kou gevat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

kou gevat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 20:22

Degene die in het oosten van het land wonen weten vast wel hoe het vannacht tekeer gegaan is...

Daar heeft Carina dus ingestaan omdat ik het niet wist. Bloos Scheve mond Op zich moet ze daar wel tegenkunnen maar dit keer heeft ze toch samen met haar weidevriendje kou gevat.
Ze hoesten een beetje en hebben een snotneusje en een beetje prutoogjes.

Wat kan ik hier nou het beste mee doen? Ze staan nu vanaf vanochten binnen en blijven vannacht ook binnen. Wanneer zou ze weer naar buiten kunnen?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:02

Je kan ze binnen laten staan maar zorg dan wel voor genoeg frisse lucht.Maar hou ze niet 24 uur binnen want dat werkt ook niet.Misschien is fene griek een oplossing erbij.Proberen kan altijd.En kwaad kan het niet.Groetjes van ilona

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 21:03

ze staan zoiezo in een open stal, met zo'n halve open deur dus frisse lucht zat...

ze staat echt zielig te wezen... Verdrietig

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:08

Ja ik kan dat mijn toen nog jaarling was van de winter weken bezig met hoesten en niks bleek bijna te helpen dus uiteinderlijk ventipulmin gehad en dat werkte.Nu nog geen half jaar later staat ze weer.Snot uit haar neus en kuchen.Ben gelijk begonnen met fene griek en het gaat nu wel over.Gelukkig na een week al.Me andere paardje staat ook met een snot neus das echt zielig want ze krijgen het er gewoon benauwd van.Al 2 dierenarts bij gehaald en gaat gelukkig beter nu.Dus 1 tip hou het in de gaten.En ga fenegriek halen,zo duur is het niet en kwaad kan het niet.Want als je te lang wacht kan het chronisch worden.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 21:10

fenegriek krijgt ze zoiezo al, preventief.

als de zon morgen weer schijnt zou ze dan buiten kunnen?

gek eigenlijk, heb nog nooit een situatie gehad met een verkouden paard. wel met eczeempaard, droespaard, wondjespaard.....

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:13

Ik heb je GePBt anders krijgen we een langzame chat.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:19

Juist naar buiten als het lekker weer is. Stof onderhoud de schade aan de longen. Dus naar buiten, nat hooi (minimaal 12 uur geweekt) of kuilgras voeren. Wat voor een kleur heeft het snot? Als het geel of groen is, is er waarschijnlijk een bacteriele infectie. Dan even de DA bellen. Ook als het over een paar dagen niet beter is even bellen.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 21:18

ze had een beetje helder/doorzichtig snot. dfat is nu overigens weer weg.

Ze is vandaag de hele dag het land op geweest, lekker in het zonnetje.

Toen ik net bij haar was heb ik har niet meer horen hoesten. En ook haar temp was normaal, die was gister iets verhoogd.