Zweten in de wei

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Zweten in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 18:37

Gatver wat was het warm vandaag. Op de manege aangekomen stond Maaike, een Fries met zomereczeem al op stal te zweten.
Nadat ik de woestein (paddock) had schoongemaakt liep het bij mij ook in straaltjes van mijn gezicht. Toen Aldira opgezocht in de wei en die liep ook te zweten als een gek. Ik heb dan ook niets gedaan vandaag.
Rijden jullie wel gewoon op een dag als deze? Ik had vandaag niet de mogelijkheid om 's avonds te gaan want dan is het vaak wel lekker in onze beschutte buitenbak.


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:47

Ja ik was zo gemeen om mijn spekkie te rijden vandaag Extreme duivel
Heet dat t was. Lekker gestapt in de schaduw, maar ook een klein galopje. 3 kwartiertjes lekker ontspannen gereden want het was echt te warm om je in te spannen. Daarna een emmer water over smiles heen en kon hij lekker gaan liggen rollen in het zand. Maar ondanks de weinig inspanning zweette ikals een gek. mag wel een paar graadjes koeler

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:51

Ik heb nog niet gereden, maar ga zometeen eten en rond een uur of 9 denk ik toch ff een half uurtje rijden. Lachen Maar dat weet ik nog niet zeker.. Misschien krijgt 'ie wel gewoon een rustdag...

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:52

mijn paard stond helemaal nat in een megawarme stal. De enige plek waar het koeler was, was de bak, beetje schaduw! Dus ik heb hem eerst even afgesponsd waar hij echt nat was en opgezadeld om even te gaan stappen. Na 10min stappen was hij alweer droog, dus toch even gedraafd en gewoon 20min gewerkt met hem. Daarna lang uitgestapt en helemaal afgespoten. In de bak bij ons was het uiteindelijk wel te doen, dus rijd ik wel, maar als het echt superwarm zou zijn daar had ik het bij stappen gelaten.. (aan de andere kant, ik ga straks 3maanden in canada werken en daar is het ook warm en moeten de beestjes ook aan het werk..)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:26

Ik heb ze vandaag beide gereden, mijn KWPN-er een half uurtje rustig aan, want die is pas 4 en heeft nog niet zoveel conditie.
Mijn arabiertje heb ik echter flink aan het werk gezet, want die wordt alleen maar heter en sneller met dit weer...ik geloof dat hij het heerlijk vindt, ach ja, als je de woestijn gewend bent Knipoog het zweet kwam omhoog boven zijn peesbeschermers....daarna onder de douche, dat vinden ze heerlijk met dit weer!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:29

ja het was heel erg warm vandaag. ik had mys nog even los laten lopen in de bak, ik wou hem eerst gaan opjagen maar dat vond ik toch wel zielig dus heeft hij een lekker douche gehad Cool

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:41

Het was bij ons zo ontzettend benauwd Misselijk Op sommige plekken stond de thermometer op 36 graden . Ik vond het te warm om echt te gaan rijden. Ik weet dat als ik er op stap voor ik het weet toch net weer wat meer rij dan ik van plan was dus ik heb niet gereden.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:50

ja ik heb gewoon gereden hoor Haha!
niet veel gedaan ik denk bijna 20 minuutjes gestapt met een paar rondjes draf, maar was voor beiden geen doen, maargoed, ik moest en zou met me nieuwe shabrack rijden Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:39

Ze stond kletsnat op stal. En dan staat zij nog in de oude schaapskooi, rieten dak, dikke muren. De buitenstallen en de stallen bij de binnenbak waren helemaal niet te harden.
Ik zou eigenlijk les hebben, maar dat heb ik verschoven naar morgenavond, hopelijk is het dan beter. Half uurtje gestapt door het bos, in de schaduw, daarna onder de spuit en nog een uur aan de hand gras gegeten.

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 21:42

Normaalgesproken rijd ik gewoon als het zo warm is in de zomer.
Maar nu zijn we er echt niet aangewend!!
Ik ging vol goede moed met mijn longeerspullen naar Isol toe.
Ik keek haar eens aan, zij mij en vervolgens naar de mand met longeerspullen.....
Ze knipperde eens loom met de oogjes en keek zo aandoenlijk zielig dat ik dacht... never mind, overmorgen maar weer!

Bij ons was het vanavond (8 uur ofzo) nog 29 graden. Dat is HEET voor ons doen, er was zelfs geen koele zeebries. Boos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:22

Ik heb vanochtend een heerlijke buitenrit gemaakt.
Daarna jamaica gedouched Haha!
Verder hon in de vlechten gezet, aangezien die zeiknat was onder haar manen (wat wil je met die bos haar?? Haha!)
Stond op de planning om de stal te mesten, maar dat heb ik uitgesteld tot morgen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:59

Fleur stond zich het lazerus te zweten op het land. Omdat allebei de meiden 3 ijzers hebben kan ik zowiezo niks doen. Maar als ze met dit weer gewoon wel 4 ijzers onder hadden, had ik of 's ochtends heel vroeg wat gedaan of 's avonds laat.

Als ik zelf 3x heen en weer loop gutst het zweet me van me lijf af (ik kan zelf erg slecht tegen de warmte), dus doe ik ook niks met de meiden.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:26

Ik vind de warmte op zick niet zo heel erg, maar met dit weer stikte het vd bouwen. zelfs om 10 uur werd ik nog lek gestoken. Ynskje had het gister super goed gedaan dus heb ik haar maar lekker in de wei gelaten. wel ff verzorgd- afgespoten vond ze HEERLIJK! hehe en ik ook- ze heeft mij ook maar es een douche gegeven haha.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 23:27

Ik heb om een uur of negen een half uurtje rustig aan gelongeerd, ik wilde eens kijken of er iets was aangezien ik haar zaterdag op wedstrijd niet lekker voor elkaar kreeg met losrijden. Dus alleen heel rustig lang en laag bijgezet en daar wat relaxed werk in gedaan. Dat ging nog lang niet naar tevredenheid na een half uur, maar toen was ze al drijfnat.....en na het zware werk dat ze de laatste weken heeft verricht gun ik d'r wel een extra dagje rustig aan. Dus lekker uitgebreid afgespoten en lekker laten staan verder!

Nog even wat meer ontopic: als het echt 30 graden is zoals vandaag rijd ik 's morgens heel vroeg (om haf 8 ofzo, het is even doorbijten maar dat is qua temperatuur dan de beste tijd van de dag) of vrij laat 's avonds, uur of 9.
Zoals vandaag is het voor zowel ons als de paarden natuurlijk behoorlijk desastreus omdathet dit jaar nog niet echt warm geweest is.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:03

Nouja, het is nu 9 uur 'sochtends en ik heb zo'n weerstation voor me hangen. Het is buiten nu al 26.4 graden. Ik zit hier dan ook in mn bikini, want ik kan ook echt niet tegen hitte. Vanacht was ook al zo warm...

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 08:45

Na het uitmesten van 2 boxen en 2 weilanden lag ik zelf zowat op instorten van de hitte en was bovendien aan alle kanten lekgestoken door die pokkedazen... Boos!

Toon kan niet goed tegen de warmte, dus die had vrij, Kaminka was in haar hoofd gestoken door een prikding en dat zag er heel raar uit.... dus die heb ik onder de douche gezet en lekker in het zand laten rollen. Goed tegen de prikkers.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:27

het nadeelis dat het hier gelijk ineens zo warm is.
En dat is voor mens en dier niet echt fijn.
Het kan beter gewoon de hele zomer 30 graden zijn dan kun je rustig gaan rijden. Maar ineens die hittegolf dagen zijn echt een crime.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:28

klinkt misschien gemeen, maar ja ik heb gereden! mijn moeder vanochtend een stap draf buitenritje, daarna op de wei. ik om 17.00 uur priveles Schijnheilig ik dacht er nog aan om het af te zeggen, maar het is de laatste keer dat was reed voor almelo. hierna heb ik hem lekker afgespoten en in de schaduw (beetje vochtig) op stal gezet. vandaag heeft mijn paardje het relaxed. hij hoeft pas om 21.00 uur te rijden Dromen Vingers aflikken

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:48

Gister heb ik om half 9 s morgens maar ff gereden, niet veel bijzonders, het grootste deel eigenlijk gestapt. Toen was het hier al bijna niet te doen... Vandaag heb ik eigenlijk les (vanavond) maar dat ga ik mn paardje niet aandoen.. Toen ik m vanmorgen naar buiten bracht was hij al zeiknat, dus mooie vlechten in zn manen gemaakt, antivliegenspul op gesmeerd en hoppakee de wei op... Die krijgt een relax dagje vandaag! Vanavond gaat ie mooi onder de douche! En als het wat koeler wordt, dan gaan we wel weer aan het werk hoor!!

Qiana

Berichten: 63
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Pellenberg (Leuven, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:46

Gisteren niet gereden, want maandag is het sowieso rustdag op de manège bij ons en dan zijn ze gesloten. Ik denk dat ik vanavond een wandeling in het bos zal doen, haar eerst mischien even lossen in de piste om te zien of ze wat wil lopen. Het is niet zo zeer de warmte die mij tegenhoudt om te dressuren, maar vooral het feit dat het zo benauwd, drukkend is. Ik hou het dan liefst voor ons beide wat op het gemakje, eens een rustig dagje en daarna weer terug aan de slag.


BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 17:55

Ik wilde eigenlijk wel rijden gisteren, maar toen ik de staldeur open deed stond mijn moppie al helemaal bezweet op me te wachten. Dus maar effe lekker naar 't land gebracht. Toen ik hem na 2 uur weer wilde binnenhalen, was-ie nog nat, dus heb ik hem maar even lekker afgespoeld met een koude douche Extreme duivel

Och ja, da's waar ook: heb toch wel een klein beetje gereden, want toen ik hem uit de wei haalde ben ik op zijn blote rug gesprongen en ben ik zo met 'm naar stal gereden Haha!

Vanavond ga ik wel weer lekker rijden, er is zojuist een heerlijke verkoelende wolkbreuk gevallen, dus...JIPPIE!!!! Party!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 21:24

Ik ga met dit weer echt niet rijden. Ze kan zowieso al niet tegen die dazen, ik denk niet dat het veel uithaalt. Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Celebi, EefK, Mark0919, sterregoud, Vagabondo en 42 bezoekers