Snowdon, eerste menwedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Snowdon, eerste menwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:05

Ergens vorige maand zag ik in de kantine op stal een inschrijfformulier liggen. Het ging over een Indoor Menwedstrijd, met wegtraject. Ik dacht, o leuk! Als ik nu een kar kan regelen of kopen, kan ik meeoden. Lekker makkelijk op eigen stal... Nu was Sandra (Shayla) zo vriendelijk om haar kar voor enkele tijd uit te lenen en zodoende kon ik oefenen en meedoen. Ik niet wetende tot ergens deze week dat het om een daadwerkelijke MARATHON gaat... Ik dacht aan enkel kegeltjes.... Ik had het dus al doodsbenauwd en de laatste dagen en uren waren een groot zenuwfestijn...

Maar vandaag was het dus zover! Na totaal de tijd vergeten te zijn door de stress, waren we nog wel op tijd bij het inrijterrein. Of nuja... modderbad! Enigzins wat verlaat mochten we de ring in en toen achter mij de deur dichtging, was ik even bang dat de eerste bal er gelijk al afging... Maar ging goed Knipoog

Toen gegroet naar de jury en er werd gezegd dat ik mocht gaan. Ik reed dus in draf op de start af en wilde er voorgaan! Eenmaal OP de start, werd er geroepen HO! de bel is nog niet gegaan... Ik was helemaal in de war en stuurde Snowdon dus achterwaarts om vervolgens te keren... Maar daar was Snowdon het niet mee eens... Hij maakte een paar debiele passen en kwam steil overeind... Tikte de tijdmeter omver en plofte net voor de tenen van zo'n man neer...

Maar dat kon de pret niet drukken!
We begonnen nu correct en ik vond het redelijk gaan. Ik maakte me niet zo zeer zorgen om de balletjes of de tijd. Wilde gewoon het parcours volgens de juiste route nemen en mijn eigen uitdagingen wat betreft wendingen en tempo uitproberen. We hadden uiteindelijk 4 balletjes tijdens deze eerste manche. Maar Snowdon deed het geweldig!

Toen het wegtraject... Maar door al dat gedoe waren we een beetje tijd verloren, maar door mijn haast had ik niet geïnformeerd hoeveel tijd ik verloren had. Ook niet gecheckt of mijn horloge gelijk stond. Dus ik reed de route op de gok voor wat betreft de toegestane 30 minuten. Je mocht er 1 minuut boven of onder zitten. Ik deed er 28,5 minuut over ongeveer... Helaas!

Toen direct de tweede manche, maar Snowdon was echt kapot van dat halve uur draven... Bij binnenkomst haast weer tzelfde probleem toen de deur achter ons dichtging. Ditmaal een juiste start Knipoog En we begonnen super! Tot en met hindernis 11 ging het zelfs foutloos! Maar toen hindernis 12... we kwamen te scherp aanrijden en schampte de bal eraf. Daarna probeerde ik het niet meer foutloos te doen, maar Snowdon zo snel mogelijk erdoorheen te loodsen. Hij ging goed, schampte nog wel 3 balletjes extra, waaronder een complete waterreservoir wat een kwartslag draaide Tong uitsteken Maar de wendingen gingen over het algemeen super en men stond 1 x zelfs keihard NEEE! te schreeuwen toen ik een draai erg kort wilde maken, maar Snowdon deed het perfect!

Ook hier dus 4 balletjes en rond de 3,5 minuut overgedaan. (Maximum is 4 minuten)

Dus wat betreft de wedstrijd zelf kon het misschien beter, maar voor wat betreft Snowdon en mij ging het geweldig! Als complete beginnende aanspanning eigenlijk, want dit is niet te vergelijken met een bos- of polderrit Knipoog En dan dus als 15e van de 20 enkelspannen paard eindigen!

Ik ben echt beretrots op mijn toppertje!

PS: werd gesponsord door mijn Hoefsmid Kees van Bijnen Knipoog

Foto's: [HAW] Snowdon @ Indoor Marathon!
Laatst bijgewerkt door snowdon op 19-12-04 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:07

Nou fijn dat het zo super ging, voor beginnend is het niet erg wat lager te eindigen... als je er maar plezier in hebt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:24

Klinkt zenuwslopend leon pffft,ik zou het ook niet meer hebben denk ik,maar super gedaan OK dan! OK dan! .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:28

Klinkt idd zenuwslopend, maar zo te lezen is het super gegaan! OK dan!
En dat voor de eerste keer! Cool

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:30

leuk hoor, ik heb ook gement en dat was echt super, leuk hoor meid!!!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:31

haha super verhaal! OK dan!
dus het was wel een indoor marathon Tong uitsteken op naar de volgende keer zou ik zeggen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:32

wauw Leon!! ik doe het je niet na hoor!! goed van je ! en van je snowtje natuurlijk

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:33

En ik maar denken wie je smid was... Kwam thuis, owja, die was mee naar P&K Haha!

Maare netjes gedaan hoor

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:33

poeska schreef:

vent Tong uitsteken

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:34

poeska schreef:

Bloos! leon is geen meid hoor Bloos!

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:35

hoe kan ik dat weten???

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 21:38

poeska schreef:
hoe kan ik dat weten???

profiel + foto's Knipoog

Pocahontas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:52

Hey,wat een superpaardje heb je toch Leon!!
Geweldig hoor,goed gedaan.
Leuke foto`s ook!

poeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:57

ja daar kijk ik niet naar, ik ga niet iedereen ze pfofiel doorlezen hoorm ik kijk gewoon naar diegene bericht en dan schrijf ik gelijk wat sorry

ook sorry voor leon, vergeef je me?>????

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 22:17

hihi, tuurlijk Knipoog

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:06

Ik dacht al, toen wij binnenkwamen en ze druk bezig waren met zo'n waterreservoir, zou Leon??????? En ja hoor Haha!

Jammer dat ik je niet kon zien rijden omdat wij vlak achter je moesten starten.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:07

Percy schreef:
Ik dacht al, toen wij binnenkwamen en ze druk bezig waren met zo'n waterreservoir, zou Leon??????? En ja hoor Haha!

Bloos Schijnheilig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:19

Verder ging het volgens mij best goed bij jullie

Ik heb jenet wel even uit zitten lachen. Kwam een foto van je tegen op mijn toestel waarbij je een balletje aan het bezweren bent om toch vooral te blijven liggen Haha!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:20

Ja leon, je moet nooit achterom kijken, altijd vooruit, anders weet je het allemaal niet meer Haha!
Je had trouwens bij dat ene poortje veel geluk, kegel helemaal opzij en alles bleef liggen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:32

liberty schreef:
Ja leon, je moet nooit achterom kijken, altijd vooruit, anders weet je het allemaal niet meer Haha!
Je had trouwens bij dat ene poortje veel geluk, kegel helemaal opzij en alles bleef liggen!

welk poortje? haha dat heb ik gemist Haha!

En euhm ja, keek onbewust dan denk ik ofzo.. kan alleen herinneren dat ik bij de bewuste nro 12 nog even goed keek hahaha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:33

Percy schreef:

Ik heb jenet wel even uit zitten lachen. Kwam een foto van je tegen op mijn toestel waarbij je een balletje aan het bezweren bent om toch vooral te blijven liggen Haha!

haha ik ben benieuwd Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-04 23:43

Percy schreef:

Afbeelding

hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:55

Heel leuk verslag, en heel leuk om te lezen dat het zo goed is gegaan met jullie! Die foto zegt idd alles *LOL* Wel jammer van het wegtraject dat ze hier zo streng waren, maar goed, dat was nou eenmaal zo. Maar echt leuk joh!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 00:33

Ha mooi, je hebt de foto's binnengekregen zo te zien. Is het me toch nog gelukt want dit fotoprogramma en ik zijn nog niet helemaal compatible Knipoog

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 11:44

Dat poortje weet ik al niet meer, maar hij ging helemaal opzij Tong uitsteken