Het zit weer even gruwelijk tegen...:-((((

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Het zit weer even gruwelijk tegen...:-((((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 07:59

Ik heb weer even lekker pech met mijn ruin. Vorig jaar om deze tijd is mijn paard begonnen met het op slot slaan van de knieen. Daar is toen verder onderzoek naar gedaan en het bleek dat zijn kniebanden heel slap waren en dat hij dat met zijn spieren nog niet goed kon opvangen. Hij is toen ingespoten met een spierversterker en ik moest hem gewoon weer gaan rijden. Het euvel zit in zijn rechterachter knie, hij tilt het been niet genoeg op en treedt niet onder met als gevolg dat je dat meteen onder het zadel voelt. Uiteindelijk hebben we van de knie toen ook nog foto's laten maken maar daar was helemaal niks op te zien dus de conclusie was dat het de slappe kniebanden moesten zijn. Dus gewoon weer aan het werk gezet en dat ging goed tot 4 maanden geleden. HIj begon weer terug te vallen in zijn oude gedrag, been niet mee willen nemen en de passen niet afmaken. Weer veearts erbij en aangezien er al foto's gemaakt waren is er weer een spierversterker ingespoten en het is tot op vorige week goed gegaan.
Ik heb hem zelfs al twee keer gestart en heb goede punten gekregen voor de gangen. Ik kreeg maar liefst 3 keer een 8 voor de middendraf. Hij liep toen ook echt goed anders had de jury mij wel meteen uit de ring gehaald of het op mijn protocol gezet. In ieder geval dat lijkt me wel.
Maar goed, sinds een week is hij dus weer in zijn oude probleem vervallen en hij is de eerst 5 minuten met rijden erg onregelmatig, daarna is het voor mijn gevoel over maar niet voor het oog. Op een of andere manier heeft hij zo'n wil om te werken dat hij na 5 minuten er gewoon doorheen loopt waardoor je als ruiter en lekker soepel paard onder je hebt en je van geen kwaad bewust bent. Hij ontspant ook lekker en geeft lekker na, dus geen indicatie dat hij pijn zou hebben.
Gisteren heb ik de veearts weer op bezoek gehad en heb ik hem gereden en inderdaad na 5 minuten liep hij voor mijn gevoel lekker maar voor het oog niet volgens de veearts.
Dus conclusie; we gaan weer opnieuw foto's maken en we gaan door middel van plaatselijke verdovingen uitvissen waar het probleem zit. Zijn het weer de kniebanden? IN dat geval gaan we inspuiten in het gewricht. Maar het kan ook zo zijn dat er iets mis is in de knie zelf.
Alleen zou ik het raar vinden dat hij na 3/4 jaar in een keer wel slecht op de foto's zou zijn. Maar misschien kan dat wel, ik weet het niet
Volgende week gaan we foto's maken en dan kunnen we dezelfde dag nog meteen zien wat het euvel nu precies is. Dmv de foto's wil mijn veearts uitsluiten dat het echt om de knie zelf gaat. Hij wil niet het gewricht gaan inspuiten met het risico dat ik hem dan ondertussen aan het kapot rijden ben, met zo'n spuit zal hij waarschijnlijk weer 6 maanden goed zijn maar dan hou je jezelf alleen maar voor de gek.
Dus, het is weer allemaal erg spannend en zenuwslopend wat de uitkomst zal zijn. Zodra de onderzoeken zijn geweest volgende week, laat ik jullie iets weten.
Fijn dat ik het hier in ieder geval even kwijt kan want het hebben van een paard is soms echt niet leuk. Ongeloofelijk hoe gek we eigenlijk op die beesten zijn!


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:05

Jeetje wat vaag zeg!

Ik hoop voor je dat er iets uit het onderzoek komt waar wat aan te doen valt, anders blijf je zo onzeker en dat lijkt me niet zo fijn met rijden.

En ander misschien toch eens een kraker of osteopaat naar je paard laten kijken, misschien komt het toch uit de rug, je weet het soms niet.... Verward

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 08:11

Ja je hebt gelij Mieke, ik had ook al zitten denken aan de rug. Hij is namelijk al eens kreupel geweest door een probleem in de rug maar dat is door fysio goed opgelost. Het is overigens ook een paard van 1.76m, dus echt een slagschip. We zijn nu ook met zwaardere oefeningen bezig en ik ben weer begonnen met springen (1/twee weken), misschien heeft hij wel pijn in zijn rug daardoor of heeft hij zijn knieband overbelast. Ik vind het zelf ook heel vaag want hij loopt echt als een trein. Dat is het rotte eraan, je rijdt gewoon op een super fijn paard maar ondertussen...

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:11

jeetje echt spannend hopelijk valt het allemaal wel mee...

ik hoop dat je na volgende week in ieder geval goed weet wat eraan de hand is zodat je een oplossing kan vinden.

succes!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 08:36

Ik heb net mijn veearts aan de lijn gehad en ik kan a.s. dinsdag om 09:00 al langskomen met mijn paard.
Uiteraard zal ik jullie aan het einde van de dag een verslagje brengen.
Ik zit me nou al helemaal op te vreten. Oh, wat zal dit weekend lang duren...


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:41

Het zit jou helemaal niet mee, ik ken het probleem zoals je al had gelezen. Ik denk dat het toch ook te maken heeft met sterker worden, en zwaardere oefeningen en springen zullen ook 'spierpijn' opleveren. Sterkte ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:28

Sterkte ermee!
Maarreh, mag je wel starten als ie spierversterkers krijgt?
is dat geen vorm van doping....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:33

Sterkte!!! Ik weet wat je doormaakt!!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 14:21

orri schreef:
Sterkte ermee!
Maarreh, mag je wel starten als ie spierversterkers krijgt?
is dat geen vorm van doping....


Nee, het is geen doping. Het is de training die er voor moet zorgen dat hij ook werkelijk sterk in de spieren blijft. Dat spul werkt hooguit een week en daarna moet het paard het zelf doen.
Die spierversterkers hebben er in zijn geval voor gezorgd dat de knieband een beetje samentrok en steviger werd. Hij heeft wel een hele tijd 'op eigen benen' gedaan. Vorige week donderdag heb ik nog les gehad en heb ik mijn proefjes voor a.s. zondag geoefend met mijn instructrice en toen was er nog geen vuiltje aan de lucht. Dat vind ik nou net zo gek, het ging gewoon zo lekker!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Kleine update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-02 13:38

Ben zooo zenuwachtig voor morgen. Morgenochtend is het uur van de waarheid, dan wordt mijn paard onderzocht. Ben heel benieuwd wat de foto's nu laten zien.
Hij loopt overigens helemaal rad, ik snap er niks van maar ik zag dus niks geks meer gisteren.
Ligt eventjes aan de mood waarin ik ben maar ik breng morgen zsm een verslagje uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BimAsSpi, Mark0919, Vagabondo, XladyX en 33 bezoekers