Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
grassie schreef:succes rianne
Deze 2 zijn van het losrijden, dus die lange teugel en het koppie omhoog 'horen'.
dit hoor je de eerste 5/10 minuten te doen, daarna ga je je eigen pony laag en rond maken, zodat ze meer op 2 teugels gaat rijden (ik neem aan dat je ongeveer wel weer wat ik bedoel??) met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent ( niet rot bedoeld...) misschien zou je met het inrijden al meer moeten vragen van hem/haar, zodat hij/zij in de proef ook netjes wilt lopen??
http://www.fotohub.com/fotoupload/FU774 ... .jpg[/img]
En misschien loopt ze dan de hele proef wel zo netjes?????
Rianne schreef:dit hoor je de eerste 5/10 minuten te doen, daarna ga je je eigen pony laag en rond maken, zodat ze meer op 2 teugels gaat rijden (ik neem aan dat je ongeveer wel weer wat ik bedoel??) met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent ( niet rot bedoeld...) misschien zou je met het inrijden al meer moeten vragen van hem/haar, zodat hij/zij in de proef ook netjes wilt lopen??
grassie"]
sorry, maar ik weet echt wel hoe ik los moet rijden.. daar heb ik liever geen commentaar op, het is naar ieders eigen visie hoe je dat doet.
[/quote]
daar heb ik ook niets over gezegt, alleen hoe je het misschien zou kunnen doen....een tip dus.
[quote="grassie"]
en ik vind het nogal bot gezegd dat ik met losrijden alleen maar 'rondhuppel' , want je weet niet wanneer tijdens het losrijden deze foto's gemaakt zijn en je weet de achterliggende gedachte niet.
[/quote]
ik zei toch dat het niet rot bedoeld was?!?!?!?!
[quote="grassie"]
Ik heb nu les van een instructeur die vindt dat je je paard niet meteen 'in de krul moet trekken, maar eerste gewoon netjes aan je been en actief moet zien te krijgen, zonder je helemaal blind te staren op de hoofd/hals houding.
[/quote]
ik zei ook niet dat je dat ook meteen moet doen, ik rij mijn paarden los, met een lange teugel en daarna rond en laag.
[quote="grassie"]
beetje kortzichtig om te denken dat ik dús maar met een paard aan de lange teugel de ring in kom, en hem daar dan snel probeer bij elkaar te rijden..
[/quote]
waar staat dat dat ik dat denk????
[quote="grassie schreef:dus liever even nadenken voor je wat zegt
Rianne schreef:met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent
grassie schreef:hier heb jij gezegd dat ik tijdens het losrijden alleen rondhuppel en niks van hem vraag.
maar goed, ik begrijp je nu iets beter, bedankt voor de uitleg
Ik reageer misschien ook overdreven, maar ik kan het niet hebben als mensen zeggen dat ik mijn paard maar wat laat niksen en niet aan het werk zet, alleen maar omdat ik met een lange teugel losrijdt..
ik blijft btw wel vinden dat je erg snel je mening vormt aan de hand van 2 foto's. Ookal is het niet 'rot' bedoelt, het komt wel snel zo over.
bloemkooltje schreef:de foto's zijn hartstikke leuk hoor!!! Ach, je kan nu eenmaal niet altijd perfect rijden (ik in ieder geval niet ) en bedenk ook maar dat foto's moment opnames zijn......