Oke misschien is deze vraag al geweest maar toch..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
i_love_sil

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: GROU CITY

Oke misschien is deze vraag al geweest maar toch..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 18:50

Knoflook voeren hoe en wat?

Silvester Kashmir en Careila worden gestoort van de vliegen.
Vandaag de hele dag in het land gestaan.
Toen ik ze er uit haalden waren ze nat, maar dan drijfnat van het zweet van het heen en weer vliegen.
En dat alles door die vliegen.
Dus hoe moet ik knoflook voeren
wat voor knoflook en waar kan ik het kopen
Graag alle informatie hier over
+ voor en nadelen

Paardrijden: vallen en weer op staan
BEKIJK PLEASE MIJN PROFIEL EN MISSCHIEN KEN JE GELDERBLOM


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:07

knoflook is verkrijgbaar in poeder, snippers en granulaat.
Je kan het bestellen bij de paardendrogist (www.paardendrogist.nl) maar de meeste ruitersportzaken zullen het ook wel hebben.
De hoeveelheid die je moet geven verschilt per paard, zal zeer waarschijnlijk wel op de verpakking staan.
Ik wens je veel succes, want mijn shet eet het gewoon echt niet, dat kan ik compleet vergeten.
Sommige mensen geven ook af en toe een teentje pure knoflook, de meningen zijn hier over verdeeld, het schijnt te scherp te zijn

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:11

Ik heb vorig jaar knoflooksnippers gevoerd (ik geloof van de paardendrogist). Het helpt wel wat, maar de dazen gaan misschien niet zitten, maar blijven er wel omheen hangen, zodat ze nog gaan rennen om ze kwijt te raken.
Vanmorgen heb ik de paarden om 6 uur naar buiten gedaan en om 9 uur weer naar binnen...nu staan ze nog binnen, maar dan zet ik ze vannacht buiten....ik heb ze liever niet 's nachts buiten, maar we hebben nu een goede houten omheining, dus dan doe ik het toch maar..
Je merkt trouwens wel dat ze erg graag naar binnen willen als er veel dazen zitten...ze gaan niet meer eten, maar gaan bij het hek staan wachten.
Maar als iemand spul heeft dat werkt, dan hoor ik het graag!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:12

Wat ik altijd geleerd heb is dat je in februari al moet beginnen met het voeren van knoflook omdat het anders niet in het bloed zit oid. Waarschijnlijk ben je dus al te laat,maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:32

Paardendrogist is wat betreft knoflook pure geldklopperij. Gewoon naar de horeca-groothandel gaan, veel goedkoper, zelfde kwaliteit.
En ik voer het gewoon het hele jaar door, koffieschepje door de slobber, in het vliegenseizoen 2 schepjes.

Nulla tenaci invia est via

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:37

Ik geef Laica zelf pure knoflook en vind het goed werken.
Voor het rijden smeer ik haar altijd nog even in met antivlieg spul.
Kweet zo niet hoe het heet, maar dat werkt ook zeer goed.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:06

darmorah vind knoflook niet zo lekker, dus doe ik het door nat gemaakte biks (zomaar 'n handje) met van brood (oud) vind ze heerlijk, heb ook geen last van vliegen (hebben we hier toch niet zo veel last van zo vlak bij zee) maar darmorah krijgt het een heel jaar door, knoflook is erg gezond, ik heb granulaat van de paardendrogist, poeder en pure knoflook vind ze helemaal goor (maar volgens mij wend die smaak wel Pling )

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 18:34

knoflook en appel azijn werken perfect. ik heb deze zomer nog geen vlieg in de buurt van mijn paard gezien. terwijl ze er zeker zijn. hihi bij de andere Lips are sealed Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:22

Margreet, wat bedoel met de groothandel en waar en wat koop je dan?
Mijn ene paard eet alles en de ander haalt overal haar neus voor op, dus da's lastig.
Vliegennet voor de ogen helpt ook al een heel stuk, maar het blijft een probleem.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 06:26

Carys schreef:
Margreet, wat bedoel met de groothandel en waar en wat koop je dan?


Nou precies zoals ik het zeg, de horeca-groothandel, waar ze alles in verpakkingen voor grootverbruikers hebben. Amerikaanse knoflook moet je hebben. Hocras, Macro, Hanos, dat soort dingen. Moet je alleen wel een pasje hebben...

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 44 bezoekers