kleedgeld-vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

hoeveel kleedgeld krijgen jullie per maand? een bedrag tussen de:

minder dan 40 euro
4 (10%)
40 - 50 euro
11 (28%)
50 - 60 euro
7 (17%)
60 - 70 euro
7 (17%)
meer dan 70 euro
10 (25%)

Totaal aantal stemmen: 39


missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

kleedgeld-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 21:23

Ik denk dat dit topic ook wel op jeugdhonk of kippenhok kon staan, maar daar kon ik geen poll maken Haha!

Ik vroeg me af welk bedrag jullie (als 15/16/17/18 jarigen) aan kleedgeld krijgen per maand. M'n moeder weet namelijk niet wat ze moet geven (jeeh eindelijk kleedgeld na 2 jaar zeuren Haha! ) en volgens mij heeft ze helemaal geen reeel beeld in haar hoofd wat normale bedragen zijn Schijnheilig

dus als jullie allemaal de poll willen invullen heb ik enig idee wat ik kan vragen. Het is geloof ik wel de bedoeling dat ik dan ook jassen/schoenen/ondergoed ed moet betalen.


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:45

ik hoef alleen truien, shirt en broeken te kopen...
En krijg per kwartaal 3 honder piek
(dus honderd per maand)

ben nu een jaartje ouder... dus eis verhoging.. Schijnheilig

Maar uiteraard zo hoog mogelijk proberen te krijgen! Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:44

Jeetje sorry dat ik het zeg maar wat zijn jullie verwend op dat gebied!
(niet negatief bedoeld Haha! )

Schoenen en jassen en andere dure zaken horen er gewoon bij!
anders is het toch geen kleedgeld??
Je moet toch leren dat als je nog maar weinig geld hebt en je ziet een leuk truitje of zo dat je dat niet kunt kopen als je ook ondergoed en/of sokken nodig hebt.......

Daar gaat het toch juist om?
Ik kreeg 175 gld per maand maar daar moest ik dan ook alles van betalen. Dat betekende dus ook mijn paardrijlessen. Nou ja en aangezien ik 1 keer in de twee maanden een nieuwe leskaart nodig had à 160gld. kwam ik er wel achter dat het een dure sport was.

Toch kwam ik nooit geld tekort.
Een beetje rekenen af en toe is wel goed voor je!
Nu ik werk heb ik echt geld over!
Ik kan alles doen wat ik leuk vind en daarnaast kan ik nu ook eindelijk flink sparen.
Een paar maanden terug heb ik mijn Suzuki Vitara kunnen kopen van mijn spaargeld en nu ben ik al weer hard aan het sparen voor als ik een leuk huisje vind.

Een bedrag van 75 euro per maand lijkt me ruim voldoende en ik ga er dan vanuit dat je dan ook alles zelf betaalt: uitgaan/kleding/cadeautjes enz.
als je een paard hebt is het niet te doen dat je dat zelf betaald, maar eventuele uitgaven als halsters, teugels kun je dan volgens mij makkelijk zelf betalen.

Oeps: ik klink nu wel als een oude doos geloof ik Bloos

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:49

Ik krijg 100 gulden.. offe 45 euro Koe per maand..en alles gaat naar Berdien Haha! ..omdat ik zelf mijn stalgeld moet betalen...dus betalen ze alsnog mijn kleding, als ik het nodig heb... dus koop ik niks als ik het niet nodig heb... maar voordat ik Dien had moest ik alles ervan kopen, schoenen, sokken, ondergoed, broeken, truien, t-shirts, alleen de helft van mijn jas

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 08:50

Ik krijg ook 100 gulden. Maar ik koop niet voor 100 gulden per maand aan kleding, voor minder. Soms maanden dat ik helemaal niets koop.

Tja, dure hobby he?

Zo lang ik nog genoeg kleding in de kast heb hangen maak ik me daar niet zo druk om.

Oja, ik ben 18 en ik krijg vanaf mn 15e kleedgeld. Dat was toen 100 gulden en dat is nog geen cent omhoog gegaan Boos!

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 10:26

ik krijg iets meer dan 60 euro per maand aan kleedgeld (volgens mij krijg ik per 3 maanden iets van 185 euro Verward )
hiervan moet ik wel alles kopen...alleen dat gebeurt niet altijd, want ik ga zo schoenen kopen met m'n moeder, en die betaald zij Haha!
en paardrijkleding enzo koopt m'n moeder ook gewoon...gelukkig maar Knipoog

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:30

af en toe betaal ik de kleren en af en toe mijn moeder Party!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:34

Dit is allang verleden tijd bij mij, maar mijn ouders gaven me het bedrag wat je krijgt voor een kind (jemig... hoe heet dat... de voorlopig van de studiefinanciering... ben het gewoon kwijt...)

Ja... ik weet het weer... kinderbijslag.
Dat is wat ik kreeg voor kleedgeld.

Toen ik eenmaal studiefinanciering had werd er nog wel wat bijgedaan maar ik weet echt niet meer hoeveel....

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 15:12

Ik ben 15 en krijg geen kleedgeld.
Mijn ouders betalen de stalling van 350 gulden per maand, ze betalen de spullen die ik nodig heb.
(af en toe als ik geld heb gekregen.. of 1 dagje gewerkt heb betaal ik het zelf)
Mijn ouders betalen verder alles voor me, kleding.. schoenen.. enz Ben eigenlijk best wel verwend he Clown (aangezien ik elke maand wel 1 paar nieuwe schoenen koop.. een paar broeken en shirtjes Tong uitsteken Schijnheilig )
Als ik zeg dat ik iets nieuws wil, dan krijg ik het in principe meestal wel..
Binnekort heb ik een baantje in de vakantie, ik werk verder niet.. dusss ga nu weer ff voor kleding werken enzo.. haha
Ik ben echt een kleidng freak geworden.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:56

Ik als ouwtje kreeg niks.
ook geen zakgeld, we moesten maar gaan werken.
We kregen dus wel kleren, maar geen merk en ook schoenen waren geen Nikes of zoiets.
En voor uitgaan of hobby moest je zelf maar werken.

Maar ik geloof dat dat nogal veranderd is de laaste jaren. Haha!
Help ik word echt oud Huilen

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:06

Ik krijg 50 euro kleedgeld. Vind het veelste wenig Haha!
Laatst bijgewerkt door Wilona op 16-06-02 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:12

Ik ben 16 jaar en ik krijg 60 euro per maand.
Daar moet ik alles van kopen; kleren, cadeautjes, spulletjes, paarden spullen (behalve een cap, laarzen, paardrijbroek.), extra lessen.
Ben het er eigenlijk niet zo mee eens, ik had namelijk eerst een baantje, maar nu niet meer. En dat maakt echt verschil!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:48

ik krijg elke 3 maanden krijg ik rond de 300 euro aan kleedgeld

en ben 5 jaar

maar daar moet ik ook alles van kopen

dus als ik een keer nieuwe rijbroek nodig heb moet ik het daar ook van betalen

doei kussie
kelly

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:48

ik ben 14 en krijg 86 euro per maand (190 gulden)
ik moet bijna alles kopen behalve jas, sokken, ondergoed, cadeautjes enz.
en als ik iets te kort kom (en het echt nodig heb) krijg ik meestal wel iets extra's Party!!
maar ik koop ook vaak genoeg anderen dingen van me kleedgeld Haha! Bloos Clown

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 20:53

ik krijg geen kleedgeld, als ik bijvoorbeeld met m' moeder naar de stadt ga, en ik zie een leuke broek ofzo, dan koopt ze dat gewoon voor me, alleen het is wel een nadeel dat zei het dan ook leuk moet vinden anders koopt ze het niet. Scheve mond

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 21:30

ik krijg 46 euro kleedgeld, haha eigenlijk 45,36 maarja, ik heb het tot 46 gemaakt. ik ben 16 jaar, en moet alles zelf betalen, behalve jas en schoenen, en badpak en alles voor mijn sporten hoef ik niet zelf te betalen. maar vaak krijg ik ook gewoon nog wel eens wat kleren van mijn moeder maar ik werk er ook nog bij, ik kan er goed mee uit komen

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

fl.125,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:35

toen ik nog thuiswoonde, 3 jaar geleden, kreeg ik 125 gulden kleedgeld incl. zakgeld per maand, maar daar had ik absoluut niet genoeg aan, mijn zusje krijgt nu 100 euro! grrrrrr :(

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:41

Ik krijg in totaal 65 euro per maand. Daarvan is ong. 40 euro kleedgeld.
Daar moet ik alles van betalen, ook mijn lenzen.

Ik begin steeds meer een klerenfreak te worden, maar het helpt wel dat ik een baantje heb Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 14:42

runningkawa schreef:
Ik als ouwtje kreeg niks.
ook geen zakgeld, we moesten maar gaan werken.
We kregen dus wel kleren, maar geen merk en ook schoenen waren geen Nikes of zoiets.
En voor uitgaan of hobby moest je zelf maar werken.

Maar ik geloof dat dat nogal veranderd is de laaste jaren. Haha!
Help ik word echt oud Huilen


Nog een oudje Haha!
Ik kreeg per maand F100,- en daarvan betaalde ik kleding, schoenen, jassen, ondergoed, sokken, kadootjes, uitgaan, vervoer, eigenlijk alles behalve mijn school en schoolspullen. Voordeel is dat ik nu wel heel erg goed met geld om kan gaan Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:51

Bloos en mijn moeder betaalt alles voor me. Voor de paardenspullenmoet ik zelf werken maar de rest betaalt mijn mums allemaal. Van 100 gulden zou ik niet eens kunnen rondkomen qua geld!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 17:00

Steef schreef:
:o en mijn moeder betaalt alles voor me. Voor de paardenspullenmoet ik zelf werken maar de rest betaalt mijn mums allemaal. Van 100 gulden zou ik niet eens kunnen rondkomen qua geld!


Tuurlijk kan je van 100 gld wel rondkomen!
Als je moet dan moet je!
Dan moet je maar wat beter over bepaalde aankopen nadenken. Heb je echt vijf paar schoenen nodig? Of moet je perse elk weekend uit?
En dat soort dingen.
Geloof me je komt jezelf nog een keer tegen als je nu niet goed leert met geld omgaan. Tuurlijk als je het luxe hebt is dat fijn maar ga nu niet zeggen dat je niet van 100gld rond kunt komen.
Dat kan iedereen.
Je moet grote uitgaven dan gewoon wat beter spreiden en van tevoren bedenken wanneer die uitgaven nodig zullen zijn. Bijv. je weet nu al dat je in de winter een jas moet kopen. Nou dan kun je daar vast rekening mee houden. Als je twee maanden van tevoren nu begint met wat geld opzij te leggen dan heb je genoeg wanneer je het daadwerkelijk nodig hebt.

Ik leef nu in de luxe dat ik eigenlijk alles kan doen waar ik zin in heb. Maar ik weet heel goed dat er ook weer mindere tijden kunnen komen dus ik gooi niet al mijn geld zo over de balk.
Geniet van het leven maar doe het wel met beleid!

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 09:58

ik krijg 100 euro in de maand en moet daar wel alles voor kopen(kleren, cadeuaus, snoep, uitgaan enz)
maar mn lessen betalen mn ouders dan en mn pony(stalling) ook.
ik kan er wel mee rondkomen, maar leen toch al gauw wat als ik iets leuks zie. Haha! ow ja ben 15 jaar...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:52

kaj"]
[quote="Steef schreef:
:o en mijn moeder betaalt alles voor me. Voor de paardenspullenmoet ik zelf werken maar de rest betaalt mijn mums allemaal. Van 100 gulden zou ik niet eens kunnen rondkomen qua geld!


Tuurlijk kan je van 100 gld wel rondkomen!
Als je moet dan moet je!
Dan moet je maar wat beter over bepaalde aankopen nadenken. Heb je echt vijf paar schoenen nodig? Of moet je perse elk weekend uit?
En dat soort dingen.
Geloof me je komt jezelf nog een keer tegen als je nu niet goed leert met geld omgaan. Tuurlijk als je het luxe hebt is dat fijn maar ga nu niet zeggen dat je niet van 100gld rond kunt komen.
Dat kan iedereen.
Je moet grote uitgaven dan gewoon wat beter spreiden en van tevoren bedenken wanneer die uitgaven nodig zullen zijn. Bijv. je weet nu al dat je in de winter een jas moet kopen. Nou dan kun je daar vast rekening mee houden. Als je twee maanden van tevoren nu begint met wat geld opzij te leggen dan heb je genoeg wanneer je het daadwerkelijk nodig hebt.

Ik leef nu in de luxe dat ik eigenlijk alles kan doen waar ik zin in heb. Maar ik weet heel goed dat er ook weer mindere tijden kunnen komen dus ik gooi niet al mijn geld zo over de balk.
Geniet van het leven maar doe het wel met beleid!
[/quote]

Als et echt zou moeten dan zou et me misschien wel lukken maar zoals ik nu leef qua kleren lukt me dat gewoon niet. Ik zou dan echt goedkopere kleren moeten kopen...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 13:48

Steef"]
[quote="kaj"][quote="Steef schreef:
:o en mijn moeder betaalt alles voor me. Voor de paardenspullenmoet ik zelf werken maar de rest betaalt mijn mums allemaal. Van 100 gulden zou ik niet eens kunnen rondkomen qua geld!


Tuurlijk kan je van 100 gld wel rondkomen!
Als je moet dan moet je!
Dan moet je maar wat beter over bepaalde aankopen nadenken. Heb je echt vijf paar schoenen nodig? Of moet je perse elk weekend uit?
En dat soort dingen.
Geloof me je komt jezelf nog een keer tegen als je nu niet goed leert met geld omgaan. Tuurlijk als je het luxe hebt is dat fijn maar ga nu niet zeggen dat je niet van 100gld rond kunt komen.
Dat kan iedereen.
Je moet grote uitgaven dan gewoon wat beter spreiden en van tevoren bedenken wanneer die uitgaven nodig zullen zijn. Bijv. je weet nu al dat je in de winter een jas moet kopen. Nou dan kun je daar vast rekening mee houden. Als je twee maanden van tevoren nu begint met wat geld opzij te leggen dan heb je genoeg wanneer je het daadwerkelijk nodig hebt.

Ik leef nu in de luxe dat ik eigenlijk alles kan doen waar ik zin in heb. Maar ik weet heel goed dat er ook weer mindere tijden kunnen komen dus ik gooi niet al mijn geld zo over de balk.
Geniet van het leven maar doe het wel met beleid!
[/quote]

Als et echt zou moeten dan zou et me misschien wel lukken maar zoals ik nu leef qua kleren lukt me dat gewoon niet. Ik zou dan echt goedkopere kleren moeten kopen...
[/quote]

Je zou inderdaad je levenstijl aan moeten passen. Maar dat is een kwestie van willen! Geen dure kleren kunnen kopen is een luxeprobleem en dus geen kwestie van niet kunnen rondkomen.

Stel dat je een gezin hebt en je bent werkeloos. Dan heb je pas problemen met rondkomen. 100 gld per maand om vrij te besteden is luxe hoor!

Ik had destijds een vriendin en die had het echt wel heel makkelijk!
Ze kreeg 200 gld kleedgeld, maar echt dure dingen zoals een jas of zo betaalden haar ouders dan maar, daarnaast werden haar hobby's ook nog eens betaald (danslessen e.d.) en hiernaast kreeg ze ook nog 50 gld per maand aan zakgeld???

Dit vind ik echt abnormaal!
Je zult toch ooit eens moeten leren om met minder geld te kunnen rondkomen.

Ik heb altijd goed met geld om kunnen gaan en ben ook blij dat ik dit vanaf jongs af aan al heb meegekregen.


missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 12:00

De bedragen lopen best wel uiteen. Ik krijg vanaf volgende maand 65 euro kleedgeld (incl zakgeld) en daar moet ik alles van betalen.. moet wel lukken denk ik Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DreamGuide, Gitana, JornaR, Mar_M, YandexBot en 172 bezoekers