Kan haar eigenaar me bij haar weghouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quana
Berichten: 28
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: België

Kan haar eigenaar me bij haar weghouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 18:49

Ik ging zondag voor de eerste keer m'n ex-verzorgpaardje opzoeken. Ik mocht er van m'n moeder nooit heen omdat het te ver was, maar nu was er een wedstrijd. Ik was natuurlijk superblij en Zoë(haar eigenaar)had gezegt dat ik altijd mocht langskomen, dus dacht ik niet dat ze het erg zou vinden. Ik had altijd gedacht dat ze het er goed had enzo, maar met het rijden gaf Zoë haar bij het minste dat ze verkeerd deed een tik met 'r zweep. En met het opzadelen, als ze haar bit niet in wou doen, sloeg ze haar. Niet echt hard, gewoon een tik op haar neus maar toch... En vroeger nam ze haar bit vanzelf. Ze liep ook constant met haar neus omhoog, terwijl ze vroeger altijd netjes naar beneden liep enzo. Toen ik na de proeven naar Quaresa ging, hinnikte ze toen ze me zag, en gaf contant lekjes, en had der oortjes de hele tijd naar mij gericht enzo, was echt superlief aan het doen, net of ze blij was dat ze me terugzag... Maar toen kwam Zoë aan en die stuurde me gewoon weg! Ik was ontzettend kwaad. Iedereen mocht bij Quaresa staan en ik niet. Ze kan me toch niet verbieden om bij Quaresa te komen, want het is er een manege, en ze staat niet in stallen waar alleen eigenaars mogen komen ofzo. Dus kan ze dat toch niet? Of wel?

~Natasja is the best 4ever~


Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:53

officieel volgens mij wel... het is haar paard en zij kan zeggen of je er wel of niet bij in de buurt mag komen... dat is nou eenmaal het recht van de eigenaar.
wel banketstaaf al ze heeft gezegd dat je altijd mag langskomen...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 05:38

Ik denk dat ze het niet zo leuk vindt dat zij zit te rommelen met dat paard en hij ondertussen z'n aandacht bij jou heeft.....

Maar wel heel flauw natuurlijk van haar en zo te horen gaat het niet echt lekker tussen die 2

Daarom voor haar des te irritanter als hij wel enthousiast naar jou doet natuurlijk .

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:12

Jemig, dat vind ik best wel sneu hoor. Slaat eigenlijk nergens op dat je niet bij dat paardje mag komen. Tja, zij heeft nu eenmaal het recht om je weg te sturen, maar ik vind het dus vrij kinderachtig. Misschien moet je het wel laten gaan. Je kunt er helaas niets aan veranderen. Het is jammer te zien hoe ze het paardje aan het verzieken is! Boos!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 07:28

Ze kan je niet weghouden bij haar paard. een manege is voor iedereen toegankelijk tenzij de eigenaar van de manege je wegstuurd want het natuurlijk weg eigenterrein. Dus als zei zegt dat je niet aan haar paard mag zitten okay...maar je mag er altijd naar toe....ik zou gewoon gaan als ze er niet is ze kan moeilijk een bodygard neerzetten Knipoog

ik vind het echt heel erg. ik heb het ook een keer mee gemaakt toen de eigenaar van mijn verzorg paard hem weg wou geven omdat hij hem kwijd wou. toen heb ik hem bij hele lieve mensen gebracht die een prachtig huis hadden op de veluwen. Mijn verzorg paardje kwam echt in de hemel terrecht maar ik had er echt veel verdriet van ze zeiden toen ook dat ik altijd mog bellen of langskomen als ik dat wou. toen ik ze later belde hadden ze altijd wel een ander smoesje. gelukkig had het paardje het daar wel heel goed en hij is ook heel oud geworden maar toch tegen over mij was het knap l*lig.

veel succes en ik hoop dat je een oplossing vind.

gr musje

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 07:35

Ze is gewoon jaloers.
Misschien moet je eens met haar gaan praten...

En anders zit er maar een ding op: heel sneaky langs gaan...
of je vermommen...
Paardje ruikt wel dat jij het bent!

succes iig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:35

Hoi,

Zolang ze niet op haar eigen stekje staat, dus op een manege.
Heeft ze niet het recht om jouw weg te sturen je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt, ze is niet de eigenaar van die stal.
Ze kan je wel verbieden haar aan te raken het paard is immers van haar nu.
Dus als je in het vervolg weer gaat kijken op een manege waar ze rijd ga gewoon kijken en raak haar niet aan (als ze in de buurt is)

Veel succes verder he

gr.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:49

jarno schreef:
Hoi,

Zolang ze niet op haar eigen stekje staat, dus op een manege.
Heeft ze niet het recht om jouw weg te sturen je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt, ze is niet de eigenaar van die stal.
Ze kan je wel verbieden haar aan te raken het paard is immers van haar nu.
Dus als je in het vervolg weer gaat kijken op een manege waar ze rijd ga gewoon kijken en raak haar niet aan (als ze in de buurt is)

Veel succes verder he

gr.


Ik sta ook op een manege.
als ik niet wil dat er mensen om wat voor rede dan ook in de buurt van mijn paard komen, is dat mijn volste recht (nu heb ik de mazzel dat ik de achterste 2 boxen heb)
Echter, dit recht heb ik zolang ik er ben, als ik er niet ben kan ik geen toezicht houden, en er dus ook nix van zeggen

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:54

Hoi,

Dat begrijp ik wel hoor dat er mensen zijn die sommige mensen niet in de buurt wil hebben.
Ik heb zelf op een stal gewerkt en geloof me als er iemand bij jouw box staat (niet erin) Kan je en mag je ze niet wegsturen.
Tenzei de eigenaar van de stal dit ook niet wil.
En tenzei ze aan je paard zitten.
Maar zolang ze niet je paard aanraken kun je niets maken.
(misschien een soort straatverbod hahaha)

gr.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:55

maar, een beetje sociaal mens gaat weg, als er op een normale manier gevraagd wordt het paard met rust te laten.
Dus eigenlijk heb je het volste recht iemand weg te sturen Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:00

Het lijkt mij wel dat ze jou kan verbieden haar paard aan te raken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 48 bezoekers