Kaminka kan in een horrorfilm

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Kaminka kan in een horrorfilm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 15:18

Gisteravond is Kaminka in haar hoofd gestoken door een daas of zo. De hele rechterhelft van haar hoofd was vanaf haar oog tot aan haar neusgat opgezwollen. Ze had er gelukkig geen last van, mocht er aan komen en ze at normaal.

Vorig jaar had ze dit ook al een keer, dus ik was nu niet zo geschrokken als toen...

Al met al ziet ze er vrij lachwekkend uit Haha! Gelukkig is ze nooit beledigd als ze uitgelachen wordt, ik werd alleen tegen de staldeur aangegooid toen ik begon te lachen. Pretletter. Haha!

Zelf was ik ook hier en daar wat opgezwollen door wat onvrijwillige ontmoetingen met dazen. Ik krijg daar altijd gigantische bulten van die weken later nog jeuken. Klerebeesten! Die mogen ze van mij uitroeien, ik zie het nut van die dieren niet in hoor. Boos!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:22

Au ja. Ik ben zondag heel zacht gestoken, ik was er net op tijd bij met doodmeppen anders had hij me flink te pakken gehad in mijn hals.
Rotbeesten.
Ik heb er ook wel eens een enorme bult van gehad op mijn kuit, zag er niet uit. Moet bij Kaminka ook wel een lachwekkend gezicht zijn *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:28

Zijn echt enorme krengen ja. Ik heb ook altijd het gevoel dat je ze niet doodslaat, maar alleen maar bewusteloos mept.

Sterkte met Kaminka

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:30

Afgelopen zondag zat er eentje van 2 a 2,5 cm op Maddox. Ik schrok er gewoon van. Normaal sla ik ze met mijn blote hand dood, maar deze heb ik gewoon weggejaagd. Het leek wel een of andere mislukte mutatie.

Ik haat ze echt die beesten, ik moet zeggen dat mijn vliegenspray wel even helpt als ik buiten rij. Ze vliegen er wel omheen maar landen doen ze niet.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 15:32

Ja en die krengen steken nog gewoon door je kleren heen ook, ik heb de bulten op mijn bovenbenen!

Ik vraag me dus ook af of vliegendekens voor paarden wel nut hebben bij dit soort wezens....

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:06

Jeetje, wat erg opgewollen zeg! Is dat wel normaal? Misschien is het wel een allergische reactie ofzo, dat ze niet tegen horzels kan Verward

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 16:18

Het gekke is, dat ze vorig jaar op precies dezelfde plaats hetzelfde verschijnsel had wat de volgende dag weer verdwenen was.

Ze is wel een beetje overgevoelig, dus er zal zeker sprake zijn van een soort allergie. Zolang ze er duidelijk geen last van heeft maak ik me er maar niet druk om, maar ik hou het wel in de gaten. Dit moet niet al te vaak gebeuren natuurlijk!

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:36

de ellende is bij jullie dus alweer begonnen.
Wat dat betreft mis ik die stal niet Haha! Ik zat vorig jaar ook onder de bulten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 16:41

erg he ben ooit ook een keer gestoken en kreeg er ook zo'n mega bult van Lodewijk heeft gelukkig geen last van ze de knoflook werkt echt goed ze landen en vliegen net zo hard weer op Party!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:12

Ben ik toch blij dat ik de "dazengebieden" kan ontwijken!!
Isolda staat nu vlakbij een stukje bos en daar zijn ze ook veel, alhoewel.. het valt nog mee. In het "moeras" is het veel erger!!
Isolda heeft er overigens weinig last van, geen bulten oid.

Ik daarentegen wel Verdrietig Mijn hele lichaam gaat jeuken en overal zie ik beestjes Lips are sealed

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:37

Ik ben allergisch voor insectengif, gelukkig niet in heel erge mate maar door een mug krijg ik al een vrij grote bult, die niet echt jeukt eerder beetje zeurend gevoel. Gelukkig vinden ze me meestal niet erg lekker...
deelde een slaapkamer met mijn stiefzusje die zich insmeerde met whatever, citronella om zich heen plaatste... toch werd zijn 's ochtends wakker met de bulten.
Helaas ben ik wel gepakt gister achterkant dijbeen, das nu niet zo prettig.
Ik heb een gloedhekel aan dazen, muggen eigenlijk alles dat graag een hapje uit je neemt of je bloed wil drinken.
Mijn paard deelt dat sentiment en behalve knoflook stinkt hij ook een uur in de wind naar anti insectenspul. Werkt goed tegen de dazen, tegen vliegen iets minder, maar die bijten tenminste niet (toch?)

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:10

Ik heb hier nog geen daas gezien gelukkig. Dat is het voordeel van aan de kust wonen.
Arme Kaminka, maar gelukkig is het niet ernstig, maar aandacht van de mannen zal er bij haar niet inzitten! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:21

Jurga was ook alweer tot pad gemuteerd helaas. Die is ook overgevoelig. Scheve mond Hele rug en kont onder de grote bulten, zo sneu.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 08:52

Het is bij deze stal inderdaad heel erg met die dazen, terwijl we vlak aan de kust zitten. Bij mijn vorige stal, 1,5 km verderop hadden we nauwelijks last van dazen, behalve als we het ruiterpad op gingen. Schijnt toch te maken te hebben met lang gras en bosschages.

Kaminka's hoofd was gister weer teruggebracht tot normale (nou ja, .... Haha! ) proporties gelukkig!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:25

Zep schreef:
Ik heb ook altijd het gevoel dat je ze niet doodslaat, maar alleen maar bewusteloos mept.


Klopt. Je moet ze echt pletten Extreme duivel. Die beesten zijn zo taai als wat Boos!.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 11:34

Gister sloeg ik er één zo hard dat het bloed wat hij net opgezogen had er uitspoot. Hij bleef voor dood liggen op de kont van mijn paard maar tot mijn verbazing kwam hij weer bij en wilde weer wegvliegen Boos! Die beesten zijn echt ongelooflijk taai.

Mijn paard is er al helemaal aan gewend dat ik hem onderweg af en toe een flinke harde klap geef, het is voor het goede doel Haha! Het is wel wat minder om daarna al dat bloed aan de handen te hebben Misselijk
Tot nu toe helpt de Veerust gelukkig vrij goed.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:41

Vreselijke beesten, een jaar of wat geleden waren ze hier in de buurt echt heel weinig, nu zijn ze er echt ongelovelijk veel. En wat voor nut ze hebben?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 22:02

ik ben zelf nog nooit gestoken door zo' n dier gelukkig
mveel sterkte met kaminka..
lijkt me wel een sneu gezicht

Love the life that you live, live the life that you love


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 110 bezoekers