hoe berijden jullie je voor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 20:57

Hoi

ja alweer een topic over examens, maar dat is nu ff belangrijk hoor, sorry Knipoog

Maar wat ik vragen wou, hoe berijden jullie je voor? Ik ben condstand bezig met het maken van examens van de vorige jaren

http://www.collegenet.nl

maar ik heb het ide dat dat echt te weinig is... maar ik zou begod niet weten hoe ik in 2 weken al die 25 (ruime gok) boeken uit mn kop moet leren! Help muh....
PS Ik doe Mavo in de vakken:
- Nederlands D
- Engels C
- Duits D
- Wiskunde C
- Economie D
- Biologie D...

Liefs kim...

ps 2 Ik ben toch niet de enige die niet kan slapen van de zenuwen he??? Ik heb zelfs een flesje van plantenextracten wat me rustiger moet maken... Arg ik haat deze #@$%^&&*$%^& zoooi! (sorry moest ik ff kwijt Boos! Boos! Boos! )

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:23

voorbereiden, slik, ik denk dat mijn onderbewustzijn wil zakken, want ik ben nog steeds niet begonnen, ik weet het heel erg, en nog steeds geen last van stress... Ik denk dat jij echt wel genoeg doet hoor, als je die oude examens kan moeten de nieuwe toch ook lukken!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 21:27

Ik heb er nu 1 van wiskunde gemaakt (ging goed, zelfs op d en ik doe op c (voor de mensen die dit niet kennen c is lager)eindexamen)
Verder heb ik 2 examens van Bio gemaakt... mmzzz vond ik vrij moeilijk, terwijl bio toch mijn beste vak is (naja mag dr een 4 voor halen om nog een 6 te staan *LOL*)
en nog een stel van economie... dat gaat ook wel oke.

Ik ben echt zo zenuwachtig... arg Misselijk

Liefs, Kim

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:38

Oude examens maken is al goed. Verder gewoon heel goed leren en op de ochtend van het examen nog ff snel doorkijken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 21:41

ja maar WAT goed leren? Ik heb geen samenvatting ofzo en 'ff' die boeken leren lijkt me ook erg onlogisch...

groetjes kim

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:43

Oh ja, dat is misschien wel wat erg veel. Wat voor opleiding doe je eigenlijk enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:48

Het enige dat ik voor mijn examens nog gedaan heb is heel veel paardrijden en zeilen; vooral zorgen dat ik niet gestresst raakte en gewoon kon slapen. Blokken op het laatste moment heeft toch geen zin, daar word je alleen maar gesjeesd van...

Succes, Sonja.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 21:52

Ik doe nu dus Mavo

hierna ga ik een mbo dierenverzorging doen.

Ja ik ga ook liever naar mn paardjes (arg dat doe ik echt veeeeel te veel nu... Boos!) maar ik heb het idee dat ik het echt nog niet goed genoeg ken!

Doegie xxxje Kim

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:52

ik ben af en toe ff gestresst dat k t allemaal nie ga halen...
ik heb nu n hele theorie ontwikkeld om er zeker van t zijn dat k t goed ga doen..
bv.. vandaag ging schei slecht dan morgen goed dan woensdag slecht en donderdag goed.. en ik heb donderdag mn examens...
voor de rets kom k er achter dat k nog best veel moet doen eigenlijk..
nederlands tekstanalyse vink errug moeilijk!!! en schei ging ook nie echt geweldig...

ik heb over t algemeen geen stress hoor...
ik haal t of k haal t nie...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:53

Nee, dan moet je er wel ff wat aan gaan doen. Als je maar wel voor voldoende rust zorgt. Dat helpt ook altijd wel

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:17

Ik maak zovele mogelijk examens, blijf stug door lezen uit mijn boeken...Ik kan ook niet meer slapen van de zenuwen.
Slik Valdispert tegen stress..erg he zijn we!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 14:33

ja het is echt erg!

Allemaal supper veel succes (die morgen moeten beginnen)!!!

Groetjes Kim

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 14:56

ik heb wel iets gedaan, maar vrij weinig. Voor wiskunde b mag ik een 2,2 halen, en ik dacht gelijk: ik ga ook niet overdreven hard leren om een voldoende te staan. Dus tja, ergens tussen de 2,2 en de 4,3 (sta ik nog een vijf)... *grin* erg he?
Nederlands ben ik signaalwoorden aan het leren, uiteenzetting, betoog, beschouwing, fucntie dingen ed... Ik wil die text gewoon goed maken, en dan het opstel ook goed, en dan sta ik hopelijk nog een 8... En Engels nog... Pas donderdag ga ik aan de rest van mijn examens geod leren (maandag natuurkunde, dinsdag geschiedenis en woensdag engels, volgende week)... En dan daarna voor ak en bio op de maandag erop. Voor t opstel ga ik alleen maar heel veel Dextro eten...
Je moet trouwens geen rustgevende dingen eten enzo, want dan wordt je duf, die stress houd je scherp.. Dus ik eet me verrot aan dextro en kauwgom enzo... CONCENTRATIONE!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 17:51

Ik was al aan het begin van het jaar begonnen met leren. Ik zat toen al in de stress!!! Maar nu heb ik alles dus al geleerd en nu ben ik wat rustiger (slik nog wel valdispert)

Pinky, je kunt het beste bv een hoofdstuk doorlezen en daar een samenvatting van maken. Dan doe je hoofdstuk 2 enz. Iedere dag lees je ze ff door en de dingen die je niet snapt schrijf je op een apart blaadje. Die leer je dan ook. En vooral veel oude examens maken dat helpt ook. De truc is vooral: herhalen, herhalen, herhalen. Klinkt stom, maar als je alles in 1 x leert blijft er vrij weinig hangen. Een goede planning maken is ook handig. Je kunt beter vier vakken op 1 dag doen en dan ieder vak een half uurtje dan 1 vaak 3 uur achter elkaar aan leren. Succes!!!!!! xxx Roos

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 17:51

ps sorry voor de late reactie, ik kom niet vaak op algemeen maar wilde je toch helpen. xxx Roos

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 18:10

Ik ben nu ook aan het examens maken, en ik weet het, ik ben niet helemaal wies, maar ik kwam er gisteren al wel achter dat ik volgende week examens heb Verward Oeps foutje...
Ik doe wiskunde, scheikunde, nederlands, engels en economie op D en biologie op C. Enne, ik lees de stof wel wat over en leer nog wat dingetjes, en dan zie ik wel of ik het haal of niet, Party!!