Wie heeft er ook een Neron??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Wie heeft er ook een Neron??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 16:25

Hoi Bokkers,

Ik heb een 5 jarige Neron merrie en die is met rijden niet al te makkelijk.

Haar moeder hebben we ook en daar kun je een klein kind op wegsturen.

Wil heel graag jullie ervaringen horen.
Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 22-10-02 21:43, in het totaal 5 keer bewerkt



Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:38

Wij hadden een Neron merrie, Sulaika een vos met brede bles en 4 witte voeten (als iemand haar kent hoor ik het graag). Zij was super makkelijk te rijden, alleen met veulen er naast was ze een kreng!

Bon Jovi rules!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:57

ik heb een zoon van neron ingereden... was met 3 jaar nog hengst, maar hij was vreselijk makkelijk.
over het algemeen zijn nakomelingen van neron zacht van karakter...
wat is de vader van de moeder? misschein is dat een niet al te makkelijke hengst geweest.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 18:07

LiSSy schreef:
ik heb een zoon van neron ingereden... was met 3 jaar nog hengst, maar hij was vreselijk makkelijk.
over het algemeen zijn nakomelingen van neron zacht van karakter...
wat is de vader van de moeder? misschein is dat een niet al te makkelijke hengst geweest.



De vader van de moeder is Ismael.
Deze merrie Ismaelja is heel makkelijk in de omgang en hardstikke lief!!

De Neron is heel eenkennig en je moet haar echt voor je zien te winnen.
Met rijden probeert je heel lang uit en als je een volhouder bent is het goed.

Eerst ging ze bokken, daarna oren plat en naar je laars bijten en toen dat geen zin meer had ging de turbo erop.

Nadat we hier overheen waren wilde ze geen voltes meer lopen en ging alleen maar hard rechtdoor.

Op dit moment gaat het goed en hopen we dat ze ""normaal" blijft doen.

P.S. Gebit en zadel zijn in orde. (bij de dierenarts geweest)
Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 23-10-02 06:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:12

hmm... vreemd, dat ben ik niet gewend van nakomelingen van neron.
wat voor een karakter heeft ismael dan? het kan zijn dat de moeder van jullie neron het karakter van ismael niet geerft heeft maar jullie neron weer wel...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:11

Ismael staat erom bekend zeer goede sport pony's te fokken, dus of het bij hem vandaan komt?

Maar het kan ook gewoon zijn dat ze gewoon zo is. Hoeft natuurlijk niet altijd genetisch te zijn....

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:02

Bij ons op stal staat ook een ruin van Neron. Echt een leuk en makkelijk dier in de omgang, alleen met rijden wel eens ondeugend (ineens wegschieten ofzo) maar hij is zeker niet gemeen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 09:16


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:49

ik heb dus idd ook een neron. zij is heel lief en ze is zacht in de mond alleen is ze druk met dr hoofd. je bent constant bezig om haar rond en laag te rijden. constant dat verzet. dat blijft ze toch wel houden. maar verder vind ik haar zalig met rijden en dr gangen zijn buitengewoon goed. dr karakter is uitmuntend en een klein kind zou haar kunnen rijden. nee, echt moeilijk te rijden is ze dus niet, op dat ene punt na dan.is jouw neron ook bont?? de mijne is palominobont van kleur. echt een kanjer om te zien. zij is ster en hopenlijk volgend jaar keur. ze is nu drachtigen ik hoop natuurlijk op een bonte. als je nog meer wilt weten over haar of een foto wilt zien kun je me een pbtje sturen.

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 21:18

lonneke schreef:
ik heb dus idd ook een neron. zij is heel lief en ze is zacht in de mond alleen is ze druk met dr hoofd. je bent constant bezig om haar rond en laag te rijden. constant dat verzet. dat blijft ze toch wel houden. maar verder vind ik haar zalig met rijden en dr gangen zijn buitengewoon goed. dr karakter is uitmuntend en een klein kind zou haar kunnen rijden. nee, echt moeilijk te rijden is ze dus niet, op dat ene punt na dan.is jouw neron ook bont?? de mijne is palominobont van kleur. echt een kanjer om te zien. zij is ster en hopenlijk volgend jaar keur. ze is nu drachtigen ik hoop natuurlijk op een bonte. als je nog meer wilt weten over haar of een foto wilt zien kun je me een pbtje sturen.


Mijn Neron is een stekelharige vos met een flinke bles.
Achter heeft ze 2 hoge witte benen.
Ze heeft op diverse plekken op haar lichaam witte vlekjes.
De aanleuning is wat wisselvallig maar ze heeft onwijs mooie gangen.
Ze is echt een showkont.
Met een buitenritje is ze wel heel erg braaf veel beter dan in de bak!!

P.S. Ik heb nog maar net internet dus ben er nog helemaal niet handig in zodra ik weet hoe ik een foto van haar op bokt kan zetten zal ik dat zeker doen. Ik heb wel al bij de fotozaak een cd rom laten met foto's van mijn paardjes.

groetjes en alvast bedankt voor je reactie

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 20:11

Heb in mijn buurt er 5 van neron die ik ken. Allen van dezelfde merrie, en de vier hengstjes zijn voor zover we nu kunnen zien, 2 nog niet ingereden, super braaf. De merrie was wat minder, die moest voor de manege, en dat werd niets, bijten enzo. Maar ik vind dat je als 3 jarige ook best wel wat op moet kunnen brengen om een braaf manege paardje te worden.
De 2 ingereden heren zijn "beroemd" om hun lieve karakter
Net als neron zelf trouwens, is ook een schatje, maar wat je verteld over aanleuning kan ik me wat bij voorstellen, hij is ook zeer makkelijk weer omhoog met zijn hoofd Lachen
greetz, kim en nimm

Bon_Jovi
Berichten: 222
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:40

Ziolette schreef:
Echt een leuk en makkelijk dier in de omgang, alleen met rijden wel eens ondeugend (ineens wegschieten ofzo) maar hij is zeker niet gemeen.


ik heb ook een Neron die wegschiet enzo....
maar daar zijn we volop mee bezig.
en het gaat al stukken beter!!!!
maar helaas staat hij te koop en dat wil ik helemaal niet.
maar gelukkig gaat het al veel beter...dus wie weet?

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:13

ik heb ook eenneron, wij hebben haar van de manege gekocht en daar was ze ook onwijs rennerig....
bij haar vorige eigenaren is ze steeds verkoch om haar moeilijke karakter...de eerste paar maanden gaat het goed en dan ineens slaat ze om, haar echte karakter kwam dan naar boven...
bij ons het ging het gelukkig wel goed...we hebben haar nu een jaar en in het begin ging het idd een stuk moeizamer, ze is vrij 1-kennig maar doet dan ook echt alles vor mij en mijn zus... met rijden ligt het maar net aan haar bui....geen zin? dan kan je ook niks met haar beginnen....maar verder? een top pony!!!!! zou niet anders willen Lachen

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 19:56

Dit topic is 2,5 jaar oud Knipoog
Slotje dus.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers