Het viel allemaal best mee vandaag(nu met punten!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Het viel allemaal best mee vandaag(nu met punten!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 17:54

Gelukkig maar, want zo zag het er gisteren ECHT niet uit. Isolda was hengstig en ik zag de bui al hangen. Gisteravond bracht ik haar naar Eduard en onderweg was het een hel!
Niet reageren op hulpen, dwars door de teugel heen rennen en overal van schrikken. Fietsers was 1 meter de lucht in, auto's 2 en vrachtwagens en/of bussen betekende compleet flippen.
En dat terwijl ze best verkeersmak is.

Ik ben vanochtend dus met de instelling, iedere oefening die ik rijd moet toch minimaal een vier kunnen opleveren Haha!
Bij het invlechten begon het al goed, Alderic (hengst) stond op stal naar Isolda te schreeuwen en zij vond het allemaal maar wat interessant!
Vlug vlechten erin geproffeld, want als je toch alleen maar vieren rijd, ach dan hoeft dat niet zo netjes. Knipoog

Snel borstel erover en aan de longe. Ik heb liever dat ze met zich zelf vecht als met mij.
Dan erop en naar het wedstrijdterrein.
Wat denk je?? Alles uitgelopen. Ik moest tussen 1 en half 2 starten, het werd half drie. Ze was dus aardig uitgeblust toen ikeindelijk moest rijden.
Op zich best aardig, want nu moet ik toch wel op een aantal dingen een 6 hebben ipv een vier!!! Haha!
1 minpunt: Ze was leeg, dus de galop ging bagger. Aanspringen alla, dat lukte nog, maar met het hoofd naar beneden, dat kon ik echt wel vergeten. Ik heb dan maar ook niet aangedrongen, in de hoop dat ze daarna weer braaf zou lopen. Deed ze dus ook Lovers

Na de proef, snel afzadelen en optuigen, Isolda voor de wagen geknoopt en ook nog een men-proefje gereden.
Ze wist niet hoe ze het had. OOK nog mennen Verward
*LOL* Ze was weer helemaal wakker en schoot bij het zien van de andere wagens direct in de stress.
Een bijzonder slechte proef werd dat dus, met flink veel tegen-stelling, weglopen over het buitenschouder of over het binnenschouder naar binnen vallen. Hoofdhouding was HEEL ver te zoeken.

Maar ik was heel tevreden hoor, het was een hele goede oefening voor haar EN voor mij!
Daarna nog even snel door het vaardigheidsparcours, 2 ballen eraf.
Dom, dom, dom, Isolda ging als een speer, helemaal goed gefocussed op de poortjes. Echt heel geconcenteerd, ik was helemaal in de wolken Lovers
Op de eennalaatste maakte ik een kleine stuurfout, zij kwam voor het verkeerde poortje en dacht alvast daar doorheen te gaan.
Jaja, ik heb een meedenkend paard Haha!
Gevolg: Omsturen naar het juiste poortje, finaal over de pion heen gereden en ook de volgende bal eraf.

Ik heb een fantastische dag gehad, het was werkelijk heerlijk, ondanks wat kleine dingetjes.
We hebben enorm veel dingen geleerd en veel ervaring opgedaan.
Lovers
Laatst bijgewerkt door jantina op 22-06-02 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:15

nou, dan is het super toch!?
harstikke goed!

en, ik ben toch wel benieuwd.. wat waren je punten?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 18:58

Ohja, *LOL*
Dat had ik niet verteld... Ik weet ze nog niet.
Ik heb de uitreiking niet afgewacht, omdat isolda al zo lang onderweg was. Ik heb haar in 1x doorgereden naar huis toe. Was toch ook weer zo'n 6 km.
Dus nog even wachten... ben best nieuwsgierig. Een wp zal het zeker niet zijn, te veel impulsverlies en een baggergalop.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 19:24

Je had het weer in ieder geval mee Haha! Jammer dat het niet zo fijn ging als gehoopt, maar jullie hadden er dan ook al heel wat kilometers opzitten! Jammer voor Isolda dat er geen love-date Lovers meer inzat *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 22:13

*LOL* Tsja... die love-date..... Die zat er wel in, als het aan de "hengstehouder" had gelegen!! Hij zeurt al maanden om Isolda ook te laten dekken. Ik zeg dan dat ik dat wel wil, maar dan 2 voor de prijs van 1, maar dat wil HIJ dan weer niet Haha!

Ik heb overigens mijn punten binnen en......

IK HAD EEN WINSTPUNT!!!!! Jaaahoeeee!!!!!!
Oke, weliswaar voor het "verkeerde" onderdeel. Het onderdeel waar ik niet voor geoefend had.
In de menproef zaten flink wat achten Cool Zelfs op de gebroken lijn met 1 hand *trots*
(ik zal er maar niet bij zeggen dat ik op alle drie de voltes een 5 had *schaam*)
Mijn rijproef had ik 153 punten. Net te weinig voor een wp, maar ik zie het helemaal zitten!! Als we die galop 1x goed onder de knie hebben, zijn we de B zo uitgevlogen. De vorige keer had ik namelijk ook ongeveer zo'n score. (met vieren en vijfen op de galop) En dan nog hier en daar wat schoonheidsfoutjes.
Ik reed namelijk hoeken mee bij de halve volte links en dan rechts Haha! oeps!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:27

Keigoed Jant! wanneer is je volgende wedstrijd? Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:29

Nou met een slecht gevoel over je proefje is 153 zeker niet slecht!!!
Goed gedaan joh, volgende keer de puntjes op de i dan heb je zeker een winstpunt. Succes!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 22:34

Jaaaah ik ben helemaal blij en enthousiast.
*blijblij*
Ik vertel aan iedereen dat het goed ging en heb mijn cijfer-staatjes al 10x doorgelezen!!

Ik heb mijn mindere cijfers goed ingeprent en ga daar vrolijk mee aan de slag. Dubbel wel te verstaan, onder het zadel en voor de wagen.
De jury gaf me ook nog een complimentje, ik had zo'n fijn "multi-functioneel" paard.
*blijblij*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 22:58

Geweldig! Geweldig! Geweldig! Nog even en dan rijdt je nog Nationaal! Knipoog
Moet het natuurlijk wel eens in het eggie komen bewonderen. Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:21

ooooh wat super!!! haha zo grappig iemand uit het bestuur van jouw vereniging belde me donderdagavond. dat er zondag wedstrijd was enof ik mee wilde starten hihi.
wel grappig hoor ben jij het meisje met de kur tijdens de vergadering euh ja...

Nouja Janneke is iig nu op ameland is die wezen kijken?
Ik ben zo jaloers he ik wil ooooooooook!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 18:27

Hee Jantina, dat is absoluut niet verkeerd gedaan meisje! Dat komt echt helemaal goed met jou en je Isolda!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, DotBot en 69 bezoekers