Mijn hondje is te pakken genomen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Mijn hondje is te pakken genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 20:57

Loop ik vanmiddag met mijn 12 jaar oude bastaardje te wandelen (kan alleen nog maar in telgang) wordt hij gegrepen door een grote mislukte rottweiler kloon. Mijn hondje wijkt geen meter uit mijn kielzog en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Opeens hoor ik hem janken en hangt er een groot vet zwart hondenlijf op hem. Paniek alom, baasje liep 25 meter verderop en kon/wilde haar hond niet terugroepen. Ik wilde de hond eraf schoppen maar besloot dat niet te doen aangezien ik al eens op deze manier een beet heb opgelopen. Grote hond hangt in bastaardhond zijn poot en bastaard gilt het uit. Uiteindelijk laat grote hond los, vlucht naar baasje (ik stond met mijn paraplu in de aanslag) die razendsnel grote hond aanlijnt. Bastaard is volledig in shock en blijft jankend met poot omhoog staan. Heel zielig. Gelukkig geen bloed, wel een kreupel pootje.
Of ik iemand sorry heb horen zeggen; Nee.
De volgende keer stap ik naar de politie of ik rijg die hond aan mijn paraplu. Boos! Ik (ook mijn hondje) ben aardig geschrokken van de agressiviteit van deze hond.



Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:25

getver, enne hoe is het nu met je hondje? hij heeft er toch niks aan over gehouden he??

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:28

zo heb ik dus ooit een herdershond-kloon kreupel gemept Schijnheilig
Het regende en die hond viel mijn hond aan... werd een best wel lomp gevecht (mijn hond vechte terug) en die hond ging maar niet weg... dus ik me paraplu ingeklapt en die hond klappen gegeven... piepend vloog hij op drie pootjes weg,... mijn hond er blaffend achteraan...
Tja, wie aan mijn Axy komt, komt aan mij! PUH...

Die zelfde hond heeft onze buurhond een keer aangevallen... de buren zijn toen wel met de dierenarts rekening naar die mensen gegaan...

iig heel veel beterschap voor je hondje!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:58

ah beterschap met je hondje hoor!
Sommige mensen ook altijd! Als je weet dat die hond die vrijheid niet aan kan, dan moet je hem ook niet los laten lopen!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:01

weet je wel wie deze eigenaar is?
als je hond nu blijvend last houdt? de kosten zijn dan voor die eigenaar. vreemd gedrag, zo hond zo baas!
hadden ze elkaar al eerder ontmoet?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 22:13

Branca schreef:
weet je wel wie deze eigenaar is?
als je hond nu blijvend last houdt? de kosten zijn dan voor die eigenaar. vreemd gedrag, zo hond zo baas!
hadden ze elkaar al eerder ontmoet?


Ik denk het niet.
Het ging ook allemaal heel snel om goed te kijken. In eerste instantie kende ik de hond noch eigenaar niet. Inmiddels ken ik iedereen wel zo'n beetje met het "uitlaten" en de honden.
Wel is er ooit een klein meisje aangevallen door een grote zwarte hond omdat die haar lunchpakketje wilde hebben. Dat zat dus in een rugzakje op haar rug. De hond heeft net zolang geschud totdat dat rugzakje stuk was. Heeft hier toen in de krant gestaan. Ik heb nu het vermoeden dat dat diezelfde hond geweest is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:49

waarom greep je die rotweiler niet met 2 handen bij zijn nekvel om hem ervanaf te trekken>? Ik word laaiend als ze mijn hondje zo aanvallne hoor, ik ben dan in staat om de hond te vermoorde met de baas erbij!

De hond is de betere mens

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:54

Desiree schreef:
waarom greep je die rotweiler niet met 2 handen bij zijn nekvel om hem ervanaf te trekken>? Ik word laaiend als ze mijn hondje zo aanvallne hoor, ik ben dan in staat om de hond te vermoorde met de baas erbij!


Ik denk dat ze dan het risico had om zelf gegrepen te worden. En dat wou ze denk ik ook niet!

Maar beterschap met je hondje hoor! Pfff...sommige mensen...Je kunt ze wel wat aandoen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:03

dat risico heb ik voor mijn hond over. Daarbij is de kans dat de hond je pakt klein: als je hem vast houdt bij weerszijden van je nek kan hij zijn kop niet omdraaien om je te bijten. DAarbij verstaat hij dat gedrag ook nog eens. Tsja, ik laat mijn hond niet in de steek hoor!

De hond is de betere mens

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:09

Als een hond aan onze Babe kwam dan had ik die hond helemaal neergemept, dat die half bewustelooos erlag, en als het moest met eigenaar erbij, laten ze beter om denken! Boos!
Wie aan Babe komt krijgt een mep op zijn "Bek"

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 10:57

Desiree schreef:
waarom greep je die rotweiler niet met 2 handen bij zijn nekvel om hem ervanaf te trekken>? Ik word laaiend als ze mijn hondje zo aanvallne hoor, ik ben dan in staat om de hond te vermoorde met de baas erbij!


Ja, op die manier ben ik dus al eens in mijn been gebeten door een andere hond, dat wil je dan echt niet nog een keer meemaken! De littekens staan nog steeds in mijn been (over het verhaal over de tetanus prik daarna maar te zwijgen). Twee vechtende honden weten niet wat ze doen! De hond in kwestie is toen met een hooivork van mijn hond afgemept door de eigenaar (boerin) Overigens verdedigde bovenstaande hond slechts alleen haar eigen erf waar ik met mijn hond liep, dus geen valse hond.

Op de een of ander manier schijnt mijn hondje nogal "aantrekkelijk" te zijn voor andere honden. Hij is oud, gecastreerd, kan zich amper verdedigen en heeft geen tand meer in zijn bek. Heel triest eigenlijk. Ik snap dan niet waarom mensen hun hond (meestal reu) niet gewoon laten castreren als ze hem niet onder appel hebben staan.

Met Rushje gaat het wel weer redelijk. Zijn pootje is wel wat stijf, denk niet dat hij er wat aan over gaat houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:02

zelfde verhaal met polleke, die wordt ook altijd aangevallen, haar hele leven al. Zo'n hond wordt dan bang en werkt het dan nog meer in de hand om aangevallen te worden. MAar ja, als zijn angst iedere keer bevestigd wordt door een slaperd van een hondeneigenaar die niet oplet, dan kun je die moeilijk nog afleren he.

De hond is de betere mens

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:04

Jeetje zeg, wat asociaal om geen excuses aan te bieden!

Ik vind rottweilers wel hele mooie honden. Er komt een fokverbod op deze honden, net zoals bij de mastino's en pit bulls. Sommige mensen kunnen deze honden gewoon niet aan en niet goed opvoeden omdat ze aardig wat temperament hebben.
Echt jammer dat jullie daar de dupe van zijn geworden!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:42

ah, wat zielig voor je hondje...
ik erger me zo aan die loslopende honden, die kleintjes niet zo, tenminste als het geen agressieve zijn.
ook als ik met Rambo door het bos loop, overal van die honden en ik moet maar opletten dat mn geit er niet aan gaat Frusty
eerst kwam er ook zon rotweiler of hoe dat heet in het bos naar me toe gerent(zonder geit) en ik ebn al bang voor vreemde honden, helemaal zon ras.

ik heb pasgeleden ook gehoord van iemand, die heeft zon grote herdershond, die had het hondje van zn buren doodgebeten Frusty

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 10:34

Zo daar wordt je niet vrolijk van en excuses aanbieden, ho maar!
Veel beterschap met je hond.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 12:38

Jezus man, ik had die hond z'n hersenpan mooi ingehakt:D
Hier kan ik nou echt niet tegen, ik hoop dat het allemaal weer goed komt met die oude rakker van je!
Zulke mensen zouden geen hond mogen hebben, dan hebben ze een gestoord beest en dan houden ze hem niet aangeleind sorry hoor maar wat is dat nou tegenwoordig Verward

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 13:05

Sibold schreef:
Ik snap dan niet waarom mensen hun hond (meestal reu) niet gewoon laten castreren als ze hem niet onder appel hebben staan.


Ik heb me laten vertellen door de dierenarts dat als een reu over een bepaalde leeftijd is het weinig nut heeft om te castreren, dat dominante zit er dan al in.

Ik weet van mijn hond dat hij vervelend kan doen tegenover andere honden dus ik doe hem vast. Klaar.

Het lijkt de laatste tijd steeds erger te worden met honden die aanvallen.

Zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=61733&highlight=stelletje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 14:48

Denk dat mijn reactie zou zijn geweest: intrappen op die hond. Iig proberen dat beest eraf te krijgen...iew, moet er niet aan denken dat zo'n jongen mijn Jack Russel pakt.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 16:44

oliebol, wat Aso zeg, die man/vrouw? heeft het zien gebeuren en nog doet ie niks (ik zou tenminste sorry zeggen, mn eigen hond eraf trekken (ookal loop ik er ver vandaan, ik ren er gewoon naar toe) , kijken of alles goed is met jouw hondje (niet dus).
Als je weet dat je hond zoiets kan flikken laat je em toch niet zo ver los lopen...

Mijn hond is een tijdje geleden ook te pakken genomen door een of ander rotbeest. Dat beest loopt gewoon los (deur van hun huis staat altijd open) en als we langs komen rent ie gewoon de straat op.
Dit was al de 2e keer dat ie mijn hond wat flikt.
Hij had mijn hond overal gebeten, maar t grootste wond zat achter zn oor. Gewoon een gat zat er in zn hoofd. Na een bezoekje dierenarts, 8 nietjes in zn hoofd gekregen. Mooi wel dat we de rekening aan hun hebben gegeven (toen we ze eindelijk te pakken kregen, ze hielden gewoon 4 dagen hun ramen,deuren en luxaflex dicht).
En of die mensen er wat van geleerd hebben? Nee hoor, dat beest kan nog gewoon de straat over rennen.
Dat beest moet niet nog een keer flikken, want dan trap ik em helemaal kreupel.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:58

Wat stom van die hond zeg, en beterschap voor je hondje.

Sommige mensen letten gewoon niet op als ze hun hond los hebben lopen. Ik let wel altijd op, ik heb er echt geen zin in dat mijn hond een andere hond vastgrijpt.
En als het zou gebeuren dat mijn hond toch een andere hond grijpt, schop ik mijn hond er net zo hard weer af. Dat doe ik ook als een andere hond de mijne grijpt, een flinke schop.
Ik mag dan wel risico lopen dat ik zelf gebeten wordt, maar mijn hond komt aan niemand en niemand komt aan mijn hond!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:28

Ik liep vanmiddag ook met mijn hondje, even naar de appie heijn, staat er zo'n supergrote onaangeleinde mastiff...gelukkig was het een schat van een beest, en hebben ze even kennis gemaakt, maar dan schrik je toch wel even! Bloos

Komt allemaal wel weer goed met je hondje hoor, alleen zeer asociaal dat die eigenaar niet eens zijn excuses heeft aangeboden, en voor de zekerheid even vroeg of er niets met je hond aan de hand was, om eventueel voor DAkosten in te springen (had ik anders wel gedaan).

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 18:43

je zou die eigenaars toch van die honden! grrrrr

maarreh een rotweiler van een andere hond aftrekken in een gevecht? die krengen laten echt niet zomaar los hoor!
als ze echt over de zeik zijn gaan ze door tot ze de ander kapot hebben.

tuurlijk heb je wel lieve rotweilers (teefje van mijn tante doet geen vlieg kwaad) maar de meeste rotweilers die ik ken brrr (oa reu van onze buren, al meerdere honden gegrepen, gemeentewerker zowat aangevlgen enzo. reu van mijn tante, mijn tante gegrepen, tante dikke gaten in haar arm reu = afgemaakt)
is trouwens met meer honden wel zo.
en als je weet dat je hond anderen aanvalt doe hem dan vast, maar ja sommige mensen vinden dat ze alles zijn. bah

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:14

Steffi schreef:
oliebol, wat Aso zeg, die man/vrouw? heeft het zien gebeuren en nog doet ie niks (ik zou tenminste sorry zeggen, mn eigen hond eraf trekken (ookal loop ik er ver vandaan, ik ren er gewoon naar toe) , kijken of alles goed is met jouw hondje (niet dus).
Als je weet dat je hond zoiets kan flikken laat je em toch niet zo ver los lopen...

Mijn hond is een tijdje geleden ook te pakken genomen door een of ander rotbeest. Dat beest loopt gewoon los (deur van hun huis staat altijd open) en als we langs komen rent ie gewoon de straat op.
Dit was al de 2e keer dat ie mijn hond wat flikt.
Hij had mijn hond overal gebeten, maar t grootste wond zat achter zn oor. Gewoon een gat zat er in zn hoofd. Na een bezoekje dierenarts, 8 nietjes in zn hoofd gekregen. Mooi wel dat we de rekening aan hun hebben gegeven (toen we ze eindelijk te pakken kregen, ze hielden gewoon 4 dagen hun ramen,deuren en luxaflex dicht).
En of die mensen er wat van geleerd hebben? Nee hoor, dat beest kan nog gewoon de straat over rennen.
Dat beest moet niet nog een keer flikken, want dan trap ik em helemaal kreupel.

je zou die mensen natuurlijk kunnen aangeven bij de politie. Die mogen namelijk helemaal geen hond los laten rondlopen.

De hond is de betere mens

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:23

Zou gewoon die hond gempt hebben met die paraplu!ik heb zo'n klein schijterdje,zelfs van katten bang!En altijd als er een hond op af komt,heel zielig gaan liggen.Ik ken zo'n rotweiler die altijd luistert,behalve als mijn hondje eraan komt,de eerste keer wist ik niet of hij wilde aanvallen of niet,gewoon halsband vastgehouden en zit ofzo tegen gebruld Schijnheilig
Laat mijn hondje soms ook loslopen,maar vanaf dat ik zie dat er een andere hond aankomt doe ik haar direct vast,want of,ze gaat op haar rug liggen,of ze crost naar mij,of ze crost weg waar die hond haar naartoe jaagt ofzo Scheve mond .
Nog veel sterkte voor je hondje!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:33

Ach gossie Verdrietig

Hondje van mijn vader is een tijdje geleden gepakt door een bull mastif, gelukkig goed afgelopen, en de rekening is betaald door de eigenaar van die hond...

Overigens de rottweilers die ik ken zijn echt enorme schatten, ik heb echt 100 maal liever een rottweiler dan bijv een herder, daar heb ik persoonlijk weer slechte ervaringen mee...

Werd onlangs ook gewaarschuwd door de nieuwe buurvrouw dat haar hond prima onder appel staat, maar dat ik voortaan mijn kat moet optillen bij het binnen halen voor het geval ik haar tegen kom in de hal, hij grijpt namelijk katten en bij het zien van een kat staat ie toch niet meer zo goed onder appel...
Nou mocht dat gebeuren, verders aardige buurvrouw enzow, maar ik ben eerder bij die hond dan die hond bij mijn kat...
Ik ben nu wel de kat aan het wennen om voortaan opgetild naar binnen gedragen te worden, hopelijk gaat ie het nog eens begrijpen want dit is een erg eigenzinnige kater met hele sterke achterpoten die een hekel aan tillen heeft Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amparo, Babootje, DromenLies, Esmee_RS, Happy_Hippie, Jacksie, JoT, JudithGigi, Lalidan, LWDaisy, ManonGrr, manubres, Mariett, Mondy, Mrskiwi, Muronia, Nientsje, SannevZ, waikiki_6, xPabloBokt, YandexBot en 78 bezoekers