Longeersingel, leer of.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Longeersingel, leer of.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 08:36

Ik ga denk ik vanmiddag een longeersingel halen. Zo-een van Kieffer. Ze hebben 'm in het leer en in het "kunstof" spul. De prijs is hetzelfde.
Wat raden jullie aan/ of af?

:evaw:


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:38

bij mij op stal hebben veel mensen hem in kunstog. ik zou dit ook doen als ik jou was..hun zijn er erg blij mee...plus ik den kdat kunstof langer mee gaat als een leren...

keep calm, I'm engaged!!! <3

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:06

als het aantal ringen gelijk is (hoe meer ringen hoe meer je kunt instellen met je bijzetteugel / touwtje / etc.) en je doorgaans in een droge longeerbak kunt longeren (en dan bedoel ik een bak die niet na 1 regenbuitje verandert in een zwembad of modderpoel) dan zou ik voor leer gaan. Jammergenoeg is de longeerbak bij mij op stal van het merk modderpoel, dus heb ik zo´n kunststofsingel aangeschaft. Die is dan iets minder onderhoudsintensief...

Ga je naar Van Rijs of naar Divoza? Bij van Rijs hebben ze de stoten van de kunststofuitvoering vervangen door leren stoten omdat de gaten van de nylon stoten die er oorspronkelijk opzitten niet werken door de oogjes die ze er in hebben geslagen Lips are sealed . Bij Divoza verkopen ze volgens mij de authentieke.
Laatst bijgewerkt door abby op 19-06-02 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 09:08

Waarom zou je voor leer gaan?
Onze bak is niet zo'n modderpoel dus wat dat betreft zou het wel kunnen.

:evaw:


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:14

leer is en mooier (oog wil ook wat) en bovendien ademt het meer. Aangezien Meagan aanleg heeft voor bultjes door niet goed ademend materiaal, speelt dat ook mee (eigenlijk doorslaggevend natuurlijk). Nu was ik steeds haar rug na zowel rijden als longeren en dat gaat goed. Volgens mij gaat leer ook langer mee. Wij hebben onze singel nu ruim 1 jaar, hij wordt zeer intensief gebruikt dat wel(gemiddeld 3 tot 4 keer per week), maart nu al begint het kunststof dat aan de binnenkant zit (dus niet het nylon aan de buitenkant) kapot te gaan. Waarschijnlijk door de huidvetten en zuren van het zweet verteert het gewoon denk ik.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:24

abby schreef:
Waarschijnlijk door de huidvetten en zuren van het zweet verteert het gewoon denk ik.

Ja water en zuur is slecht voor leer. Zelf zou ik denk ik toch gaan voor leer. Ik vind het gewoon veel prettiger om mee te werken, het maakt meer contact vind ik, ook al heeft het wel meer onderhoud nodig. Het is persoonlijk denk ik.

Amor Vincit Omnia

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 09:29

Ik ben wel van plan om te longeren met een schabrak eronder.
Ik twijfel echt.
Het vetten is het probleem niet, daar heb ik geen hekel aan (alleen wel tijd te weinig).
De hoeveelheid ringetjes is ook gelijk. Ik denk dat ik voor leer ga.

Misschien dat ik mijn vriend met een longeersingel wel wil draven. Hij wil nu absoluut niet draven (zadel) want dat doet pijn Lips are sealed Verward Haha!

:evaw:

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:52

alsof zo´n ruggegraatje en uitstekend schoftje geen pijn doen... }>

Het is hoe dan ook wel een fijne singel, hij ligt in ieder geval op mijn paard prima. Wel heb ik er een staartriem aan omdat ze zo weinig schoft heeft dat hij heel gemakkelijk naar voren kruipt onder het werk (ondanks dat ik goed aangesingeld heb).
Laatst bijgewerkt door abby op 19-06-02 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:27

Ik heb een superfijne singel van Neopreen. Het is lekker zacht, geeft geen irritatie, en is makkelijk schoon te maken. Hij zit in 2 delen, dus ik heb aan 2 kanten gespjes. Het singeltje gooi ik gewoon in de wasmachine, het bovenstuk wordt wat minder vies, dus dat borstel of spoel ik gewoon af. Leer is heel mooi, maar geeft veel meer werk. En als je dat niet doet, omdat je er niet aan toekomt, geeft het meer problemen in de trant van schuurplekjes ed.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 12:43

Ik heb een hele mooie leren met opstaande ringen zodat je ook kunt mennen. ook zijn de overige ringen groot genoeg om met dubbele longe te longeren. Hier moet je ook op letten.

Helaas zijn de singelstoten van goedkoop leer gemaakt. Die scheuren volledig uit. Dat wil ik wel laten maken, want verder is het een hele mooie singel. Ik hoop voor je dat die Kieffer het niet heeft.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 12:53

Ik heb uiteindelijk voor de neoprene van Kieffer gekozen.
De leren was erg hard, leek me niet echt fijn.
De neoprene zag/ziet er erg goed uit. Ik ga 'm zo uitproberen, nu kijken of ik het touw nog kan vinden (ja ik heb het boekje van Lammert Haanstra uit de bieb mee Lachen )

:evaw:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:45

Op mijn werk heb ik een hele fijne leren, ik heb er een of ander neopreen ding onder hangen. WEet niet precies wat dat is, volgens mij komt et uit de mensport. Ik maak em regelmatig schoon en vet em dan ook in. Hij is echt ideaal. Met kunstof heb ik eigenlijk weinig ervaring.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Longeersingel, leer of.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:35

Sjimmy schreef:
Ik ga denk ik vanmiddag een longeersingel halen. Zo-een van Kieffer. Ze hebben 'm in het leer en in het "kunstof" spul. De prijs is hetzelfde.
Wat raden jullie aan/ of af?

Ik heb een Kieffer van kunststof. Ik ben er heel erg tevreden over. Het blijft goed liggen en een fijne bijkomstigheid is dat ik het niet hoef in te vetten Tong uitsteken .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:05

Ik heb een nylon longeersingel met een bontje eronder en die vind ik echt super mooi en chique, en eerlijk gezegd mooier dan een leren!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, marga1, nowylover, Rijsa en 38 bezoekers