Leuke manege gezocht rond Apeldoorn!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 21:29

Mijn vriendin wil dus ook gaan paardrijden, maar ze heeft al een aantal maneges gebelt, maar de meeste moet je een eigen paard hebben Haha!
Nu gaat ze dus bij Levade rijden,maar die houden er ook mee op in januarie Boos! , en ze wil niet bij Thea Gaaaap .
Dus wie o wie weet er nog 1 Party!!


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:13

Manege Pothoven heb ik altijd gereden. Erg goede manege ik heb er altij veel lol gehad.
Houd Levade er echt mee op?
Tegenover Levade staat mn verzorgknollie

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:16

pothoven schijnt erg goed te zijn.
en de cannenburgh (weet eigenlijk niet of ik t zo goed schrijf) heb ik ook goede verhalen over gehoordt. zit in vaassen das wel endje weg in loenen zit een ijslander manege maar ik weet niet of ze daarna opzoek is. en meer weet ik er eigenlijk niet. succes met zoeken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:32

Ja de Cannenburgh schijnt inderdaad goed te zijn.
Bij Pothoven leer je vooral hoe je bokken kan uitzitten, want ze bokken allemaal wel (behalve de hele goedzakken) Je krijgt er wel een superzit van Pling

Verder leuke mensen daar, geen bekakte zooi ofzo en de lessen zijn erg afwisselend. En Pothoven is geloof ik relatief goedkoop.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:13

pothoven is 27,50 voor een losse les. hoeveel een 10 lessenkaart kost kan ik wle navragen. en ze kunnen daar idd erg hoog bokken. echt met de kont de luvht in en achteruit slaan. maar je leert er wel goed rijden. wat ik niet leuk vindt daar is dat de paarden heel snel wisselen. wordt veel mee gehandeld.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 11:58

De Cannenburg ken ik want daar rijd mijn vriend en neefje.....maar ze heeft liever een manege ietsje dichter bij Dromen ......ik had het maar haar ook al over Loenen gehad, bij de Ysjes.....maar mag je daar als volwassenen rijden? Verward
Shaiene staat jou pony recht tegenover Levade watn dan ga ik vanmiddag ff kijken, watn mijn vriendin heeft vanmiddag haar eerste rijles daar Party!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:03

ja dacht het wel. mijn tante heeft er een tijdje gereden. en volgens mij rijd een collega van de paps van maaike daar ook. die heeft daar nu haar eigen ijsje staan. in voorst zit ook een manege (heet ook manege voorst) weet niet precies hoever dat is en wat t precies is. heb paar slechte verhalen gehoordt over dat je er elke les naast lag. maar dat weet dus niet of dat wat is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:46

manege voorst is op zich leuk maar ze hebben er alleen grote paarden en een fjord een tinker en misschien nog een pony en daar is t wel mee gedaan. een vriendin van mij heeft daar een kwartaal gereden en ze vond t wel leuk. Mij lijkt t niet zo'n leuke manege, op de een of andere manier spreekt t me niet zo aan. maar ja iedereen heeft n andere smaak gelukkig

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 12:52

Manege Voorst lijkt mij eerlijk gezegt geen bal aan Boos! .....schoonzusje van mij heeft daar vroeger gereden, maar die vond het ook niet zo leuk Boos! het enige voordeel daar is dat je af en toe naar Busloo toe kan rijden Pling
Anders moet ze toch maar eens gaan informeren in Loenen, dat lijkt me wel wat voor haar......... Pling
Tegenwoordig moet je bijna overal een eigen paard voor hebben!!!!
In Lieren zit namelijk ook een nieuwe manege maar daar kun je dus ook alleen lessen met eigen paard.........wel een prachtig complex trouwens....mooie binnen manege en springtuin echt heel gaaf Lovers

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:53

waar dan in lieren, moet toch dichtbij zitten maar ken t niet.
ik heb van 2 kanten gehoordt over manege voorst allebei vertelden ze mij dat ze er bijna elke les aflagen en er daarom geen bal aanvonden en dus een tijdje niet meer durfden te rijden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:56

volgens mij aan de rechterkant van t kanaal, ergens aan t begin of niet??? staat er nog niet echt heel erg lang ook. ik weet wel ongeveer waar t is volgens mij

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:56

Pothoven is erg leuk heb er 2 jaar zelf gereden de lessen zijn erg afwisselend.
de goede manege paarden en pony's houden ze die heel braaf zijn voor de beginnerlessen.
Er zijn een paar wat moeilijke paarden maar daar mag je pas op als je beter rijd en het ook durft.
over het algemeen lopen die mee in de gevorderden lessen en die wisselen nog wel eens.
Dit omdat als een manege paard afstompt ie vaak niet geschikt is voor de gevorderde lessen om de juiste hulpen aante leren.
Meestal koopt ze oudere M/Z paarden op en blijven ze 2 jaar en gaan dan weer terug naar de handelaar tenzij het ene brave is dan gaat ie naar de beginnerslessen.
de meesten zijn te moeilijk en gaan daarom weer weg.
Je leerd er veel tot je vlak bij de gevorderden in de buurt komt.
Ik heb namelijk bijna alles af moeten leren wat ik daar geleerd had men leerd je in de gevorderde lessen het zagen aan omdat ie makkelijker aan de teugel gaat(?)
van alle manege's in deze omgeving is Levade de beste.
Wist niet dat ie weg ging das erg jammer en zonde!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 12:58

Ja Maaike dat klopt aan het begin van het kanaal vanaf de Mac Donalds......lijkt me heel gaaf daar.......ach wie weet kan ik daar eens gaan lessen met Oliva in de winter, als ik een trailer heb Pling ....moet het geen kakzooitje zijn hoor hihihihihi

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 13:00

Ja jammer he dat Levade weggaat, maar ze zeiden dus tegen mijn vriendin dat ze wel kon komen lessen maar dat het in januarie was afgelopen en dat ze dan op zoek moest naar een andere manege Boos! ......misschien gaan ze nog wel door voor eigen paarden enzo, dat weet ik dus niet Pling

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 16:28

Jacq, mijn verzorgpony staat aan het einde van het zandpad tegenover manege Levade. Dus er niet recht tegenover...


HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 20:48

Bij Alfsengie in Loenen (Yslandermanege) kun je als volwassene gewoon komen rijden. De paarden zijn er voor gebouwd, op Ysland rijden er ook volwassenen op. Het is een goede manege met leuke paarden. Je leert veel te bereiken met kleine hulpen. Ik hoop dat ik na de MKZ er weer met mijn eigen paarden heen kan. Een losse les kost f25,-. Een 10-rittenkaart f185,-.

Have fun with Icelandic Horses!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 21:49

O Heleen dan valt de prijs erg mee Pling , ik vroeg het dus speciaal omdat wij ooit eens naar de fjord hest gard hebben gebeld en daar werden alleen aan kinderen tot 16 jaar les gegeven......en een fjord is dus ook heel sterk Pling , maar ik zal daar dan in Loenen wel eens met haar gaan kijken Pling

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:41

manege fjord hest gard in hoenderloo is ook goed hoor!!
ik ben daar ook n aantal keren geweest Lachen

Everyone wants happiness but without any pain, but you can't have a rainbow without a little rain.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:43

Ik heb ook een jaartje of 3/4 gereden bij POthoven en ik vond het geweldig. Net wat er al gezegd is, hele leuke paarden en afwisselende lessen. Een vriendin wilde gaan paardrijden omdat ik mijn merrie kocht. Die is daar begonnen. Zij vind het ook geweldig. Zij betaald dacht ik 13 euro per les.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:53

De manege in Lieren die jullie bedoelen is volgens mij Stal t Hooiland. Idd alleen bestemd voor mensen met eigen paarden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110622
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:07

oud topic

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 15:10

Oeps, heel oud, zie ik nu pas!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 16:03

He ik dacht al ..........ik heb geen topic geplaats *grin*.
Dit topic is inderdaad al heeeeeel oud.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:07

Topic is drie jaar oud Knipoog

Het leven is een gebakje!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celebi, FCSA, Firebug, Galeobdolon, Grassh0pper, MiekeFS, Nanu, Phonix, Pytje, Rubio, Salinah, Sorro, Vuri en 119 bezoekers