Onverwacht de kat begraven...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Onverwacht de kat begraven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 23:44

Gistermorgen leedfde ze nog en heb ik Snibi nog binnengelaten om te eten. 's Avonds kwam ik thuis van m'n werk en kwam Eelke (m'n broertje) direct naar me toe 'je paard heeft een kat kapot getrapt'...Snibi lag half bewusteloos in het cavia-buitenhok in de huiskamer.

Amiga en Jim waren door de wei aan het rennen in een jolige bui, en ineens lag daar een kat voor Amiga's voeten. Ze sprong met vier poten de lucht in en haar voorhoef (met ijzer) landde keihard op Snibi haar hoofd.....m'n moeder is er direct mee naar de dierenarts gegaan met de bedoeling 'inslapen'. De dierenarts twijfelde, hij zag aan de buitenkant enkel een gebroken onderkaak. Er werd besloten een dag af te wachten, het beestje ging weer mee naar huis. Ze kon gisteravond echt niet uit haar hok, botste overal tegenaan en was compleet van de wereld. Vanmorgen is m'n vader er weer mee naar de DA geweest, als ze vandaag nog zou leven zou de kaak geopereerd worden. Helaas zat er niet genoeg leven in, dat zou eigenlijk ook onvoorstelbaar zijn naar zo'n ongeluk. Waarschijnlijk toch een schedelbreuk oid (er kwam bloed uit haar oren nadat het gebeurd was). het maakt niet meer uit, vanmorgen heeft ze toch een spuitje gehad. Vanavond hebben we haar begraven onder de notenboom in de tuin. het ergste was dat diertje in dat kistje. Ik keek ernaar en dacht dat ik de flank zag bewegen, hoewel ze al helemaal hard en opgezet was, echt heel erg dood. En toch leek ze nog te leven.

Er is hier gespeculeerd in hoeverre dit het paard te verwijten is. Heeft ze de kat moedwillig getrapt?(een moedwillig 'aanslag' lijkt me sowieso uitgesloten, dat doen paarden niet) Ging het per ongeluk, heeft ze het beest gewoon niet gezien? Wilde ze een speels tikje uitdelen als paarden onder elkaar?
het maakt niet meer uit maar is in elk geval erg wrang, Snibi was pas 4 jaar oud. Net als Jup, haar (nog levende, godzijdank) zus, hoorde ze er echt bij hier in huis. Dit was het beest dat altijd de gekste toeren uithaalde en op de raarste plaatsen lag te slapen. Favoriet waren het handdoekenrekje en de wasmachine, of in de base-drum van het drumstel van Eelke......

getverdemme, waarom?
Dan besef je ineens hoe vergankelijk alles is, ook al is het 'maar' een kat.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 06:35

Jee wat sneu zeg. Ja waarom het nou precies gebeurd is zal je nooit achterkomen wat Amiga betreft maar rot is het wel.
Sneu hoor, ik heb ook al heel wat huisdieren van ons begraven en elke keer is het weer zo naar om afscheid te nemen en ze onder de grond te stoppen. Ik herken het gevoel van 'de flank beweegt' heel erg. Je weet dat ze er niet meer zijn maar toch heb je dat idee.
Sterkte meis!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:17

Sterkte hoor.

Het is echt niet leuk, hoe groot of klein je huisdier is, je hecht je er toch aan.

:evaw:

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:45

Jeetje wat naar zeg, dat idee dat ze nog ademen is heel herkenbaar.
Mijn paard werd eens aangevallen door een hond en bokte naar achteren met het idee af te schrikken, raakte bij het neerkomen met zijn hoef de kop van de hond, maar die mankeerde helemaal niks...hard hoofd.
Nu had ie toen nog geen ijzers achter.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:54

A gossie wat sneu zeg. Arme kat. Gecondoleerd, ook voor de rest van de familie.

Paard kan je het echt niet kwalijk nemen, je kan er toch niet achter komen of ze het "gewoon"een rotkat vond (misschien ooit eens een slechte ervarig met een kat gehad of ze schrok van de kat in de wei) of dat het een jolige speeltrapjes was of gewoon een per ongeluk.

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 15:26

Ik ken een pony die de kippen doodbeet als ze in zijn wei kwamen. Soms plukte hij ze ook gewoon kaal....en dat was niet per ongeluk,hoor...Hij liep er gewoon achter tot hij ze te pakken kreeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:03

agossie... wat ontzettend sneu. Scheve mond

Ik denk niet dat het moedwillig was, dan zou ze hem eerder gegrepen hebben denk ik.

Snibi was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:11

Wat een akelig verhaal.
Voor Snibi Verdrietig
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:40

Heh bah
wat naar.
Het paard heeft hoogstens willen spelen, niet wetend dat een kat niet tegen een paardenhoefje kan.

Sterkte ermee.


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:23

Wat zonde van zo'n jonge kat.

Onze Shetlander is een keer expres op een zes weken oude pup gaan staan. De twee pups kwamen zijn weitje in en dat vond hij blijkbaar niet goed. Hij vloog achter ze aan. Een kon nog net wegduiken, de ander niet meer. Hij plantte zijn hoeven bovenop de pup. Die heeft het gelukkig wel overleefd maar had zijn knie gebroken. Sindsdien loopt hij op drie poten. Een paard beseft niet dat zo'n afstraffing zo hard aankomt bij een ander dier dan een soortgenoot denk ik.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 15:13

Wat een akelig voorval zeg. Huilen

Paarden kunnen heel speels zijn (ooit trof ik Kaminka aan met een kat in haar mond.... Verward daar kun je namelijk leuk mee gooien, kat vond het nog prima ook Verward ), maar ze kennen hun eigen kracht niet. Het kan natuurlijk ook gewoon een ongeluk zijn geweest.

Maakt ook eigenlijk niet uit, je kat is er niet meer en dat is heel erg. Sterkte ermee.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 08:32

Bedankt voor jullie steun Lovers
En gelukkig hebben we Jupje nog.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, gaucho, gerlienke, Googlebot, Indy_Mouse_9, Jannie79, LiDi, Mizora, Mjelleke, Muronia, nafkedemi, Nayan, nnicolex, renee16, RSLevi, SJP en 50 bezoekers