Welke New Forest hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Welke New Forest hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 11:45

Hallo!

Ik ben nu al weer op zoek naar een mooie New Forest dekhengst voor mijn pony. Ze moet nog een veulen krijgen, maar volgend jaar wil ik er een andere hengst dan dit jaar op hebben.

Mijn pony is bruin, 1.37m en een super karakter.
Vader is Merrie Moscan.
Ik zou graag een wat groter veulen willen, dus zou graag een New Forest hengst van ongeveer 1.45m tot 1.50m . Wie heeft er een goed idee?
Ik weet niet of er iemand hier veel verstand heeft van New Forest hengsten... ik hoop het!

Groetjes Linda


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:07

Misschien is het handig om te weten hoe je merrie er verder uit ziet...wat zijn der zwakke punten en haar goede? dan kun je daarop kijken voor een goede hengst...Wees wel kritisch, je wil tenslotte een veulen fokken dat beter is dan moeder en vader (is niet makkelijk Tong uitsteken ) maar als je een merrie hebt met slechte gangen zet je er geen hengst op die voor geen meter loopt...
Kun je geen foto van je pony plaatsen? Dat maakt het een stuk makkelijker om te kunnen zeggen welke hengst erop past. En hoe ver wil je rijden voor een hengst? (bedoel als je in Friesland woont zul je niet naar Belgie willen afreizen om daar je pony te laten dekkken, of wel?

Als je wat meer over de merie verteld, en misschien een foto plaatst maakt het dat al wat makkelijker.Er zijn immers zoveel hengsten dat een keuze maken zowiezo niet makkelijk is...

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 12:20

Hoi

Ja je hebt gelijk.
Nou het is sowieso niet de bedoeling om uren te rijden... de hengst moet wel een beetje in de buurt staan. Ik woon in Gelderland.
De merrie loopt heel mooi, goede gangen, ze is wat breed gebouwd... een echte merrie moscan. Ze heeft echt een gouden karakter, superlief, doet geen stap verkeerd. Ze is bruin, 4 witte voetjes, zwarte manen en staart.
Ik heb wel foto's maar het lukt me niet om ze te plaatsten...
Zwakke punten heeft ze niet echt als je het mij vraagt...

Groetjes Linda

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:34

hoi Linda,

ik heb je een PBtje gestuurd met wat info over onze hengsten!

gr linda

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:06

Kimnor schreef:
Hoi

Ja je hebt gelijk.
Nou het is sowieso niet de bedoeling om uren te rijden... de hengst moet wel een beetje in de buurt staan. Ik woon in Gelderland.
De merrie loopt heel mooi, goede gangen, ze is wat breed gebouwd... een echte merrie moscan. Ze heeft echt een gouden karakter, superlief, doet geen stap verkeerd. Ze is bruin, 4 witte voetjes, zwarte manen en staart.
Ik heb wel foto's maar het lukt me niet om ze te plaatsten...
Zwakke punten heeft ze niet echt als je het mij vraagt...

Groetjes Linda


Anders mail je een paar foto's naar me (laura@infolder.com) dan plaats ik ze wel voor je.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dat raster komt omdat je het als word documentje had doorgemaild..ik heb hem toen moeten kopieren en in photoshop plakken en daar heeft ie dan zo een zwart rooster deromheen gezet..wet niet goed hoei k het weg moet doen...Maar je ziet ze toch al, dan kun je al bter een hengst uitkiezen.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 13:54

Ga eens bij de vader van je pony op stal kijken, ja hij leeft nog steeds Merrie Moscan is 33 jaar oud! Daar staan Meomburry Peter Rabbit, Nieuwmoeds Patrick, Hoppenhofs Erwin, Chardon (hoppenhofs?) Offem Minos op stal keuze genoeg en lekker dicht in de buurt (Vorden).
Stal Nieuwmoed, Ruurloseweg 96-98, Vorden.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-02 23:46

Hey!

Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Hanna, ik hoorde dat Merrie Moscan nog leeft jah! 33 inderdaad!
Ik wil binnenkort nog een keertje gaan kijken het is ongeveer 30 minuten rijden vanaf hier, dus lekker dichtbij. Wist niet dat ze daar zoveel hengsten hadden! Denk dat ik maar eens een foldertje ga aanvragen ofzo dan! Even kijken of ze en site hebben!

Bedankt!

Groetjes Linda


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:10

Kimnor schreef:
Hey!

Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Hanna, ik hoorde dat Merrie Moscan nog leeft jah! 33 inderdaad!
Ik wil binnenkort nog een keertje gaan kijken het is ongeveer 30 minuten rijden vanaf hier, dus lekker dichtbij. Wist niet dat ze daar zoveel hengsten hadden! Denk dat ik maar eens een foldertje ga aanvragen ofzo dan! Even kijken of ze en site hebben!

Bedankt!

Groetjes Linda


hier is de site

http://www.bix.nl/jurrius/index.htm

en succes ermee Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:54

Kimnor schreef:
Hey!

Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Hanna, ik hoorde dat Merrie Moscan nog leeft jah! 33 inderdaad!
Ik wil binnenkort nog een keertje gaan kijken het is ongeveer 30 minuten rijden vanaf hier, dus lekker dichtbij. Wist niet dat ze daar zoveel hengsten hadden! Denk dat ik maar eens een foldertje ga aanvragen ofzo dan! Even kijken of ze en site hebben!

Bedankt!

Groetjes Linda


dan moet je gaan voor Nieuwmoed's Patrick of zijn zoon Hoppenhof's Sharon!! Zijn leuke hengsten en (klein)kinderen van onze hengst!

gr linda

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 09:43

Hoppenhof's Chardon heet hij en het is een echte lieverd, volgens André heeft hij net zo'n super karakter als zijn opa (Brendan). Als je op woensdagmiddag of zaterdag gaat is Lynn er ook altijd, zij rijdt op dit moment veel op Minos en ook op de arabier Juravel. Over kruizingen gesproken, ook daarvoor hebben ze ruime keuze staan.

Gratis af te halen mooie jonge katten

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

hey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:20



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers