxe. ( ja zo noem ik een paard.. heb je echt NIET nodig..)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:25

suuzepuus schreef:
Heb ik ff geluk met mijn hond....
en tj, als ze zoveel aan pijnstillers gaan kosten vraag uik me af wie er blij van wordt. de hond of het baasje...


dat zijn mijn gedachten ook
en een operatie voor een oude hond van 10.000 euro??
sorry maar er zijn echt grenzen hoor
al verwacht ik eind van de maand ook een fikse rekening van onze dierenarts voor de katten en honden
maar goed dat komt bij lange na niet in de buurt van 10.000 euro

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:35

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening.


Ohhhhhh...... daar komt de aap uit de mouw :D

En terecht toch.