paard importeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

paard importeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 13:24

Ik vroeg me af hoe duur het was om een pony uit Schotland / Engeland te importeren (en wat voor kosten je nog meer kwijt bent daaraan).
Ik ben namelijk helemaal verliefd geworden om de highlandpony, maar helaas zijn er maar 20 highlanders in Nederland.
Dus ik dacht, misschien is het een optie om later (als ik rijk ben Haha! ) een highlander te importeren.
Ik kan alleen nergens iets vinden over de importkosten, dus ik hoop dat hier iemand is die het weet... Lachen Lachen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:05

misschien kan je eens informeren bij importeurs van Tinkers, niet dat die op elkaar lijken maar die weten vast wel wat ongeveer de kosten zijn
(www.tinkerhorse.nl) bij deze stal importeren ze ook tinkers.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:50

Als je vanuit Ierland paarden importeerd, hoef je alleen het paard te betalen, het transport is gratis. (was tenminste eerst wel zo)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:46

Manon schreef:
Als je vanuit Ierland paarden importeerd, hoef je alleen het paard te betalen, het transport is gratis. (was tenminste eerst wel zo)


Moeten ze dan zelf het kanaal overzwemmen? Haha! Ik denk dat het dan al bij de prijs in is verrekend. Uit Engeland importeren kost rond de 1400 gulden. Je hebt dan onderzoeken etc.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:09

Neem eens contact op met horse services 077 3984545 of met Potijk in Geesteren. Die kunnen je info geven over de kosten en onderzoeken die nodig zijn voor import vanuit GB.