Voorbeeld leasecontract

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Voorbeeld leasecontract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-04 23:49

Ik ga een van mijn paardjes verhuren en vraag mij af of er iemand is die een voorbeeld leasecontract heeft. Als je deze hebt, zou je hem dan naar mij willen mailen? OK dan!
Ik vind het heel moeilijk om overal aan te denken. Zelf vergeet je altijd wel iets op te nemen in het contract en ik wil graag naar twee kanten toe problemen voorkomen.


Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 09:24

Verplaatst naar Vraag Maar Raak


nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:48

ik ben ook wel benieuwt naar wat daar allemaal in moet staan en waar je allemaal aan moet denken..ik ga deze topic in de gatenb houden en als iemand een voorbeeld lease contract heeft mischien dat iemand die ook naar mij kan sturen?

wouwke1

Berichten: 106
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Hilvarenbeek (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:15

Hoi,

Ik heb toen ik een paard ging huren / leasen samen met de eigenaar dit huurcontract opgesteld. Misschien heb je er iets aan??

Huurcontract
Dit is een overeenkomst tussen verhuurder (naam) en huurder (naam) met betrekking tot het huren van ????.

1. Voor het paard is tussen verhuurder en huurder een maandbedrag afgesproken van € ???,-- ( incl. BTW ) te voldoen voor het begin van de volgende maand.
2. De huurder kan het paard als haar eigen beschouwen.
3. De huurder zal de box verzorgen.
4. De verhuurder biedt weidegang aan, wanneer dat volgens de verhuurder mogelijk is.
5. De verhuurder biedt gebruik van de buitenbak aan.
6. Huurder en verhuurder spreken af dat water, hooi en krachtvoer per dag aan uw paard gevoerd zal worden.
7. Zowel huurder als verhuurder hebben één maand opzegtermijn, gerekend vanaf de eerste van de maand.
8. De verhuurder is niet aansprakelijk voor schade aan of diefstal van uw bezittingen.
9. De verhuurder is verantwoordelijk voor de verzekering van het paard.
10. De verhuurder is verantwoordelijk voor de entingen van het paard.
11. De verhuurder is verantwoordelijk voor de verzorging van de hoeven van het paard.
12. De huurder schakelt bij ziekte en/of calamiteiten, een dierenarts in na goedkeuring van de verhuurder, tenzij direct handelen, door spoed, vereist is.
13. De verhuurder laat niemand anders op het paard rijden.
14. De huurder kan gebruik maken van alle faciliteiten van de paardenstallen.
15. De huurder kan gebruik maken van de paardentrailer.
16. De huurder en de verhuurder streven samen na het terrein en de stallen te onderhouden en schoon te houden. Een ieder die resten stro, hooi en mest heeft dient deze voor vertrek te verwijderen uit de gangen en van het erf.

Unique alweer M2 + 13

Wallie B + 1

Gediplomeerd instructeur niveau 3.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 10:16

Zijn er nit meer mensen die missschien tips hebben?? Ik sta ook op het punt om mijn pony te verleasen enheb ook nog een contract nodig.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:31

Ik heb ook een paard geleasd met onder andere de volgende voorwaarden:

Ik zou de helft van de kosten van stalling, hoefsmid, ontwormen en inentingen betalen.
Ik zou 4-5 keer per week de verzorging van het paard over nemen
De eigenaar zou nog 2 keer per week rijden.
Ik zou het paard voornamelijk dressuurmatig rijden.
Ik zou niemand anders op het paard laten rijden.
Met duurdere nieuwe spullen zouden we overleggen.
Wie mij intructie zou geven zou in overleg gaan.
Wedstrijden in overleg.
Buitenrijden in overleg. (dit is natuurlijk in de praktijk vrij soepel maar hij was niet zo braaf vandaar).
Als de eigenaar het paard zou verkopen had ik eerste recht van koop.
De eigenaar was niet verantwoordelijk voor schade die het paard aan mij kon aanrichten.
Het paard zou op een bepaalde pensionstal gestald worden.
Ziektekosten waren voor de eigenaar.
Ik zou ten alle tijde het advies van de dierenarts opvolgen (dus rust geven als dat moet van dierenarts etc.)
En er was voor beide partijen een opzeg termijn van 3 maanden.

Hoop dat jullie er wat aan hebben. dit was meer een gedeelte leasen maar veel kan natuurlijk worden overgenomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 43 bezoekers