wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 21:17

Foto's van mijn onderlinge wedstrijd afgelopen zaterdag.
( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61583 )
ik dacht dat hij toch redelijk liep, maar op die foto's valt het weer super tegen.. Ik zit nu wel een beetje in een dip.. ik leer het nooit Frusty

Deze 2 zijn van het losrijden, dus die lange teugel en het koppie omhoog 'horen'.


Afbeelding

Afbeelding


hier komt het er dus wel op aan: foto's van de proef.
Hij kan dus blijkbaar ook goed lopen, zoals hier:

Afbeelding

(niet alles maar kan erger)

maar er zitten ook van dit Misselijk soort foto's tussen

Afbeelding

er gewoon niet doorheen, alleen maar met een vage knik..
hij kan zo lekker lopen, waarom lukt het me dan niet Verdrietig

nou ook meteen nog even op mijn vreselijke houding+ uiterlijk letten, hebben we alles weer gehad. Lips are sealed

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:23

Weet je wat het mooie van een rijd dip is??? Je komt er met de juiste instructie en instelling altijd weer doorheen. Dus gewoon volhouden en goed oefenen, dan komt het vast wel weer! Succes

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:32

Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Gewoon lekker trainen en over een tijdje zet je wel weer een super proef neer.
Ik heb het zelf ook, dus ik ga lekker een paar maanden goed trainen en als hij er klaar voor is pas weer starten.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:52

Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Probeer een positieve instelling te houden, een goed gevoel is minstens zo belangrijk.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:09

Dan heb je mij nog nooit op een paard gezien

We hebben het allemaal moeten leren, over een tijdje lach je erom!

Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:13

grassie schreef:

Deze 2 zijn van het losrijden, dus die lange teugel en het koppie omhoog 'horen'.

dit hoor je de eerste 5/10 minuten te doen, daarna ga je je eigen pony laag en rond maken, zodat ze meer op 2 teugels gaat rijden (ik neem aan dat je ongeveer wel weer wat ik bedoel??) met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent ( niet rot bedoeld...) misschien zou je met het inrijden al meer moeten vragen van hem/haar, zodat hij/zij in de proef ook netjes wilt lopen??

[img]
http://www.fotohub.com/fotoupload/FU774 ... .jpg[/img]

Afbeelding

En misschien loopt ze dan de hele proef wel zo netjes?????


Afbeelding

succes rianne

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 09:42

Rianne schreef:
dit hoor je de eerste 5/10 minuten te doen, daarna ga je je eigen pony laag en rond maken, zodat ze meer op 2 teugels gaat rijden (ik neem aan dat je ongeveer wel weer wat ik bedoel??) met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent ( niet rot bedoeld...) misschien zou je met het inrijden al meer moeten vragen van hem/haar, zodat hij/zij in de proef ook netjes wilt lopen??



sorry, maar ik weet echt wel hoe ik los moet rijden.. daar heb ik liever geen commentaar op, het is naar ieders eigen visie hoe je dat doet.
en ik vind het nogal bot gezegd dat ik met losrijden alleen maar 'rondhuppel' , want je weet niet wanneer tijdens het losrijden deze foto's gemaakt zijn en je weet de achterliggende gedachte niet.

Ik heb nu les van een instructeur die vindt dat je je paard niet meteen 'in de krul moet trekken', maar eerste gewoon netjes aan je been en actief moet zien te krijgen, zonder je helemaal blind te staren op de hoofd/hals houding. daarna pak ik hem een stukje op en rijdt ik hem (wat je zegt) wat ronder in, en pas daaarna neem ik hem echt op.
Deze 2 foto's zijn dus van het allereerste stukje. van het stuk daarna zijn tijdens losrijden geen foto's meer gemaakt.
beetje kortzichtig om te denken dat ik dús maar met een paard aan de lange teugel de ring in kom, en hem daar dan snel probeer bij elkaar te rijden..

ik vind het eerlijker tegenover mijn paard om hem niet meteen op te pakken, en bovendien loopt hij er beter op. ( ja, toch wel!)
als al eerder gezegd, iedereen kijkt anders tegen losrijden aan, en ik houd persoonlijk weer niet van mensen die voor ze de bak in zijn hun net van stal gerukte paard al in 'de krul' hebben lopen.
dus liever even nadenken voor je wat zegt Lips are sealed Schijnheilig

voor de rest; ja, tuurlijk ga ik weer hard trainen Lachen
ik had gister les en die ging al een stuk beter, helaas heb ik nu alleen mogelijkheid tot groepsles ( 4 tot 6 personen) maar ik wil op de korte termijn ook privéles zien te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe hij vandaag loopt, hou jullie op de hoogte! Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:54

Mijn pony heeft ook wel is een poedersuiker Haha!
Maar je weet toch dat je het kan? Daar gaat het om!
Ik vind dat je heel netjes rijd,en volgende keer gewoon beter! Haha!
Succes!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:11

ik ben het helemaal met grassie eens wat betreft het losrijden, ik rij dan ook in dezelfde groepsles Haha! .
jive moet ik ook eerst voorwaarts rijden met een losse teugel anders kom ik niet meer vooruit als ik hem oppak Frusty
en de foto;s , ach het gaat altijd wel wat slechter en gister in de les liep hij een stuk mooier dus het gaat wel lukken Party!!
bij mij gaat het ook niet altijd goed(lees : gaat heel vaak niet goed)

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:17

grassie"]
sorry, maar ik weet echt wel hoe ik los moet rijden.. daar heb ik liever geen commentaar op, het is naar ieders eigen visie hoe je dat doet.
[/quote]


daar heb ik ook niets over gezegt, alleen hoe je het misschien zou kunnen doen....een tip dus.

[quote="grassie"]
en ik vind het nogal bot gezegd dat ik met losrijden alleen maar 'rondhuppel' , want je weet niet wanneer tijdens het losrijden deze foto's gemaakt zijn en je weet de achterliggende gedachte niet.
[/quote]


ik zei toch dat het niet rot bedoeld was?!?!?!?!

[quote="grassie"]
Ik heb nu les van een instructeur die vindt dat je je paard niet meteen 'in de krul moet trekken, maar eerste gewoon netjes aan je been en actief moet zien te krijgen, zonder je helemaal blind te staren op de hoofd/hals houding.
[/quote]

ik zei ook niet dat je dat ook meteen moet doen, ik rij mijn paarden los, met een lange teugel en daarna rond en laag.

[quote="grassie"]
beetje kortzichtig om te denken dat ik dús maar met een paard aan de lange teugel de ring in kom, en hem daar dan snel probeer bij elkaar te rijden..
[/quote]

waar staat dat dat ik dat denk????

[quote="grassie schreef:
dus liever even nadenken voor je wat zegt Lips are sealed Schijnheilig


weet je dat ik best lang heb zitten nadenken hou ik het nou netjes kon vertellen zonder dat je boos werd????

ik hoop dat je veel zult hebben aan de privelessen, en veel succes in de paardensport!!![/b]

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 10:27

Rianne schreef:
met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent


hier heb jij gezegd dat ik tijdens het losrijden alleen rondhuppel en niks van hem vraag.

maar goed, ik begrijp je nu iets beter, bedankt voor de uitleg Knipoog
Ik reageer misschien ook overdreven, maar ik kan het niet hebben als mensen zeggen dat ik mijn paard maar wat laat niksen en niet aan het werk zet, alleen maar omdat ik met een lange teugel losrijdt..

ik blijft btw wel vinden dat je erg snel je mening vormt aan de hand van 2 foto's. Ookal is het niet 'rot' bedoelt, het komt wel snel zo over.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:33

ik vind dat maaike heel erg vooruit is gegaan sinds ze zo los rijd , en ze maakt haar paard ook klaar om de bak in te gaan. Alleen mischien anders dan jij.
ik kan eigenlijk beter ontopic blijven Haha!
dus ehm leuke foto's maaike en volgende keer gaat het vast wel beter Knipoog

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: wedstrijdfoto's; ik leer het nooit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:51

grassie schreef:
hier heb jij gezegd dat ik tijdens het losrijden alleen rondhuppel en niks van hem vraag.

maar goed, ik begrijp je nu iets beter, bedankt voor de uitleg Knipoog
Ik reageer misschien ook overdreven, maar ik kan het niet hebben als mensen zeggen dat ik mijn paard maar wat laat niksen en niet aan het werk zet, alleen maar omdat ik met een lange teugel losrijdt..

ik blijft btw wel vinden dat je erg snel je mening vormt aan de hand van 2 foto's. Ookal is het niet 'rot' bedoelt, het komt wel snel zo over.


sorry uit je verhaal maakte ik uit, dat je vroeg om wat tips, maar we snappen elkaar nu beter, en veel succes nog....


Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:30

whaha eindelijk weer lieve maffe grassie (de clown Clown ) foto`s
maar maaike nath zei dat toch ook heb je geen zin of ben je aan t klote hheheh *LOL* ja was gewoon aan t in rijden en ach zo loopt ie juist beter
lieeeeeeeeeve grassie Lovers

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 21:37

Kom op hoor, ik heb wel ergere dressuurfoto's in mijn album staan.
Alles heeft tijd nodig, niet elke wedstrijd verloopt zoals jij dat zou willen, maar van elke wedstrijd steek je weer wat op. Bekijk het positief!
Maarre, ik weet wat je bedoelt, ik word ook wel eens moedeloos als het gaat om dressuur. Tsja mijn sport zal het dan ook nooit worden denk ik.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 08:22

Ach, maaike, soms zit het tegen en soms zit het mee en nu zit het jou even tegen... Het zal heus wel goed komen, gewoon lekker doortrainen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-02 15:48

allemaal weer helemaal waar natuurlijk Haha!
Ik was ook nogal depri toen ik deze foto's plaatste, dan krijg je al snel negatieve bijschriften ed.

Graziano gaat best wel weer een beetje goed, ik ben mijn zadel nu weer kwijt ( opvullen.. again) en daarna ga ik weer lekker hard met hem aan de slag.

en ach, op die derde foto loopt hij toch wel een beetje netjes? Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:08

Ach, dat heb ik ook heel veel hoor. Elise loopt zooo vaak voor geen meter. dan wil het gewoon echt niet. Terwijl ze de volgende keer opeens weer geweldig loopt.. (nou ja, voor ons doen geweldig he Haha! )
Enneh, denk maar gewoon hieraan als het weer een keer minder gaat: Afbeelding

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:12

Die derder fot'p loop ze erg netjes dus kom op dat gaat vaker lukken! Haha!

Verder dan nog veel suc6!

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:59

jah die 3e foto is heel mooi!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 21:51

Zo erg zijn de foto's niet hoor !
Zoals je zelf al zegt weet je waar je nog aan moet werken, en je hebt een goede instructeur gevonden die je daarbij helpt.
'k Zou me dus absoluut geen zorgen maken, jullie komen er wel !

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:32

Kop op maaike lekker naar bartje blijven luisteren doe hem maar de groetjes Knipoog

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:53

de foto's zijn hartstikke leuk hoor!!! Ach, je kan nu eenmaal niet altijd perfect rijden (ik in ieder geval niet Knipoog Haha! ) en bedenk ook maar dat foto's moment opnames zijn......

*\o/* *\o/*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 15:39

bloemkooltje schreef:
de foto's zijn hartstikke leuk hoor!!! Ach, je kan nu eenmaal niet altijd perfect rijden (ik in ieder geval niet Knipoog Haha! ) en bedenk ook maar dat foto's moment opnames zijn......


haha, bedankt
tuurlijk kan niemand perfect rijden, is maar goed ook Haha!

iedereen nogmaals bedankt voor de (grotendeels) positieve reacties, dat helpt echt wel om mijn motivatie weer op peil te krijgen Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 17:58

Probeer anders een paar keer met les en met de proef je te laten filmen. Dan kun je veel beter controleren hoe je gevoel was op dat moment en hoe hij op het oog liep. Veel beter dan met een foto gemaakt op een tiende van een seconde. Misschien liep hij 90% van de proef wel netjes, en deed hij net af en toe z'n hoofd iets hoger door beenzetting of zo...

Ik vind video ideaal!!!

Succes...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers