Hoe hou ik haar daar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Hoe hou ik haar daar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 17:01

daar bedoel ik mee als ik haar eenmaal een beetje aan de teugel heb, hoe kan ik haar daar dan het beste houden. Want ik krijg haar dan naar beneden maar ze is net zo snel weer omhoog. en om mijn hand nu vast te zetten zodat ze totaal geen beweging heeft vind ik niet zo vriendelijk.

Of moet ik gewoon net zolang blijven vragen tot ze beneden is, en dan gewoon ontspannen. En dan dat ze dan denkt, ow als ik hier blijf ontspant ze met haar hand dus ik blijf hier lopen met me hoofd?

misschien een domme vraag maar zo meteen doe ik iets en is dat helemaal verkeerd, dat wil ik ook niet


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:21

Idd je hand ontspannen als ze naar beneden komt. Zo weet ze dat ze het goed oet.
Als ze weer naar boven komt, opnieuw vragen.
Houd vooral je handen laag en ontspan ze op het juiste moment.
Vastzetten werkt niet. Zo wordt ze alleen maar gefrusteerd en juist gespannen.
Succes!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 21:54

ja dat dacht ik ook dat vastzetten neit helpt, maar zo'n iemand die lestgeeft zegt zo ja zet je hand daar en hou hem daar. Maar ik vond het een beetje raar maar jah, ik ga het proberen, dank je wel!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

drijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 00:53

Hoi.
ik heb geleerd,verbinding/contact,naar de hand toe te drijven,
hand sluiten,bij nageven hand ontspannen.
Je vraagt je paard tactmatig,in combinatie met been erbij,

Iemand ooit gezegd..let vooral niet zo op dat hoofd!!
Bij de juiste tactmatige verbinding(ontspannen/stille hand,
en goed beengebruik,komt het nageeflijke vanzelf.
Ps ga je zeker niet vastzetten,je krijg alleen maar meer ellende!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:54

zorg er dus wel voor dat je verbinding houd dan, maar heel licht. En natuurlijk hou je ook beencontact, niet constant drijven, maar een hele lichte druk.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:46

inderdaad naar die hand toe rijden, dus de druk verhogen door met je benen te drijven. Als je iedere keer alleen met je handen het paard weer naar beneden rijd, rij je van voren naar achteren. Gevolg is dat het paard impuls verliest. Je moet dus met je benen naar die hand toe rijden, even sluiten en weer meteen ontspannen.

De hond is de betere mens

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:52

je paard komt weer omhoog omdat jij geen hulp meer geeft! je vraagt hem netjes naar beneden en als hij daar dan is stop je met paardrijden en ga je mooi zitten zijn (dit is een uitdrukking hoor dus niet al te letterlijk nemen Haha! ) Vergeet dus niet als je paard nageeft om druk met je been te houden en af en toe (om de 2 passen) wat druk op je buiten teugel te zetten (aanleuningsteugel) en in de hoeken weer stelling te vragen. blijf dus bezig met je paard!

hou dus wel druk op je teugel (zodat je goed contact houd met de mond en zodat je paard je hand goed op kan zooeken zodat je aanleuning krijgt) maar ga niet zitten vast houden! het enige wat je hier mee berijkt zijn spierballen (soms niet verkeert maar d=ga dan lekker fitnissen of zo Knipoog ) en je blokkeerd de achterbenen van je paard dus hij kan nooit zijn gewicht meer naar de achterhand verplaatsen en het gevolg is dat hij gaat hangen. hou er wel rekening mee dat je altijd wat gewicht in je hand hebt anders zou je paard met zijn hoofd achter de loodlijn lopen en loopt hij dus achter het bit.

gr musje

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-02 18:56

Ja dat had ik dus eerst, naar beneden rijden ging heel goed maar ze werd onwijs sloom, dus heb ikdat even laten liggen en onwijs voorwaarts gaan rijden, maar nu wil ik dus en voorwaarts en naar beneden, maar dat vastzetten krijgt ze dan toch ook een harde mond van of niet? Dat wil iig zeker neit ze is nu heel licht in haar mond, en dat wil ik zo houden. Maar ik ga het gewoon proberen om te doen wat jullie me aanraden eens kijken of dat goed gaat, dnak jullie wel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers