100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:18

Yellowcab schreef:
lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...


Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.


hmm waarom niet je bepaald zlef wat je met je geld doet toch?

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:21

lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...

Ja hoor die ken ik ook :j
Heb zelf ook wajong en 2 paarden btw maar relatie uit dus woon weer bij pa.
Maar gaat wel verandering in komen.
Moet alleen even flink sparen en dan maar wat kalm aan doen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:21

Klopt mee eens,maar het is niet eerlijk tegen over een dier.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:22

Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:24

Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen..
Maar ik wil mezelf dus niet wegcijferen voor een paard, dat doe ik niet.
Daarnaast vind ik het risico van grote kosten te groot met een paard.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:25

Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


ja ik snap je punt wel hoor
maar als mensen dat allemaal kunnen van een uitkering vind ik het knap
ik heb zelf mijn paard verkocht ivm met mijn lichamelijke klachten zeg maar
kon het niet opbrengen was te zwaar
dus dat punt snap ik opzich ook wel maar het ligd eraan wat iemand mankeerd natuurlijk
ik bedoel iets geestelijks zoals vorm van autisme daar kan je prima mee een paard verzorgen en kan zelfs goed zijn
dus snap je punt wel
mijn buurman verder op heeft ook een WW uitkering maar werkt wel 40 uur per week zwart en verdient dus meer dan mijn man die 40 uur werkt en s'morgens om 5 uur al
naast zijn bed staat om naar zijn werk te gaan
dat soort dingen steken wel ja

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:28

moonfish13 schreef:
Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten doen..
Maar ik wil mezelf dus niet wegcijferen voor een paard, dat doe ik niet.
Daarnaast vind ik het risico van grote kosten te groot met een paard.


nou de ts heeft paardjes dus meer dan 1

hier moest vorige week een van mijn katten hals over kop naar de DA
die heeft chronische nierfalen blijkt
3 dagen bij de DA kost ongeveer 250 euro
en dan komt daar nog bij twee keer bloed onderzoek en een consult
en de rest van haar leven speciaal voer á ongeveer 60 euro per maand
dat kan met een paard ook gebeuren natuurlijk
zo heeft mijn paard op een zondag koliek gehad en ik was goed 100 euro kwijt
en als je pech heb dat je paard de maand erop weer ziek word dan ben je toch wel zuur als je met 300 rond moet komen

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:29

Naar mijn idee is het erg moeilijk om een paard te houden met een wajong uitkering. Mijn vriend is 18 en heeft ook een wajong uitkering, en voor die 500 euro (die je op je 18e krijgt) zou je best krap een paard kunnen houden. Aanschaf is niet zo moeilijk, maar wat dacht je van een stalling? Voor een stalling met binnenbak vragen ze hier in Noord Brabant gemakkelijk 200/300 euro. En daar bij moet je een hoefsmid rekenen, gaat het paard op ijzers? En stel het paard raakt ziek, en je dient de dierenarts 1000 euro te betalen? Misschien is het beter om een verzorgpaard te zoeken?

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:29

DDDMakkink schreef:
Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


ja ik snap je punt wel hoor
maar als mensen dat allemaal kunnen van een uitkering vind ik het knap
ik heb zelf mijn paard verkocht ivm met mijn lichamelijke klachten zeg maar
kon het niet opbrengen was te zwaar
dus dat punt snap ik opzich ook wel maar het ligd eraan wat iemand mankeerd natuurlijk
ik bedoel iets geestelijks zoals vorm van autisme daar kan je prima mee een paard verzorgen en kan zelfs goed zijn
dus snap je punt wel
mijn buurman verder op heeft ook een WW uitkering maar werkt wel 40 uur per week zwart en verdient dus meer dan mijn man die 40 uur werkt en s'morgens om 5 uur al
naast zijn bed staat om naar zijn werk te gaan
dat soort dingen steken wel ja


Ja precies. Ik snap jouw punt ook hoor maar in veel gevallen is het inderdaad behoorlijk krom en oneerlijk.
Tja dat het mogelijk is vind ik eigenlijk al vreemd, lijkt mij dat die uitkeringen dan wat aan de hoge kant zijn hoor. Het is niet de bedoeling dat je daar even lekker van op vakantie gaat lijkt mij!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:30

vergeet wormenkuur en enting niet ;)

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:30

Maar een autist kan toch ook prima werken? althans, hangt van de mate af natuurlijk waarin ze het hebben... Ik heb ADD en een lichte vorm van autisme, maar ik ben er wel toe in staat om te werken, maar om elke dag een paard te verzorgen en rijden is veel zwaarder (tenzij het paard in volpension staat uiteraard) maar ik vraag me dus ook echt soms af wat iemand mankeerd waardoor die wel een WW heeft, niet kan werken maar wel fulltime voor een paard kan zorgen....

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:30

Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Een paard kan je volpension zetten en een dagje laten voor wat het is als je het niet kan.
Met werk ligt dat toch een stukje ingewikkelder..
En iemand die afgekeurd is heeft geen recht op plezier? Wat dat ontneem je iemand ermee imo.
Dat is dan zo'n beetje alles wat iemand doet op een dag, en dat is best saai kan ik je zeggen.

Ik ben ook zo goed als afgekeurd, en ik vind het altijd een behoorlijk harde uitspraak.
Mijn passie is vliegen, dat zou ik dan dus niet mogen doen omdat het van een andermans belastingcenten gebeurt?
Iemand zit over het algemeen niet voor niets thuis, tenminste ik niet en ben hard bezig om weer ergens te komen.

Lifaya; ik heb autisme en ben dus bekant niét in staat om te werken. De een is de ander niet.
Overigens ben ik ook niet in staat om fulltime een paard te verzorgen.. Tenminste niet zoals dat hier in de omgeving gebeurt.
Misschien ergens waar een paard buiten staat en ik het een dagje kan laten.. Maar zoals alles wat hier op stal staat kan dat niet.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-02-11 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:31

[[/quote]

Ja precies. Ik snap jouw punt ook hoor maar in veel gevallen is het inderdaad behoorlijk krom en oneerlijk.
Tja dat het mogelijk is vind ik eigenlijk al vreemd, lijkt mij dat die uitkeringen dan wat aan de hoge kant zijn hoor. Het is niet de bedoeling dat je daar even lekker van op vakantie gaat lijkt mij![/quote]

nee vakantie zit er dan niet in lijkt mij
maar goed ik weet het ook niet
heb geen idee wat de TS aan wajong krijgt natuurlijk
ben zelf niet thuis in de wajong
maar als het nog minder is dan die 1000 die ik denk dan is het echt niet mogelijk om een dier te hebben
nou ja een goudvis dan misschien :+

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:32

Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Zo'n gevoel heb ik ook wel een beetje als ik eerlijk ben, al is het niet aan mij om te bepalen waar een ander zijn geld aan besteed natuurlijk. Daarnaast blijf ik erbij dat je de gok op hoge dierenartskosten niet kunt nemen met zo'n inkomen, als er iets gebeurd moet je je paard de zorg kunnen bieden die hij nodig heeft, anders moet je er niet aan beginnen.

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:33

moonfish13 schreef:
Lifaya; ik heb autisme en ben dus bekant niét in staat om te werken. De een is de ander niet.
Overigens ben ik ook niet in staat om fulltime een paard te verzorgen.. Tenminste niet zoals dat hier in de omgeving gebeurt.
Misschien ergens waar een paard buiten staat en ik het een dagje kan laten.. Maar zoals alles wat hier op stal staat kan dat niet.



daarom zeg ik ook "hangt van de mate af natuurlijk"... Ik heb genoeg ervaring met autisten om dat te kunnen zeggen, gezien mijn broertje meervoudig gehandicapt is en ook autistische vorm heeft :Y) Hij zou overigens nooit kunnen werken :) mede dankzij zijn autisme maar vooral door zijn geestelijke beperking. Maar zou jij dan niet bijvoorbeeld op een stal of iets wat je leuk vind, gestructureerd is, kunnen werken? ik weet niet in hoeverre jij beperkt bent met je autisme?

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:35

DDDmakkink, ik krijg rond de 400 euro, 18 jaar.

lifaya, zodanig dat ik na een normale vakantie 2 weken uit de running lig.
Nu zijn we dan net met medicijnen bezig wat redelijk gaat.
Normaal was ik niet in staat om ook maar mijn konijnen en andere huisdieren te voeren of schoon te maken.
Als ik mijn verzorgpaard gedaan heb kan ik de rest van de dag niets meer.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:36

moonfish13 schreef:
Yellowcab schreef:
Ja op zich wel maar het is toch voornamelijk bedoelt voor je eerste levensbehoefte dus huis, voedsel, verzekeringen etc. een paard houden kost lichamelijk toch ook behoorlijk wat energie, dat zou je dan toch ook in een paar uur werken kunnen steken? Er zijn mensen die keihard werken die kunnen ook geen paard betalen dus waarom zou een ander dat wel van jouw belasting centen moeten doen?


Een paard kan je volpension zetten en een dagje laten voor wat het is als je het niet kan.
Met werk ligt dat toch een stukje ingewikkelder..
En iemand die afgekeurd is heeft geen recht op plezier? Wat dat ontneem je iemand ermee imo.
Dat is dan zo'n beetje alles wat iemand doet op een dag, en dat is best saai kan ik je zeggen.

Ik ben ook zo goed als afgekeurd, en ik vind het altijd een behoorlijk harde uitspraak.
Mijn passie is vliegen, dat zou ik dan dus niet mogen doen omdat het van een andermans belastingcenten gebeurt?
Iemand zit over het algemeen niet voor niets thuis, tenminste ik niet en ben hard bezig om weer ergens te komen.

Lifaya; ik heb autisme en ben dus bekant niét in staat om te werken. De een is de ander niet.
Overigens ben ik ook niet in staat om fulltime een paard te verzorgen.. Tenminste niet zoals dat hier in de omgeving gebeurt.
Misschien ergens waar een paard buiten staat en ik het een dagje kan laten.. Maar zoals alles wat hier op stal staat kan dat niet.


Nee ik wil helemaal niemand plezier ontnemen maar je zult toch keuzes moeten maken. Er zijn genoeg werkende mensen die ook geen paard kunnen betalen dus waarom zou iemand met een uitkering wel een paard moeten hebben? Je kunt toch bij een manege rijden of een verzorgpaard zoeken. Ik vind dat een uitkering niet bedoeld is voor luxe producten. Er zijn genoeg hardwerkende mensen die het ook zwaar hebben en die krijgen helemaal niks extra's om leuke dingen van te doen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:37

moonfish:nee niemand die zegd dat het niet mag
maar stel je neemt even iemand zoals ik
ik mankeer wat aan mijn linker voet
loop al 4 jaar te modderen met veel pijn en operaties
ik krijg een WIA dan zou je het raar vinden als ik niet kan werken maar wel kan paardrijden
(nu kan ik dat sus echt niet meer en is mij ook afgeraden)
als ik dat zou zeggen dan zou je ook denken ''wel paardrijden maar niet kunnen werken'' >;)
is een normale reactie natuurlijk
daarom vind ik dat je altijd wel voorzichtig moet zijn met uitspraken
zo heb ik een keer gehoord ''goh lekker hoor thuis zitten en niks doen en uitslapen'''
nou dan spring ik echt uit mijn vel!!!
wat nou uitslapen mijn dochter moet naar school en heb een zoontje van 2
niks geen uitslapen voor mij
en wat is er zo lekker aan thuis zitten met een bak pijn elke dag in je lijf??
als ik dat dan zo vel zeg dan zie je ze slikken en stotteren en dan begrijpen ze het vaak nog niet 8)7

loulou87

Berichten: 201
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Diever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:37

Ik vind sommige uitspraken behoorlijk erg hier! :( Een wajong uitkering is niet voor de mensen die NIet willen werken! Ik ben sinds kort ook volledig afgekeurd, waar ik zelf heel heel veel moeite mee heb, omdat ik zelf gewoon het liefst ook wil werken! Je bent niet afhankelijk van de uitkering, en als je werkt verdien je gewoon meer, plus dat je sociale contacten hebt via het werk! Als ik dan weer lees dat we teren op iemand anderse belasting centen :( Pff daar draait mijn maag van om! Ik heb er wel moeite mee als mensen een uitkering krijgen omdat ze niet willen werken. Ik vind dat de wajong soms daarom verkeerd word beoordeeld, mensen die werken hebben soms toch ook een paard? Waarom iemand met een wajong uitkering niet? Als ze het financieel kunnen redden? En er veel levenskracht van krijgen? Waarom niet?

DDW1190

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:38

Hallo ik heb zelf geen Wajong!
Maar Over de kosten wbt een ziek paard, je kan altijd nog een Ziektekosten verzekering afsluiten dan betaal je een keer in de 3 maand voor een verzekering van 2500 euro..

Ik ben ook niet een van de rijkste maar je moet er veel dingen voor aan de kant zetten..
ik heb liever een paard dan dat ik dure merk kleding heb :+ !
En houd liever wat achter voor mijn paard dan voor mijzelf!

Zijn er toevallig ook mensen met ADD? want heb gisteren te horen gekregen dat ik het heb en ben benieuwd hoe anderen het doen met paarden/werken..

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:39

lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...

dit schreef ook iemand
Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

ik vind dat je zelf moet weten waar je dat geld aan uitgeeft!!! de één vind het nodig om een iphone en een laptop en die dingen te kopen waarom word daar niets over gezegd. Ik heb zelf ook een uitkering (woon wel thuis, maar betaal wel huur) en ik heb ook een pony, en die komt niets tekort en ik ook niet!! je moet gewoon de prioriteiten goed hebben en het geld wat je over hebt wegleggen om te sparen voor calamiteiten of leuke dingen natuurlijk!!
tevens is er ook veel verschil is stalling prijzen. Kijk maar eens in het westen en in het oosten van het land!!! of dat je je paard/pony op stal zet of lekker in de wei laat.

de mensen die (afgekeurd zijn) een uitkering hebben moeten al zoveel onleveren!!! vaak wil hun geest wel, maar werkt het lichaam niet mee!! moet je deze mensen nog meer onthouden>???!!!! laat ze ook in hun waarde! en gelukkig zijn!!!!

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:39

moonfish13 schreef:
En iemand die afgekeurd is heeft geen recht op plezier? Wat dat ontneem je iemand ermee imo.
Dat is dan zo'n beetje alles wat iemand doet op een dag, en dat is best saai kan ik je zeggen.


Plezier hebben en een paard houden vind ik toch nog wel enig verschil in zitten hoor. Je kunt plezier hebben in dingen die niet zoveel geld kosten en waarover je geen verantwoordelijkheid hebt wanneer er hoge DA kosten om de hoek komen kijken. Het gaat ook niet alleen om je eigen plezier, maar ook om het welzijn van een dier.

lammelanne
Berichten: 124
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:40

dat bepaalt een ander niet waar jij plezier in hebt!!

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:40

Ik denk dat het vooral met je eigen behoeftes te maken heeft. Als je, je paard op een super deluxe stalling wilt hebben zul je veel meer kwijt zijn, dan wanneer je je paard bij iemand 24/7 op de wei kan plaatsen.

Een Wajong is geen vet inkomen, maar als je er andere dingen voor kan laten, zoals uitgaan en dure vakanties, dan kun je er prima van rondkomen. Je moet het gewoon goed op een rijtje zetten voor jezelf. Je krijgt wel huursubsidie in ieder geval, maar weet ook niet hoeveel dat is.


verder vind ik sommige reacties wel erg kort door de bocht, mensen die echt ziek zijn, en niet meer aan de eisen van de arbeidsmarkt kunnen voldoen, kunnen zich daar zeker door gekwetst voelen!

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:41

lammelanne schreef:
lifaya schreef:
er was hier eerder al een topic over en het verbaasde me heel erg maar er waren toch een aantal mensen met een wajong uitkeirng die opn zichzelf woonde en een paard hadden...

dit schreef ook iemand
Ergens vind ik het ook niet helemaal kunnen. Daar is een uitkering toch niet voor bedoeld.

ik vind dat je zelf moet weten waar je dat geld aan uitgeeft!!! de één vind het nodig om een iphone en een laptop en die dingen te kopen waarom word daar niets over gezegd. Ik heb zelf ook een uitkering (woon wel thuis, maar betaal wel huur) en ik heb ook een pony, en die komt niets tekort en ik ook niet!! je moet gewoon de prioriteiten goed hebben en het geld wat je over hebt wegleggen om te sparen voor calamiteiten of leuke dingen natuurlijk!!
tevens is er ook veel verschil is stalling prijzen. Kijk maar eens in het westen en in het oosten van het land!!! of dat je je paard/pony op stal zet of lekker in de wei laat.

de mensen die (afgekeurd zijn) een uitkering hebben moeten al zoveel onleveren!!! vaak wil hun geest wel, maar werkt het lichaam niet mee!! moet je deze mensen nog meer onthouden>???!!!! laat ze ook in hun waarde! en gelukkig zijn!!!!


Hier ben ik het helemaal mee eens! :j