staart schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-02 12:48

sinds vorige week lijkt het of wodan aan het schuren is of dat een ander paard hem daar kriebelt. Wat kan ik hier tegen doen en als het zomer exseem(hoe je het ook schrijft) is welk middel hebt dan het beste?
En wat voormiddel werkt goed tegen luis? want als ik hem bostels onder z'n hals vind hij dit heel lekker,maar voor z'n castratie deed hij dit niet. Zal het dan toch iets met z'n hormonem zijn?
Ja ik weet het, ik heb weer een veel vragen ,maar wie weet raad?

Wodan en ik onderweg in de M2


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:21

Ik heb vandaag bij de drogist tea tree shampoo en creme gehaald. Mijn paard heeft schilfers op zijn staart en het was me opgevallen dat de staart een stuk dunner was geworden. Onder het mesten vond ik ook wel lange losse haren in zijn box. Ga hem morgen wassen met de shampoo en daarna insmeren met de creme.
Tea tree shampoo is ook tegen hoofdluis (bij mensen dan), de verkoopster gebruikte het ook voor haar kat tegen de vlooien.
Je kan het ook gebruiken als je brandwonden hebt etc.
Ik heb het bij columbus in Middenwaard (HHW) gehaald en daar hadden ze een foldertje erbij stond precies waarvoor je het allemaal kon gebruiken.
Succes verder.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:22

klitwortel of betadineshampoo werkt super.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 02:55

misschien last van eiwitten?
mijn paard heeft ook last van de eiwitten die zowat overal in zitten (gras, kuil, brokken etc) en krijgt daardoor ook bulten op haar (gehele) lichaam, maar ze schuurt haar staart ook.
alleen de staart, bij zomer/manen exceem doen ze dus ook de manen, maar bij eiwit-allergie (ze krijgen teveel eiwit binnen die ze niet kunnen afvoeren) schuren ze alleen de staart.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:16

phoenix4ever heeft gelijk klitwortel en betadine!!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:37

azijn verdunt met water schijnt ook te helpen tegen staart schuren.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 10:46

hmm misschien zijn het wel die eiwitten ik zal hem de komende week 'savonds van het land afhouden zodat ik kan zien of het daar mee te maken heeft. zou best kunnen. zelf heb ik al betadine gebruikt en azijn met water ook en dat maakte niets uit. hij is gisteren bewerkt met een of ander spul tegen luis,schurft en nog iets. misschien werkt het.

Wodan en ik onderweg in de M2

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:01

Die van mij schuurt haar staart ook,maar nu was het met kerato of derma shampo en daarna smeer ik het in met exemabalm.
Bij mijn fjordje werkt dat heel goed,je moet echt even volgelen wat eht beste werkt.
succes

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:45

Ik had laatst ook een staartschurend paard...ook in de weer geweest met allerlei middeltje (Summer Wash en Sweet Itch)...
Hielp niet echt....

Toen heb ik eens ontwormt (was gewoon tijd daarvoor) en de volgende dag allemaal wormen!
Daarmee was de oorzaak van de jeuk ook weg, sindsdien geen geschuur meer gezien.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 15:22

alleen is die van mij steeds optijd ontwormt zelf afgelopen zondag nog. en het is niet overgegaan. Ik heb vandaag tea three shampoo gekocht misschien dat dat wil helpen,maar het moet even beter weer zijn voordat ik z'n staart en manen daarna kan behandelen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:11

zie mijn bericht
: heel goed tegen zomereczeem
babylotion lees maar het helpt echt gheel goed bij de meeste paarden dan
groetjes amanda !#!#!#!#!#!#!#!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:29

Als het zomer eczeem is, is het enige wat werkt een boettdeken.
Zomereczeem is heel erg gelinkt aan eiwit , maar ook met hormonen, dus die castratie kan heel goed de oorzaak zijn. Kijk voor deken op
www.boett.com
Ik heb hem ook voor mijn ijsco, en het werkt super, totaal geen last en ze kunnen er alles mee, ook gedekt worden en veulenen. Als ik ooit geen ruzie meer met mijn scanner heb zal ik wel een foto scannen. Kan je het even zien.
Succes.
P.S. Voor de reeds onstande schuurplekken kan je uierzalf of calandula of een andere huidverzorgende lotion gebruiken.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers